Wilco - Cruel Country (2022)

Rock / Country
Label: dBpm

1. I Am My Mother (2:35)
  2. Cruel Country (3:26)
  3. Hints (3:38)
  4. Ambulance (3:11)
  5. The Empty Condor (3:53)
  6. Tonight’s the Day (3:26)
  7. All Across the World (3:42)
  8. Darkness Is Cheap (3:19)
  9. Bird Without a Tail / Base of My Skull (5:04)
  10. Tired of Taking It Out on You (3:36)
  11. The Universe (3:33)
  12. Many Worlds (7:52)
  13. Hearts Hard to Find (3:27)
  14. Falling Apart (Right Now) (3:16)
  15. Please Be Wrong (3:01)
  16. Story to Tell (4:08)
  17. A Lifetime to Find (4:07)
  18. Country Song Upside-Down (2:46)
  19. Mystery Binds (3:08)
  20. Sad Kind of Way (2:48)
  21. The Plains (3:08)
avatar van Wallie1985
Heb het album van de week besteld bij Plato, er is een kleine oplage gemaakt voor Records Store Day. De hoes van het album is ook wit. Dus misschien dat de Amazon versie ook een RSD versie is.

avatar van De Daniël
Mooi zo op het eerste gehoor, maar ook wel veuls te lang. Ik geraak nooit bij het einde... Luister 'm daardoor vrij fragmentarisch. Vind Tired of Taking It Out on You tot nog toe het sterkste liedje. Valt me trouwens op dat Tweedy's manier van zingen steeds vaker richting Elliott Smith gaat. Mij hoor je in ieder geval niet klagen

avatar van henrie9
Dat Wilco zijn nieuwe Cruel Country al heel liefdevol in zijn huidige livesetlist heeft opgenomen, was door duizenden vast te stellen vrijdag laatst op Live is Live Zeebrugge. Ziehier de verslaggeving die ik erover kon opmaken voor Written in Music.

avatar van Meneer Joost
Na een luisterbeurt of vijf moet ik zeggen: het valt me (weer) niet mee allemaal. Echt spannend wordt het nergens; sterker nog, na een nummer of tien ben ik al bijna vergeten dat-ie opstaat. En ik ben een liefhebber van zowel Wilco als (alt-)country, dus daar kan het toch niet aan liggen.