Interpol - The Other Side of Make-Believe (2022)

Label: Matador

1. Toni (4:34)
  2. Fables (4:34)
  3. Into the Night (5:28)
  4. Mr. Credit (3:48)
  5. Something Changed (3:56)
  6. Renegade Hearts (4:11)
  7. Passenger (4:14)
  8. Greenwich (4:00)
  9. Gran Hotel (4:04)
  10. Big Shot City (4:04)
  11. Go Easy (Palermo) (2:46)
avatar van Chameleon Day
Ik zou liever een nieuwe Muzz zien verschijnen....

avatar van Mausie
Toni overtuigt nog niet op het eerste gehoor

avatar van JVT
JVT
Toni overtuigd hier heel erg! Echt een lekker nummer, beetje afwijkend van hun doorsnee geluid maar een fijne afwisseling. Maakt me meteen benieuwd naar het gehele album.

avatar van Boris1
Ben er nog geen vrienden mee. Zou zo mee kunnen op hun self titled album, dat ik niet het hoogtepunt van Interpols ouvre vind. Vaker luisteren maar...

avatar van Chameleon Day
Weet niet of ik hier op zit te wachten. De laatste 3 albums zijn herhalingen van zetten van de eerste 3. Op basis daarvan zeg ik dat de band zich mag opheffen, hoewel ook die laatste albums nooit echt slecht zijn (draai El Pintor nu "as I write"). Ze voegen alleen niets toe aan het eerdere. Laat Banks het project Muzz maar voortzetten. Dat project vind ik veel interessanter dan de laatste worpen van Interpol. 'Muzz' is gewoon een puik album.

avatar van Premonition
El Pintor vind ik hun sterkste album sinds Antics. Marauder was een teleurstelling

avatar van Chameleon Day
Mmm, de tussenliggende 'Our Love to Admire' is mijn fave...(de titelloze sla ik over, veruit de minste).

avatar van FoolsGold
Toni weet totaal niet te overtuigen, zit eigenlijk helemaal niets in. Als dit een voorbode is voor de rest van het album zie ik het somber in.

avatar van Mr.Domestica
Best een goed nummer dat een fijne sfeer schept. Ik vind het eerder niet zo'n geslaagde keuze als single.

Grappig hoe meningen zo kunnen verschillen, het self titled album wordt hier veruit het meeste gedraaid, prachtig album vind ik dat. Ik vind Toni ook geen verkeerd nummer. Ben wel benieuwd naar dit album.

avatar van Boris1
Deel 2 van dit tweeluik, Something changed, klinkt dan weer superb!

avatar van coldwarkids
Something Changed ook te beluisteren, veel minder helaas!

avatar van mattman
Toni is een sterk nummer hoor. Dit hoor ik een pak liever dan dat The Rover van die vorige. Fraaie melodie gewoon, blijft plakken.

Ook even een shoutout naar die fraaie albumhoes- en titel.

avatar van Mr.Domestica
Something Changed is een prima nummer. Benieuwd of het hele album deze sfeer zal aanhouden.

avatar van Premonition
Onmiskenbaar Interpol, de twee nieuwe nummers, maar ik word er niet warm of koud van. Benieuwd hoeveel video’s nog meer met dezelfde acteurs en sheriff Banks worden opgenomen (wel zo goedkoop natuurlijk)

Wow, "Something Changed" is het beste sinds El Pintor.

avatar van Mausie
Toni bevalt inmiddels al een stuk beter, al behoort het niet tot hun beste werk. Something Changed daarentegen is een voltreffer. Lekker refrein en mooi pianospel dat behoorlijk hypnotiserend werkt. Gelukkig ook een andere producer dan de vorige plaat, dit klinkt echt een stuk aangenamer.

Premonition schreef:

El Pintor de laatste weken best intensief beluisterd. En ja, je hebt gelijk (zoals zo vaak), toch wel één van hun beste..

avatar van JVT
JVT
Fables is ook weer sterk!

Kom maar op , vandaag is de dag!

avatar van FoolsGold
Gran Hotel klinkt een stuk beter dan de voorgaande singles.
Erg benieuwd naar de rest van het album.

avatar van coldwarkids
Gran Hotel, wat een slap nummer. De voorgaande singles zijn van hoger niveau.

avatar van philtuper
Vind de singles stuk voor stuk maar meh, op zijn meest. Ben wat dat blijven steken bij het debuut. Dat had destijds wel een klein overrompelend effect.

De singles doen ook bij mij helemaal niks helaas. TOTBL was magisch, de twee albums daarna erg sterk en vanaf de selftitled maak ik zelden meer een connectie met Interpol's muziek. El Pintor vond ik nog wel aardig overigens (Tidal Wave, Breaker 1, All The Rage Back Home) Ik ga sowieso luisteren vrijdag, want je weet het nooit

avatar van xrockerx
na Antics was het wel klaar...die derde was okay...maar erna was het eigenlijk niet meer te doen...ik ga deze wel een keer proberen maar heb er een hard hoofd in.

avatar van steve harris
xrockerx schreef:
Jammer dat je er bij voorbaat al een hard hoofd in hebt , dan krijgt het ook geen kans meer, het valt mij zo wie zo op dat de mensen heel verschilllend reageren op de nieuwe nummers.
Soms moet je het ook even de kans geven om te rijpen.

avatar van GrafGantz

Doe is niet.

avatar van philtuper
steve harris schreef:
Soms moet je het ook even de kans geven om te rijpen.
Ieder heeft zijn eigen smaak ontwikkelt natuurlijk. En nummers kunnen zeker groeien, maar ik weet zelf dat ik snel klaar ben met dit album. Vind de nummers op TOTBL stuk voor stuk sterker. Maar eerlijkheidshalve moet ik ook zeggen dat ik dat album niet meer opzet.

2 luisterbeurten gehad vandaag , nog niet overtuigd en betwijfel of dat nog komt. Niets schiet er echt bovenuit voor mij, okeish tracks zijn voor mij tot nu toe : toni, something changed, fables , big shot city en renegade hearts. Die laatste 2 opgenoemde zijn ook net aan voldoende , ik weet niet wat het is maar het pakt me niet, banks vocals komen op veel nummers ook niet sterk over naar mijn idee. Maar goed hij gaat nog even op repeat en hoop dat het kwartje uiteindelijk nog valt.

avatar van Johnny Marr
Heel jammer dat Into the Night geen Julee Cruise cover is, wat jullie ArthurDZ en Don Cappuccino?