Madonna - Finally Enough Love: 50 Number Ones (2022)

Alternatieve titel: Finally Enough Love

49. Crave [Tracy Young Dangerous Remix]

met Swae Lee

50. I Don't Search I Find [Honey Dijon Radio Mix]
avatar van Gert1980
Leuke release, zeker ook daar veel van Madonna's remix edits leuke versies zijn en net iets meer swingen dan de album versies.
Maar waarom moet zo'n 6lp box set alleen in Amerika en Engeland uitkomen?
Op zich lijkt het nog wel mee te vallen wanneer je hem besteld, totdat je de afrekening van PayPal binnenkrijgt en ziet dat je inclusief verzending naar Nederland een ruime €225,- kwijt bent. En dan heb ik het nog niet eens over die €60,- inklaringskosten die je de douane mag betalen.

Echt hoor, als andere artiesten hun boxsets een wereldwijde release kunnen geven, waarom tante Madonna dan niet?

Bijna €300,- voor een 6lp Madonna boxset? Nee dank je, deze release laat ik aan me voorbij gaan.

avatar van remcodurez
Hoe kunnen we dit serieus nemen als de "James Holden remix" van "Get Together" ontbreekt.

avatar van gaucho
Nou, ik neem deze release zeer serieus. Dit is de release waar ik al jaren van droom: alle single-versies van Madonna's (dans-)hits - die vaak behoorlijk afwijken van de albumversies - op een keurige driedubbelaar. Ik had me er al bij neergelegd dat er nooit zo'n officiële release zou komen en heb me al tevreden gesteld met een zelfgemaakte versie daarvan op CD-R. Maar dit is natuurlijk prima.
Ziet er zelfs vrij compleet uit, in aanmerking genomen dat je nu eenmaal niet elke afzonderlijke mix van de latere CD-singles op zo'n driedubbelaar kan meenemen. De James Holden-remix van Get together is inderdaad wel een opvallende omissie, zou dat een rechtenkwestie zijn? Of wilde ze per se een aantal nieuwe mixen toevoegen en moesten enkele van de 'originele remixen' daarvoor wijken?

Ik lees op haar website dat ie limited 6LP-box alleen rechtstreeks via haar website te bestellen is. En voor de echte liefhebbers zuigt dat natuurlijk als een pijp kaneel, en het bevestigt mijn vooroordeel dat platenmaatschappijen, en ook artiesten, het vinyl in toenemende mate als een luxe-artikel en dus melkkoe beschouwen, met bijbehorende exorbitante prijzen. Zeker met verzend- en inklaringskosten wordt die box voor Europeanen natuurlijk onbetaalbaar. Er komt ook een wereldwijd verkrijgbare dubbel-LP, maar daarop ontbreken wel heel veel nummers.

Zelf heb ik met deze release voldoende aan de 3CD-set, en die wordt voor mij een verplichte aanschaf. Ik vrees alleen dat de mastering weer hondsberoerd zal zijn. Want 'each remix was newly remastered for the collection by Mike Dean, who produced Madonna’s two most-recent studio albums, Rebel Heart (2015) and Madame X (2019)'.

avatar van gaucho
Deze compilatie is het bij nader inzien toch niet helemaal, vind ik. Ik snap dat de focus ligt op de dance tracks, omdat haar 50ste nummer-één hit in de Amerikaanse dance charts de aanleiding is voor deze release. Wel weer raar dat deze verzamelaar dan juist focust op de 7" versies en niet de 12" versies.

Daarnaast staan hier dus uitsluitend de nummers op die de nummer één positie op die danshitlijst haalden, en dat betekent dat veel nummers, vooral uit haar vroege en m.i. beste periode) afvallen. Geen Lucky star, Borderline, Who's that girl, La isla bonita, Dress you up, Gambler (een nummer dat vrijwel alleen op het originele soundtrack-album Vision Quest te vinden is) en vooral: geen ballads. Dat laatste is natuurlijk logisch, en ik vermoed dat veel van die ballad-singles ongeveer gelijk zijn aan de albumversies. Maar in mijn herinnering geldt dat ook voor de 7"-versies van Like a virgin en Material girl.

En van die latere remixen van bijvoorbeeld Avicii, Thunderpuss en Benny Benassi ben ik geen fan. Maar ik begrijp dat je daar vanuit het vertrekpunt van deze samenstelling niet omheen kunt.

Zou mooi zijn als deze compilatie als startpunt zou dienen voor deluxe-versies van individuele albums, met alle 7" en 12" versies keurig gegroepeerd. Een beetje als de heruitgaven van de Prince-albums.

Gert1980 schreef:
Eind deze maand vakantiegeld, voor 1 juli teruggave van de Belastingdienst... Het moet voor de echte Madonna fan dus geen probleem zijn om in "Finally Enough Love" te investeren.

Hans Brouwer schreef:

Nou ja, dat hangt ervan af. Om te beginnen heeft niet iedereen een vaste baan en daardoor vakantiegeld. Daarnaast heb ik graag het gevoel dat ik waar voor mijn geld krijg. Ook al kan ik het betalen - en in theorie kan ik dat, maar ik ben niet genoeg Madonna-fan 'to justify this' - dan vind ik dat bedrag simpelweg veel te hoog in verhouding tot het gebodene. Ik vermoed dat meer fans er zo over denken.

Afgezien daarvan lijkt het me sterk dat er vanwege de vraag op den duur geen wereldwijde herpersing komt van die 6LP-box.

gaucho schreef:
Ook al kan ik het betalen - en in theorie kan ik dat, maar ik ben niet genoeg Madonna-fan 'to justify this'.

Ik heb het daarom ook over de echte Madonna fan...

Ook weer waar Die moet er snel bij zijn trouwens, want ik lees op de website van platenmaatschappij Warner Music dat er wereldwijd maar 6.000 exemplaren verkrijgbaar zijn van die 6LP-set. Ik kan me haast niet voorstellen dat het op de lange duur daar bij blijft, maar gezien de wereldwijde wachtlijsten voor LP-persingen kan een heruitgave wel eens lang op zich laten wachten.

avatar van Arrie
Volgens mij hebben ze één remix per liedje gedaan, en bij Get Together simpelweg gekozen voor de Jacques Lu Cont Remix. Vind ik verder geen vreemde keuze.

Ik heb het daarom ook over de echte Madonna fan...

Ik vind mezelf wat haar muziek betreft een échte fan, maar daar de box $149,99 kost en je door de wisselkoers, verzendkosten én inklaringskosten op het dubbele uitkomt aan het einde van de rit, dat gaat mij gewoon écht te ver.

Gert1980 schreef:
Ik zou het ook niet doen, ook niet als ik een die-hard Madonna fan zou zijn. Er zijn inderdaad grenzen. Neemt niet weg dat "Finally Enough Love", tussen mijn andere Madonna albums, niet zou misstaan in de HB platenkast.

Gert1980 schreef:
Vanaf 19 augustus te koop in Nederland. De 3cd-set kost krap €20 Moet te doen zijn, toch?

Ik heb niets met cd's, had het ook over vinyl.
Tja, dan mag je flink dieper in de buidel tasten...

avatar van Thunderball
Je kunt jezelf natuurlijk ook gewoon een gaaf cadeautje geven? Spijt dat het eigenlijk te veel geld heeft gekost, komt er na dan maar. Hebben is hebben.
En... eh... wanneer er werkelijk maar zo weinig van zijn wereldwijd kun je hem altijd nog verkopen op Ebay.

Thunderball schreef:
Dat cadeau geef ik mij zelf op vrijdag 19 augustus. 3cd's voor nog geen €16, dat is niet teveel geld.

gaucho schreef:
...Die moet er snel bij zijn trouwens, want ik lees op de website van platenmaatschappij Warner Music dat er wereldwijd maar 6.000 exemplaren verkrijgbaar zijn van die 6LP-set. Ik kan me haast niet voorstellen dat het op de lange duur daar bij blijft, maar gezien de wereldwijde wachtlijsten voor LP-persingen kan een heruitgave wel eens lang op zich laten wachten.

Inderdaad, die 6LP set is al voor de officiële releasedatum uitverkocht. Dat hebben ze weer prima voor elkaar...

En dan inderdaad voor Europeanen alleen via the USA and UK verkrijgbaar... sommige artiesten hebben een UK shop ingesteld om van de torenhoge importkosten voor Europeanen af te zijn. Jammer alleen van the Brexit. Bedankt Boris!

avatar van gaucho
Ja, dat is de muziekwereld van nu, mede dankzij de streamingdiensten: fysieke releases zijn inmiddels bijna standaard limited editions, waar je soms heel snel bij moet zijn. Ze zijn op zich al kostbaar, maar als ze out-of-print zijn en je wilt er alsnog achteraan, dan betaal je vaak al helemaal de hoofdprijs. De internationale ontwikkelingen rond het verzenden (inderdaad, bedankt Boris) maken dat het bijna al niet meer te doen is om te bestellen vanuit landen van buiten de EU. Wat dat betreft hebben we betere tijden gekend.

Ik ben een vinylliefhebber, maar als ik moet kiezen tussen het neertellen van 300 euro of minder dan twee tientjes voor dezelfde hoeveelheid muziek, dan ben ik toch heel praktisch ingesteld: voor mij wordt dit de CD. Ook omdat ik deze verzamelaar nog steeds niet de ultieme Madonna-collectie vind waar ik nog steeds op hoop (met name eentje met alle single-versies, en eventueel 12 inches, uit de jaren tachtig en negentig)

Denk dat ik het bij de 2lp versie houd en dan volstaat de cd wel in de vorm van een mp3

avatar van gaucho
Dat is ook een goede optie natuurlijk. Er is gelukkig keus genoeg, ook als de betaalbaarheid een rol speelt...

avatar van Marty McFly
"50 number ones". Waar? In Singapore?

avatar van GrafGantz
Marty McFly schreef:
"50 number ones". Waar? In Singapore?

gaucho schreef:

Ik heb de lp versie al als mp3 en die is op zich best lekker. Genoeg ook wel merk ik. Dus dan hoeft een complete box niet en zoals gezegd vind ik die als mp3 dan ook prima (of in een gekke bui op cd).

Eigenlijk zouden er aardig wat tracks als bonus aangevinkt moeten worden (want niet op alle versies beschikbaar)

avatar van Darkzone
Erg interessante verzamelaar, vanwege de vele remixen. Ik wacht eerst de reacties hier af en ga dan over een tijdje (want nog heel veel muziek te luisteren) voor de 3cd box (want alle (extended) albums ook op cd).

Vanavond (18-08) is er in Amsterdam een zogehete release party waar als je klant ook een tote bag met wat goodies krijgt. Ik loop niet warm voor deze release maar voor de fans is dit wel de moeite waard. Ik zie liever haar albums als deluxe editions uitgebracht worden aangevuld met b-sides, live materiaal, demo's en outtakes. Remixes hoeven voor mij niet. Daar ben ik geen fan van.

Ik heb niets met cd's, had het ook over vinyl.

Waarbij lang niet altijd zeker is of Vinyl wel zo analoog is..........
Zogenaamde vinyl-die hards die altijd hebben beweerd dat digitaal zo vreselijk klinkt en absurde bedragen voor Mofi uitgaven hebben betaald. De vinylfanaten die deze juweeltjes hebben bewierookt, moeten nu toegeven dat ze nooit hebben gehoord hoezeer ze gefopt werden.

Nee, vinyl kan geweldig zijn (ben zelf een liefhebber), maar CD / digitaal zondemeer negeren, staat voor mij gelijk aan jezelf als muziekliefhebber onnodig tekort doen. Er zijn eenvoudigweg te veel variabelen welke bepalen hoe een formaat / medium klinkt. Over het compacte formaat, lage kosten voor CD's moeten we het maar niet hebben.................

dave76 schreef:
Remixes hoeven voor mij niet. Daar ben ik geen fan van.

Ik ook niet, maar gek genoeg ben ik altijd dol op die van Madonna.

Inmiddels ook de versie met 50 nummers gehoord: een lange zit die ik hierna ongetwijfeld in kleinere delen zal beluisteren; fijn voor in de auto, de sportschool of gewoon lekker hard thuis tijdens het koken of zo (en meezingen en swingen natuurlijk)

avatar van Yield
Mooi dat de Justify my love van Orbit hier op staat. Geweldige remix is dat. Aantrekkelijk album dit, maar op vinyl nogal prijzig begrijp ik. Heb dus de 3CD versie op bestelling staan. Na het rampzalige songfestival optreden van de aartsmoeder wordt het tijd voor ouderwetse kwaliteitspop. Daar kunnen onze hedendaagse popprinsessen nog veel van leren.

Enige echte nadeel aan dit album vind ik dat het telkens de edit versies zijn. De langere versies vind ik vaak net even beter.

Ik snap uiteraard ook wel dat het in dat geval een zeer lijvige box zou zijn. Gelukkig heb ik al die lange versies al bij elkaar verzameld en er zelf een compilatie van gemaakt.

In de jaren '90 waren die lange remixen enorme hits in de tent waar ik graag uitging. Vooral de extended club mix van Frozen en de Miami mix van Don't Cry for Me Argentina zetten de boel flink op zijn kop, maar ja een gay disco... dat wil wel Op de Amsterdam pride in 1998 werd die remix van Frozen ook in de Reguliers gedraaid. De hele straat was gelijk een kolkende, dansende massa. Mooie tijden!

avatar van vigil
Ik ben zelf verder geen enorme fan van deze dame maar dit is toch wel een erg geinig overzicht. Mede door de vele danceversies die voorbij komen, als PSB fan is t dan altijd weer leuk om de Maxi mix versie van Sorry voorbij te zien komen op Madonna releases.

Enne hé... deze versie van Don't Cry for Me Argentina kan toch echt niet