Parkway Drive - Darker Still (2022)

Australiƫ
Label: Epitaph

1. Ground Zero (4:09)
  2. Like Napalm (3:45)
  3. Glitch (4:19)
  4. The Greatest Fear (5:29)
  5. Darker Still (6:51)
  6. Imperial Heretic (4:51)
  7. If a God Can Bleed (2:40)
  8. Soul Bleach (3:32)
  9. Stranger (0:51)
  10. Land of the Lost (5:00)
  11. From the Heart of the Darkness (5:09)
avatar van hellboy123
Ken deze gasten in het geheel niet, maar "The Greatest Fear" klinkt wel erg lekker!

avatar van pos
pos
Ook niet echt mijn band normaliter. Maar dat nummer Darker Still hoorde ik van de week en dat begin fluitje zit nu al dagen in mijn kop. Wel een prettig nummer waarin ze vooral in het begin erg op Metallica willen lijken. Nothing else Matters wel te verstaan.

JVT
De 3 al uitgebrachte nummers van deze plaat zijn allemaal heel erg goed! Het klinkt een stuk minder hard als hun andere werk, maar het is absoluut heel erg goed. Reviews zijn ook heel erg lovend. Ik kijk uit naar vrijdag om deze in zijn geheel te beluisteren.

JVT
Fantastische plaat. Gas er op en meebrullen.
De opener is nu al een van m’n favorieten van dit jaar.

avatar van dennis87
Lekker album. Fantastich gitaarwerk , heerlijke melodieen! Klein minpuntje een beetje kort 11 nummers. 1 ballad, goed nummer dat wel (darker still) ,1 gesproken nummer( if a god can bleed) en een nummer van 52 sec. Blijven er over 8 knallers.

JVT
Ach 46 minuten is niet heel erg kort natuurlijk. Maar dat je dat gevoel hebt zegt veel over deze plaat, echt heel erg lekker.

1,0
Wauw, deze band is echt geen schim meer wat het was op de eerste 4 platen. Met name de eerste twee waren echt fijne metalcore albums. Bij het vorige album hoopte ik op een incident maar het is duidelijk welke lijn de band heeft ingezet met deze release. Ontzettend jammer.

JVT
Dat was te verwachten natuurlijk, dat fans van het eerste uur dit niet kunnen smaken. Wil verder niets zeggen over de kwaliteit van deze plaat.

avatar van i-mac
Het is duidelijk te horen welke richting PWD uit wil gaan. Meer mainstream ... Zelf heb ik daar geen moeite mee, maar ik kan begrijpen dat dit voor de fans van het eerste uur totaal anders is. Gisteren stond de band in Vorst-Nationaal te Brussel, en buiten de slechte klank, was het een super avond. Die klank is in Vorst nog wel eens de spelbreker.

Het album is intussen zijn rondjes aan het draaien, en ik amuseer me ermee. Een dikke 4 van mijnentwege.

avatar van dennis87
Afgelopen vrijdag stonden de heren in de AFAS en wat een vette show was het weer. De 4 nieuwe nummers ( 3 singels + Ground zero) die ze speelden deden het goed bij het publiek. Waarschijnlijk in de zomer op de festivals in europa . Hoop dat ze Like Napalm ,Imperial Heretic en Soul Bleach dan spelen. Top Band !