King Buffalo - Regenerator (2022)

Label: Stickman

5. Mammoth (6:12)
  6. Avalon (6:17)
  7. Firmament (9:15)
avatar van Frederic_
Klasseplaat! Swingt een stuk meer dan z’n voorgangers, die ook allemaal hele goede albums zijn. En de vocals zijn stuk levendiger!

avatar van Denzradio
Lekker hoor, ik ben een stuk aan het lopen, in een heerlijk nazomer zonnetje, met deze plaat in mijn oren is het een buitengewoon lekker wandelingetje. Meer van dit graag. Very nice. 4,5 sterretjes van mij.

avatar van ProGNerD
Denzradio schreef:

Daar leent deze plaat zich idd uitstekend voor. Ogen even dicht en je waant jezelf in een soort trance al ploeterend op een mammoet door de sneeuw over de uitgestrekte toendra...

avatar van Rick53
King Buffalo heeft het maar druk afgelopen jaren. Waar ik The Burden Of Restlessness een tikkeltje te kil vind en Acheron compleet aan me voorbij is gegaan heb ik erg veel luisterplezier aan het Regenerator. Het titelnummer zuigt je direct naar binnen om drie kwartier aandachtig zit te luisteren. Hierboven lees ik dat ik lang niet de enige ben...
Overigens doet Firmament me erg denken aan Harmony Korine van Steven Wilson. Met name de melodieuze gitaarpartijen gedurende de rustigere passages.

Mammoth & Avalon zijn wat mij betreft de hoogtepunten

Aankomende week (naast VOLA en Soen, wegens de concerten) zal dit nog wel vaak gedraaid worden!

avatar van kruder
Wauw, kende ze nog niet maar weg geblazen hier