Rosalía - Motomami (2022)

Spanje
Pop / Wereld
Label: Columbia

1. Saoko (2:18)
  2. Candy (3:13)
  3. La Fama (3:08)

met The Weeknd

4. Bulería (2:36)
  5. Chicken Teriyaki (2:02)
  6. Hentai (2:43)
  7. Bizcochito (1:49)
  8. Genis (4:12)
  9. Motomami (1:01)
  10. Diablo (2:46)
  11. Delirios de Grandeza (2:35)
  12. Cuuuuuuuute (2:31)
  13. Como un G (4:22)
  14. Motomami Alphabet (1:06)
  15. La Combi Versace (2:40)
  16. Sakura (3:22)
avatar van tnf
tnf
Dat 'Cuuuuuuuute' klinkt voor mezelf als zenuwenmuziek. En dat geldt voor een redelijk deel van het album.

Die stem helpt niet erg mee, wat dat betreft.

avatar van Don Cappuccino
Juul1998B schreef:

Maar ik hoor persoonlijk weinig experimenteels..

Experimenteel is natuurlijk relatief, het is meer als je kijkt naar de pop-context van het album. Als je bijvoorbeeld dit album op basis van La Fama zou kopen ga je behoorlijk verrast zijn door een track als Cuuuuuuuute, dat is iets compleet anders. Een voorbeeld binnen rock dat je denk ik wel kent is Faith No More's Angel Dust, als je die op basis van Midlife Crisis (of sterker nog, de Commodores-cover Easy) koopt, is een track als het onstuimige Malpractice of het Tom Waits-achtige RV een behoorlijke ommezwaai.

En een halfje erbij, Rosalia is een groot talent en gaat de wereld veroveren. En die 16 tracks blijven allemaal in mijn kop hangen. Heerlijk album, niks TikTok geleuter.

Hmm fair punt.
Tiktok muziek, oftewel hele goedkope muziek imo door de simpelheid en vooral de melodie. Voor mij meer een hype en nummers waar je een leuk tiktok dansje op kan doen maar echt luisteren zie ik dit niemand doen, zo genoeg?

Rosalía maakt dan ook muziek om op te dansen. Lijkt me niks mis mee.

Arrie schreef:

Rosalía maakt dan ook muziek om op te dansen. Lijkt me niks mis mee.

Ieder zijn ding inderdaad! En is helemaal niks mis mee ook. Gelukkig verschillen meningen, anders wordt het zo saai

Juul1998B schreef:

Ik heb wel het idee dat je wat referentiekader mist voor zulke muziek. Niet dat je het daardoor per se goed zou vinden maar met wat meer kennis van o.a. reggaeton wordt wel duidelijker waarom dit een bijzondere plaat is.

Arrie schreef:

Tja dat idee mag je hebben maar nope.. ik heb redelijk basis kennis van raggaeton maar ik vind dit nog steeds bagger....
En jij blijkbaar wel goed? Wat ik niet snap maar uiteraard wel respecteer, afijn de discussie wordt nu een welles nietes

avatar van Arrie
Reggae, als je dat bedoelt met raggae, is wel echt wat anders dan reggaeton...

Arrie schreef:
Reggae, als je dat bedoelt met raggae, is wel echt wat anders dan reggaeton...

Spelfoutje, thanks voor het zien!!