Rammstein - Zeit (2022)

Duitsland
Label: Universal

1. Armee der Tristen (3:26)
  2. Zeit (5:21)
Ben nu erg benieuwd naar de performance van Dicke Titten

avatar van Poles Apart
lennon schreef:
Ben nu erg benieuwd naar de performance van Dicke Titten

Prammstein? Je zal er je handen vol mee hebben.

Willen ze misschien iets zeggen met 'Adieu'?

avatar van coldwarkids
Waverick schreef:
Willen ze misschien iets zeggen met 'Adieu'?

Ja, dat de plaat hierna is afgelopen?

coldwarkids schreef:

Ja, dat de plaat hierna is afgelopen?

Ik hoop dat dat het is. Ze mogen wat mij betreft nog wel wat jaartjes doorgaan.

avatar van coldwarkids
Waverick schreef:

Ik hoop dat dat het is. Ze mogen wat mij betreft nog wel wat jaartjes doorgaan.

Ja inderdaad, sowieso altijd fijn om zo'n band nog om je heen te hebben.

avatar van pos
pos
Net even de nieuwe clip bij het nummer Zick Zack zitten kijken. Lekker refrein wel en gelukkig een clip die zoals altijd nergens over the top gaat

Rammstein is van dik hout zaagt men planken. Soms vind ik het wat vermoeiend, maar meestal vind ik het gewoon heerlijk.

Waarom ik bij deze hoes aan The Who moet denken weet ik ook niet. In elk geval geen koerswijziging op Zeit. Ook hier is alles weer dik aangezet. Zoals het hoort zou ik willen zeggen. Laten we eerlijk zijn: anders is het toch niet leuk meer?

En leuk vind ik Zeit zeker. Volume hoog en meebrullen maar (ook al is Duits nu niet bepaald mijn lievelingstaal).

Er valt niet heel veel over te vertellen denk ik. De band doet gewoon waar ze goed in zijn en dat horen we terug. Zeit zu gehen? Van mij mogen ze nog even blijven! Ohne kondom en met Dicke Titten

avatar van mattman
Rammstein kan me soms met vlagen overtuigen maar ik ervaar dat Zeit nummer vooral als een zeiknummer met het kitscherige Eurosong-ballad-gehalte op standje 100. Ergens wel lachen, maar daarvoor zal dit nummer niet bedoeld zijn.

avatar van Kondoro0614
Dicke Titten

avatar van Joy4ever
Wat een heerlijke eerste luisterbeurt

Een prachtige afwisseling van melodieuze ballads, controversiële teksten, en pittige rock, zoals we van Rammstein gewend zijn. Het was, zoals altijd, even wennen, maar dit album is meeslepend: 4,5 sterren.

avatar van Lighthouse
Roberto66 schreef:

Vind 'pittige rock' hier net niet opgaan eigenlijk. Heel braaf en afgevijld allemaal qua geluid eigenlijk. Uiteraard willen ze een zo groot mogelijk publiek bedienen, maar het mocht allemaal wat spannender eigenlijk. Nu voelt dit een beetje aan als een bravere herhalingsoefening.

Waar komt die top-40-zangcorrectie vandaan in Lügen, past er totaal niet bij en haalt de hele plaat een beetje omlaag imho.
Verder een typisch Rammstein album, heerlijk

avatar van Joy4ever
Wat een heerlijk album! Het tovert meerdere keren een grote glimlach op mijn gezicht. Na Mutter vond ik het allemaal niet zo heel sterk wat ze uitbrachten maar deze Zeit tikt wat mij betreft het niveau van Mutter aan. Dicke Titten is echt fantastisch, het begint al met dat geweldige intro. Giftig heeft ook zo een heerlijk deuntje. Angst is ook een geweldige luisterervaring. Prachtig. Lügen ook ijzersterk. Ik merkte gisteren in het eveneens heerlijke intro van OK op dat die dames al de afkorting verklaren. Ook een erg lekker nummer. Deze nummers moeten toch voor één groot feest zorgen op festivals? Ben elk geval super blij met dit album. Dicke 4 Sterne!

avatar van yorkethom
Je moet wel héél hard van kitsch en Eurosong-achtige refreinen houden om hier van te genieten. Maar goed: dit is natuurlijk gemaakt voor een zo groot mogelijk publiek.

avatar van djfritzen
aERodynamIC schreef:
Waarom ik bij deze hoes aan The Who moet denken weet ik ook niet.

Inderdaad. De hoes van 'Who's Next' om precies te zijn.

Dit album maakt bij de eerste luisterbeurten een overtuigendere indruk op mij dan zijn voorganger. Voorlopige positievere uitschieters 'OK', 'Dicke Titten', 'Lügen' en 'Adieu'.

avatar van ProGNerD
djfritzen schreef:

Hier precies andersom; geen verrassingen of echte uitschieters, wat mij betreft...

avatar van mattman
Best een matige plaat eigenlijk. Adieu en Angst zijn leuk, maar eigenlijk hoor ik hier niets dat ze niet al beter gedaan hebben. Heel softe plaat.

avatar van ABDrums
Ook bij mij overheerst het gevoel van tamheid. Rammstein kleurt hier wel heel erg binnen de lijntjes, wat ervoor zorgt dat deze plaat niet echt grootse hoogtepunten kent (zoals bijvoorbeeld Deutschland dat wel was op de vorige plaat). Desondanks een ruime voldoende, want het is wel gewoon een prima album. Toch had ik meer verwacht.

Tamheid? Haha.

Wat een geweldige plaat weer van de heren van Rammstein. Heftig, mooi, hard en fraai tegelijk.

avatar van Sanderzzz
Ik wacht nog even met stemmen. Eerste indruk is wel positief. Helemaal losgaan op nummers als Zick Zack en Angst. De opener en Zeit vind ik ook steengoed. Adieu is een mooie afsluiter. Maar het vorige album verraste me meer (Deutschland als come-back, het kraftwerk achtige Radio , het poppy refrein in Auslander , het geschreeuw in Puppe en het ziekelijke Hallomann). Een nummer als Giftig is bijvoorbeeld heel goed maar wat als je er nu eens een lekker solootje tussen plaatst? Het nummer stopt heel abrupt en is te kort. Momenteel komen de rustige nummers nog niet echt aan, al is Schwarz wel mooi. Dicke Titten is fun en OK is ok. Qua gitaarwerk kon het wat creatiever (zelfs voor Rammstein niveau). De man aan het klavier (Flake) verdient wel een applausje van mij.

avatar van king_pin
omnius schreef:

Liegen?

avatar van Fluvver
omnius schreef:
Verder een typisch Rammstein album, heerlijk

Naar mijn mening het beste nummer op deze plaat. Het nummer gaat over een ideaal huisman die uiteindelijk de hele boel en zichzelf voorliegt. Zodra hij de waarheid zegt trapt de autotune ook aan om te benadrukken dat alles van hem leugen en bedrog is. Dat is mijn idee erbij.

Daarbij hebben veel nummers thema's dat tegenwoordig alles nep en gemaakt is dus waarschijnlijk wil Rammstein dit ook zeggen over autotune.

Kant A van de LP met de eerste 3 nummers vind ik ronduit briljant. Hun beste LP kant? Ik blijf 'm draaien.

Overigens mag kant B van diezelfde LP er ook wezen.

avatar van Harderwiek
Angst

avatar van Michiel Cohen
Meer van hetzelfde.

avatar van lennert
Fluvver schreef:

Precies ook wat ik dacht. Moest even bij een eerste luisterbeurt kijken naar de tekst, maar op het moment dat ik die zag was de autotune als onderdeel van de leugen meteen duidelijk. Erg gaaf nummer.

Ik was bij de eerste luisterbeurten nog maar matig enthousiast, maar na vijf keer vallen alle kwartjes eigenlijk wel. Niet het meeste muzikale vuurwerk, maar bij vlagen erg mooi en melancholisch.

De eerste luisterbeurt viel ook tegen.
Nu na een x of 5 luisteren bevalt ie toch.

avatar van John Self
Misschien wel het meest commerciële en makkelijk in het gehoor liggende album. Voor mij was die façade van snoeiharde rock al eerder aan diggelen gevallen. Het moge duidelijk zijn: Rammstein is cabaret. Live wordt het theater, in de beslotenheid van je eigen woning is het cabaret.