Modeselektor - Happy Birthday! (2007)

Duitsland
Electronic
Label: BPitch Control

1. Happy Birthday! (4:03)
  2. Godspeed (5:46)
  3. 2000007 (4:11)

met TTC

4. Let Your Love Grow (5:25)

met Paul St. Hillaire

5. EM Ocean (1:54)
  6. Suckerpin (6:10)
  7. Edgar (3:53)

met Otto von Schirach

8. Hyper Hyper (5:17)

met Otto von Schirach

9. B.M.I. (4:29)
  10. The Dark Side of the Frog (0:52)
  11. The Dark Side of the Sun (3:34)

met Puppetmastaz

12. D'Éboutonner (4:23)

met Siriusmo

13. The Black Block (5:41)
  14. The First Rebirth (4:39)
  15. The White Flash (4:49)

met Thom Yorke

16. Late Check-Out (0:38)
  17. The Wedding Toccata Theme (3:53)
  18. (I Can't Sleep) Without Music (3:32)

met Maxïmo Park

avatar van Zwammer
De geleakte versie heeft een andere tracklist, maar volgens de Bpitch site is dit de goede. Ik ben wel benieuwd naar dit album, het nummer met Thom Yorke vind ik in ieder geval wel aardig klinken

Electro_
Ik vind hem denk ik wel leuker dan het vorige album. Er staat ook een nieuwe "Dancingbox" op, wederom met TTC. Leuke verknipte hip-hop, wat ook wel de stijl van Modeselektor is. Verder neigt dit wat meer naar minimal techno wat meer typerend is voor Bpitch Control.

Supervette plaat met een aantal beestachtige nummers!

Modeselektor overtreft probleemloos z'n debuutplaat en scoort met 'The dark side of the sun' meteen de smerigste hit van de zomer!

4/5

avatar van Flammazine
Het is toch lang wachten voor het interessant wordt vind ik.1 t.e.m. 4 zijn opgehangen aan één melodie- of baslijntje dat wordt opgebouwd,afgebroken en uitgebouwd.Leuk maar niet meer dan dat.
Er staan een hoop knipogen naar oudere muziek op deze plaat,zelfs een bewerking van een Scooter-nummer en van een oude Bonzaistamper,maar 'Let your love grow' komt blijkbaar rechtstreeks van een Orbitalplaat.Niet per se negatief.
'EM ocean':skippen!
'Suckerpin' is een lekkere botsballentrack,een getrimd'Bucephalus bouncing ball' voor clubgangers.Goed zo!
'Edgar': een nummer voor in de auto als het oude wijven regent,en die wijven hebben geen slipje aan.
Dan de Scootercover. Drie woorden:WTF?! Ze zijn er in geslaagd een lied van die duitsers nóg slechter te maken!Ere wie ere toekomt,maar je moet zelf duitser zijn om dat te kunnen!
De cover van de klassieker der klassiekers(the first rebirth)is overigens veel beter gelukt,maar om dat riedeltje stuk te krijgen heb je natuurlijk meer nodig dan een paar Hanzen met een laptop.

Verder nog te pruimen:'Dark side of the sun',Black Block' en'The white flash'

voorlopige (vrij ruime)score:3.5*

avatar van platedraaier
Wat een eentonige plaat is dit zeg. Naar het einde toe had ik het echt zwaar. Na het 4e nummer is er inderdaad een wending van ska achtige reggae electro naar ambient.
Daarna veelal electro wat maar niet wil boeien. Veel hetzelfde.

avatar van bver
Ik heb er een aantal keer naar geluisterd, maar het album kan, naar mijn mening, op geen enkel moment overtuigen. Een aantal leuke nummertjes, dat wel, maar de hele rit uitzitten...nee bedankt.

avatar van Justinx
Elfish schreef:
Modeselektor scoort met 'The dark side of the sun' meteen de smerigste hit van de zomer!

Mag ik me daar volledig bij aansluiten?

Hoei! Dat nummer met Thom Yorke

avatar van Chuck Taylor
Gek dat ik hier eerst een 2,5 * op gestemd had. Laatst naar het concert geweest in Amsterdam, en dat ging vrij goed los .

Enige minpunt was dat ze Edgar niet draaiden.. maar gelukkig wel Deboutonner

avatar van luc011190
Chuck Taylor schreef:
Laatst naar het concert geweest in Amsterdam, en dat ging vrij goed los .

Was een gaaf avondje inderdaad

avatar van samslam
Ik snap al die negatieve reacties toch niet. Gevarieerde plaat, élke schijf is meteen (of na een paar luisterbeurten) klaar voor het ettiket: 'moddervet'.
17 moddervette tracks -> een zeer geslaagde plaat.

Live geven de mannen van Modeselektor er nog een extra dimensie aan waardoor het op de dansvloer zeker naar 5* gaat.

Wat mij betreft één van de interessantste collectieven in de populaire electro-wereld.

Wat een knallers dit zeg!

Ken nog niet alle nummers, maar bijna alles wat ik heb gehoord is knalhard.

Ik vind het ook echt een ziek goeie plaat!
Hyper Hyper vind ik trouwens ook zalig.
Eén van de beste cd's dat ik hier heb liggen. 4.5

geweldige plaat.
maar waar ik achter kwam.. misschien was het allang bekend, de cover is van janine jansen: link naar bol (2006)

avatar van Noere
Van Black Block word ik helemaal wild.