Devendra Banhart - Smokey Rolls Down Thunder Canyon (2007)

Folk
Label: XL

1. Cristobal (4:24)

met Gael García Bernal

2. So Long Old Bean (2:49)
  3. Samba Vexillographica (4:44)

met Chris Robinson

4. Seahorse (7:59)

met Vashti Bunyan

5. Bad Girl (4:45)
  6. Seaside (4:32)
  7. Shabop Shalom (4:32)
  8. Tonada Yanomaminista (2:50)
  9. Rosa (5:02)
  10. Saved (5:26)
  11. Lover (3:39)
  12. Carmencita (4:43)
  13. The Other Woman (3:44)
  14. Freely (4:52)

met Linda Perhacs

15. Remember (4:20)
  16. My Dearest Friend (2:33)

met Vashti Bunyan en Matteah Baim

JustaRascal
Kheb zo het gevoel dat er niet veel man te vinden zal zijn .

handsome_devil
Woody schreef:

Hoezo?

1. een uur te lang
2. allemaal saaie, inspiratieloze nummers
3. heel vervelend allemaal
4. ik ergerde me dood

Ik houd het wel bij zijn eerste paar albums.

En wat vond je wel goed?

avatar van misja82
zie trouwens nu pas dat dat eerste nummer met gael garcia bernal (de acteur uit oa amores perros, babel) opgenomen is. grappig.

avatar van misja82
voor wie nog niet overtuigd is wat een held deze kerel is, check deze clip:

(komt g.g. bernal trouwens ook in voor)

misja82 schreef:
dat heb ik ook pas onlangs gecorrigeerd

handsome_devil
JustaRascal schreef:
En wat vond je wel goed?

Niet veel. Maar toch is het nog niet zo erg als Kempi of de Eagles.

Berichten over het optreden van Devendra in Tivoli verplaatst naar Devendra Banhart

avatar van AriTupari
"Golden brown", wat is Seahorse toch een schitterend nummer. Perfecte sample, lekker jammen. Zal live wel de moeite geweest zijn, denk ik.
En nu we toch bezig zijn, een halfje erbij, want dit is toch echt wel een super album. Alles wat hier op te vinden is, spreekt mij zo hard aan. Zal deze eens wat meer spelen de komende weken, maar ik heb nog zoveel te beluisteren.

JustaRascal
Seahorse was live zeker de moeite. Staat ook op youtube geloof ik.

avatar van hvd
hvd
Spijtig dat ik Devendra Banhart leerde kennen net nadat hij had opgetreden in Utrecht.

Wat een bijzondere man en wat een prachtige muziek maakt hij. Het zijn geen standaard nummers en misschien is het ook wel muziek dat je moet leren waarderen. Maar ik vond het meteen geweldig.

avatar van wondzero
Dit is mijn perfectie Devendra album. Afwisselend en overheerlijk lang. Seahorse voor mij echt een van de mooiste nummers ooit gemaakt!

avatar van Norbert
Jezus wat saai. Hoe kan je dit afwisselend noemen?

Norbert schreef:
Jezus wat saai. Hoe kan je dit afwisselend noemen?

hoe kun je dit nu saai (of eentonig of zelfs slaapverwekkend) noemen?

het is juist een erg gevarieerd werkje. dan weer lieflijke spaanstalige nummers, dan een heerlijk freaky nummertje, rock, vrolijke dansnummers.
nee, saai is dit zeker niet, en afwisselend absoluut wel. dat het niet jouw "ding" is mag dan zo zijn, maar je gebruikt de verkeerde argumenten.

avatar van scabiosa
de enige plaat die ik ken van deze man
en ik vind het uitstekend
bluesy, psychedelische en freaky stuff...

zag ze bezig op dour dit jaar zo rond een uur of twee in de nacht en in alle andere tenten drum 'n bass en techno en konsoorten... 't was zo eens iets anders voor de scheve geest

avatar van dj maus
AriTupari schreef:

Het nummer deed me live (LGW '18) nog meer aan Adieu Sweet Bahnhof van onze eigen Nits denken...
Hoogtepunt van het concert, maar ook van deze plaat.