Madonna - Finally Enough Love: 50 Number Ones (2022)

Alternatieve titel: Finally Enough Love

49. Crave [Tracy Young Dangerous Remix]

met Swae Lee

50. I Don't Search I Find [Honey Dijon Radio Mix]
avatar van vigil
Wat een hoop geneuzel hier, natuurlijk vertoont ze tegenwoordig regelmatig vreemd gedrag maar het gaat hier om deze verzamelaar. 50 dance mixes waarvan vrijwel niets op haar reguliere albums te vinden zijn enkel op losse 7", 12" en cd-singles van (heel) lang geleden.

Dan is dit voor de liefhebber toch een prima release? Mocht je dit echt niet los kunnen zien van een dubieuze insta-foto dan laat je het lekker liggen en ga je andere dingen doen.

Madonna heeft in de jaren 8o en begin jaren 90 prachtige popsongs gemaakt en toen was ze mijn inziens ook echt de queen of pop, tegenwoordig maakt ze niks leuks meer en dan inderdaad stop ermee en accepteer nu eens dat je 64 bent.

Ah, leeftijd discriminatie. Als je 64 bent moet je dus stoppen? Ik dacht het niet. Pas zag ik een 78-jarige zanger (ene Mick Jagger) optreden als een jonge god. Madonna heeft dus nog even te gaan.

Ik zeg alleen maar dat ze eens moet accepteren dat ze nu geen 20 meer is,maar dat wilt ze nu eenmaal niet accepteren,maar mw. Ciccone wil en kan niet accepteren dat ze ouder aan het worden is. Wat betreft de muziek,als je niets meer kan toevoegen aan de muziekindustrie, wat mijn inziens ze nu aan het doen is dan sluit je je muziekcarriere volwaardig af

avatar van PEN15
Madonna gaat door tot haar laatste adem, maar Madonna gevolgd hebben van single tot singel en haar uitzien groeien tot Queen of Pop is toch wat anders dan dat je nu tiener bent en gaat ontdekken wie Madonna is. Het lijkt me sterk dat een 64-jarige Madonna de jeugd net zo aanspreekt als in 1987. Meiden kwamen als Madonna naar school zoals in deze oude beelden. Die verkoper op het einde heeft een voorspelende gave, hij zegt iets over die Madonna-film vier jaar later uit 1991. Verbluffend om deze beelden nog eens te zien, zo heb ik het ook allemaal beleefd.

avatar van adrianus123
Lekkere cd. Had weinig verwachtingen ervan. Al zo vaak zijn er verzamelaars verschenen van Madonna. Het meeste klinkt echter lekker fris en net ff anders wat verassend is. Je realiseert je weer eens dat ze toch wel een hele lekker collectie songs heeft afgeleverd door de jaren heen.

Zomer 1983 ging ik met mijn vrienden op vakantie naar Renesse. Zoals altijd namen wij de nieuwste Ben Liebrand In the Mix mee op cassette, opgenomen vrijdagnacht tussen 02.00 en 03.00 uur. En wat hoorden wij daar toch voor lekker nummer? Borderline van ene Madonna. Wij bleven juist dat nummer de hele vakantie draaien. Het werd toen nog geen hit in Nederland, later wel net als vlak daarna Holiday. Dat is het eerste nummer van deze 50 nummer één's in de dance chart. Sterke nummers uit het begin van haar carriere werden dat nog niet en die ontbreken dan ook helaas op deze verzamelaar. Borderline dus, maar ook de originele mix van Everybody & Burning Up. Ik had ze allemaal op 12-inch en het waren uitstekende remixen van Jellybean Benitez. Net als Lucky Star dat wel meegenomen had moeten worden, want dat was de dubbele A-kant van Holiday.

Dat zijn dan ook wel de - verklaarbare - minpunten van deze toch bijzondere verzamelaar. Want 50x op nummer één in the Billboard Dance Club Songs chart is de eerste keer dat dit een artiest gelukt is. Echt uitzonderlijk dus en leuk en goed dat Madonna hier wat mee doet. Dit succes ligt natuurlijk aan de grote hoeveelheid hits die Madonna heeft gemaakt, maar ook aan de uitstekende remixen die meestal werden gemaakt. Na Jellybean volgden nog veel meer beroemde mixers / producers, zoals Shep Pettibone, William Orbit, Sasha, Pet Shop Boys, Tracy Young & Avicii. En dat is leuk om terug te horen op deze uitgebreide 3CD verzameling.

Nou nog één minpuntje dan: nog beter was een 4 of 5 CD verzameling met 12-inch mixen geweest, i.p.v. 7" versies of edits. Maar goed: Madonna heeft deze collectie zelf samengesteld. En als je dit allemaal achter elkaar hoort, begrijp je dat Madonna een lieveling op de dansvloer was en is. Ook zijn meerdere remixen beter dan de originele versies. Anderen zijn anders maar ook leuk. Het maakt dit een originele en leuke verzameling.

avatar van Darkzone
Afgelopen weekend dan toch maar de 3cd besteld voor 23 euro en afgelopen dinsdag was hij binnen. Inmiddels de eerste 2 cd's kunnen beluisteren en ik ben verbluft. Tracks 6 en 10 kunnen mij gestolen worden en de eerste 11 tracks zijn de welbekende versies van de tracks, maar vanaf de Orbit Mix van Justify My Love gaat het feest pas echt beginnen. Die versie is nóg zwoeler en geiler dan het origineel!
Voor de echte die hard fans zullen er weinig verrassingen of onbekende mixen op staan, maar dat is hier niet het geval. Erg verrassend en lekker is de remix van Don't Cry For Me Argentina. Zelfs de remix van het hysterische Ray Of Light valt mij niet tegen.
En ondanks dat de remixen van de jaren 90 tracks erg standaard klinken aan het begin (het zouden ook remixen van Michael Jackson kunnen zijn door gebruik van het uit die tijd standaard remix-sausje), swingt het wel de pan uit. En luisterend via mijn surround systeem valt bij een van de tracks de geweldige achtergrond productie op (achterspeakers), alsof het een surroundmix betreft.