Megadeth - The Sick, the Dying… and the Dead! (2022)

Label: UMe

1. The Sick, the Dying… and the Dead! (5:04)
  2. Life in Hell (4:12)
  3. Night Stalkers (6:38)

met Ice T

4. Dogs of Chernobyl (6:14)
  5. Sacrifice (4:08)
  6. Junkie (3:39)
  7. Psychopathy (1:20)
  8. Killing Time (5:13)
  9. Soldier On! (4:54)
  10. Célebutante (3:51)
  11. Mission to Mars (5:24)
  12. We'll Be Back (5:24)
  13. Police Truck * (2:29)
  14. This Planet's on Fire (Burn in Hell) * (5:04)

met Sammy Hagar

avatar van Eddie
Edwynn schreef:
King bleek geen koning maar een kortstondige vazal in Mustaine's wereld

I know. Ik geloof dat hij een werking drie erbij geweest is.

avatar van Tav74
Ik heb een flink aantal releases van Megadeth compleet over geslagen, maar ik was nu toch nieuwsgierig. En ik moet zeggen: dit album bevalt me eigenlijk best goed.
Allereerst zijn de vocalen van Dave iets minder scherp en zitten ze wat minder voorin in de mix, wat ik persoonlijk echt een voordeel vind aangezien ik de zang niet perse het sterkste punt van Megadeth vind. Sowieso een goed geproduceerd album. Drumwerk van Dick Verbeuren bevalt me prima en met de riffs van Mustaine zit het zoals altijd wel goed, (solo's vind ik altijd wat minder boeiend, maar het klopt allemaal prima).

Om nu te zeggen dat het hele album geweldig gaat me weer wat te ver. Er zitten ook wel mindere momenten en nummers in (Sacrifice, Junkie, killing time) die Megadeth eigenlijk altijd wel heeft. Meestal op zich goede riffs die net niet tot een echt goed of boeiend nummer leiden.

Met de afsluitende nummers Police Truck (een soort powerblues) en this planet's on fire (soort 80s rockrefrein, niet zo vreemd met Hagar als gastzanger) zijn niet perse slecht, maar het ik ben er nog niet helemaal uit wat ik daar van vind.

Lastig om er sterren op te plakken, 4 vind ik teveel van het goede, maar 3,5 voelt dan weer wat karig. Tot nader order 3.5.

avatar van gigage
De twee afsluitende songs ( streaming only) zijn de coversongs. Dead Kennedys ( punk rock) en Sammy Hagar (uit 1979 ofzo)

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Japanese edition only includes SHM-CD and a new studio-recorded song "Police Truck" as a bonus track.

Het zal ook eens niet zo zijn. Of het album zelf er beter van wordt durf ik niet te zeggen, maar qua schijfkwaliteit heeft de reguliere uitgave het nakijken al is die vast beter betaalbaar.

avatar van davevr
Sterke opener, dat strak gitaarwerk. De rest is niet altijd even sterk maar ze blijven toch overeind.

avatar van SirPsychoSexy
Tav74 schreef:
Die nummers moet je eigenlijk als bonustracks beschouwen. Ze staan namelijk niet op elke versie van het album. Het komt het album ook ten goede om ze buiten beschouwing te laten en We'll Be Back als de echte afsluiter te zien.

avatar van gigage
Totnutoe 7 top10 noteringen ( Oa UK 3, AUS, 2, JPN 10) . In NL #7, beter dan ooit, zonder radio airplay waarschijnlijk. Maar het wachten is op de billboard 200 natuurlijk.

avatar van Tav74
SirPsychoSexy schreef:

Dat voelt idd ook een stuk logischer.

avatar van vielip
gigage schreef:
Totnutoe 7 top10 noteringen ( Oa UK 3, AUS, 2, JPN 10) . In NL #7, beter dan ooit.

Netties!

avatar van Von Helsing
gigage schreef:

Waarschijnlijk #4.
CHART FINAL: YEAR OF THE BUNNY : HITS Daily Double - hitsdailydouble.com

avatar van gigage
Oei, dat gaat Dave niet leuk vinden. Het vorige album verschoof 49k in de eerste week ( tegen 43k nu) en landde op #3.

Edit: #3 , alsnog 48K

avatar van RuudC
Ik vind het maar zwakjes hoor. Het venijn is weg en het klinkt allemaal te bekend (en vroeger beter gespeeld).

avatar van Juul1998B
Niet super bekend met dit soort metal maar het klinkt wel goed alleen ieder nummer lijken ze hetzelfde trucje te doen. Dit is veel meer gedaan en ook veel beter imo

avatar van gigage
De thrash metal viert volgend jaar haar 40 jarig bestaan. Alles is inmiddels al berifft en bezongen dus voor vernieuwing kijk ik wel ergens anders. Dus als er nog eens een thrash album uitkomt is het voor mij niet zo nodig om te refereren aan de eerste 10 jaar. Dan blijft over of er nog wat stevig van leer getrokken wordt, de songs nog energiek zijn, er leuke solo's inzitten en of het een fun listen is. En op al deze vragen geef ik een ja. Megadeth weet vaak de aandacht er wel bij te houden. Het matig gezongen Sacrifi'i-ice en Junkie vallen daarbuiten maar een Célebutante laat de band weer eens geheel anders uit de hoek komen. Mission to Mars is erg grappig en de titeltrack zit boordevol soloos. Zo is er ook hier dus weer wat te ontdekken.

avatar van james_cameron
Bovengemiddeld sterk album, bij vlagen ook lekker fel en uptempo. Dave Mustaine is goed bij stem (voor zover dat mogelijk is) en het album bevat weinig missers. Het slappe Célebutante staat me momenteel het meest tegen. Zo spannend als de voor de release van het album vrijgegeven tracks (We'll Be Back, Nightstalkers en Soldier On!) klonken wordt het helaas nergens, maar het songmateriaal is over de hele linie genomen dik in orde.

avatar van Denzradio
Megadeth klinkt als Megadeth, ik had niets anders verwacht en op niets anders gehoopt. 4,5 sterretjes

avatar van RuudC
Dat is wel een heel laag eisenpakket.

Praat je tegen mij?

Ja.

Verder prima hoor dat je deze cd tof vindt.

avatar van Denzradio
Doe maar niet, fijne dag.

avatar van Metal-D78
Juul1998B schreef:

Het is idd veel meer gedaan en beter.... door Megadeth zelf. Noem anders eens een paar bands die 'dit veel meer en veel beter' doen? Ik ben redelijk bekend met 'dit soort metal' maar ik plaats je opmerking dat dit veel meer en veel beter is gedaan wat lastig.

avatar van Juul1998B
Metal-D78 schreef:

Ik luister zelf weinig metal bands maar heb wel veel metal geluisterd en voorbij zien komen en daar hoor ik deze stijl ook maar dan beter. En dan heb ik het over jaren geleden. Als leek die wel af en toe metal luistert valt me dit op.