Any Trouble - Where Are All the Nice Girls? (1980)

Label: Stiff

1. Yesterday's Love * (2:48)
  2. Second Choice (2:58)
  3. Playing Bogart (2:45)
  4. Foolish Pride (3:35)
  5. Nice Girls (4:09)
  6. No Idea * (3:07)
  7. Turning Up the Heat (2:58)
  8. Romance (4:03)
  9. The Hurt (2:55)
  10. Girls Are Always Right (4:17)
  11. Growing Up * (2:36)
  12. Honolulu (3:35)
  13. (Get You Off) the Hook (4:02)
  14. Nice Girls [Single B-side Version] *
avatar van blunnie
Laat ik dan de eer hebben.Een fijne popplaat uit het begin van 80er jaren.Liedjes over meisjes en verliefdheden en het strand van Honolulu.Frisse teksten en een fijn musicerende band.Meerendeels up tempo stukken waarbij je moeilijk stil kunt blijven zitten.Ik wil graag andere reacties horne van mensen die het album ook kennen,ik heb "slecht" de vinyl versie.Ook hun volgende album Wheels in motion is de moeite waard,vind ik echter iets minder.Deze krijgt van mij 4.5 ster

avatar van reptile71
Het doet me vnl. sterk denken aan Elvis Costello. Zeker liefhebbers van hem zullen dit goed gaan waarderen.

Die meneer linksboven op de hoes lijkt zelfs op EC, vgl. hier. Ik durf te wedden dat hij ook de zanger is.

avatar van blunnie
Hoeveel sterren geef jij?

avatar van reptile71
Geen idee, maar niet zoveel, niet zo mijn ding dit. Heb hem ook maar 1 keer gehoord.

avatar van zaaf
hahaha eentweetje he? mooie plaat. mijn zoontje vindt m ook erg lekker!

avatar van Dibbel
Engelse band die in het kielzog van Elvis Costello en aanverwanten opkwam met nerdy uiterlijk en dito image. Maakten 3 platen en hielden er mee op, toen ook de derde geen succes werd.
In 2007 wel plotseling weer een nieuw album.
Deze LP kreeg destijds in de Muziek Expres 5 sterren, reden genoeg voor een vriend van mij om hem te kopen. Ik nam hem daarna natuurlijk over op een bandje, zoals dat toen ging. Jaren later heb ik hem nog eens in de aanbieding voor een knaak kunnen kopen.
Zanger Clive Gregson leek zowel in uiterlijk als in stem (enigszins) op Elvis Costello en de frisse pop met een scherp randje die ze hier maken, mag je dan ook best wel vergelijken met de vroege Elvis Costello.
Hoewel ook een Graham Parker of Dave Edmunds nooit ver weg zijn.
Belangrijkste: lekkere melodieen met tingelende gitaren en songs die je bijblijven.
De liedjes zijn eigenlijk allemaal even goed. Girls Are Always Right is een mooie ballad.
Ik heb de LP en daar staan Yesterday's Love, No Idea en Growing Up niet op.
Klinkt totaal niet gedateerd.
Gewoon nog steeds 4,5 waard.