Kurt Vile - (watch my moves) (2022)

Label: Verve

1. Goin on a Plane Today (2:29)
  2. Flyin (Like a Fast Train) (4:46)
  3. Palace of OKV in Reverse (2:53)
  4. Like Exploding Stones (7:18)
  5. Mount Airy Hill (Way Gone) (5:32)
  6. Hey Like a Child (5:46)
  7. Jesus on a Wire (5:15)
  8. Fo Sho (4:52)
  9. Cool Water (5:05)
  10. Chazzy Don't Mind (5:33)
  11. (Shiny Things) (0:58)
  12. Say the Word (5:48)
  13. Wages of Sin (7:34)
  14. Kurt Runner (3:16)
  15. Stuffed Leopard (6:39)
avatar van Cor
Cor
Ik heb ze net wat pakkender gehoord van Kurt Vile. Niet slecht, niet slecht, maar ik ga ook niet uit m'n dak. Maar dat neuzelende getokkel gaat niet vervelen. Hup Kurt, op naar de volgende.

avatar van Kaaasgaaf
Denk dat ik dit als geheel wel z'n beste vind sinds Wakin, maar al die platen ontlopen elkaar nauwelijks. Bijzonder consistente artiest. Je zou dat ook voorspelbaar kunnen noemen, maar niemand weet zo goed dit zeldzame sfeertje neer te zetten als Kurt. Eerste paar luisterbeurten zijn altijd gewoon fijn, maar daarna gaan de nummers zich pas echt in je ziel nestelen en ontdek je ook het onderscheidende van elk nummer onderling en het album als geheel ten opzichte van de rest van het oeuvre. Zoals bij z'n vorige paar ook het geval was komt het dubbelelpee-format de beleving extra ten goede, juist door er niet te diep in weg te zakken verdwijnt de muziek nooit naar de achtergrond.

avatar van Justinx
Kaaasgaaf schreef:
Denk dat ik dit als geheel wel z'n beste vind sinds Wakin, maar al die platen ontlopen elkaar nauwelijks. Bijzonder consistente artiest. Je zou dat ook voorspelbaar kunnen noemen, maar niemand weet zo goed dit sfeertje neer te zetten als Kurt. Eerste paar luisterbeurten zijn altijd gewoon fijn, maar daarna gaan de nummers zich pas echt in je ziel nestelen en ontdek je ook het onderscheidende van elk nummer en elk album.

Dit inderdaad. Alleen Kurt Runner skip ik consistent.

avatar van Kaaasgaaf
Justinx schreef:
Dit inderdaad. Alleen Kurt Runner skip ik consistent.

Ah, vind ik wel een fijn ambient-intermezzo om even bij weg te dromen waardoor het nummer erna nog mooier binnenkomt, voor mij werkt het ieder geval wel in de albumbeleving.

avatar van Tav74
Vreselijk, ik kan er wederom niets mee. Heb eerdere albums van hem geprobeerd en hem zelfs live bekeken, maar ik word vooral agressief van deze muziek. Ik kan mijn vinger er niet opleggen waarom, maar het raakt echt alleen maar negatieve snaren bij mij.
Ik ga deze dus ook maar geen cijfer geven, ik kan niet eens in de buurt van een objectieve beoordeling komen.

avatar van overmars89
Weet je wat het is. Wanneer Kurt Vile in mijn tuin zo stoned als een garnaal beetje zit te pingelen en onsamenhangend mee zit te zingen vind ik het waarschijnlijk ook goed. Ik ben een "sucker" voor zijn laidback stijltje en dan mogen de liedjes minder puntig en memorabel zijn. Ik blijf het een lekker plaatje vinden.

avatar van pejo
Heerlijk album weer. Je valt je er geen buil aan, het kabbelt lekker door en na een tijdje krijg je er een fijn gevoel over. Het is geen koptelefoonmuziek, maar met de zomer in aantocht is dit toch een lekker album.

avatar van xrockerx
die springsteen cover