Linkin Park - Hybrid Theory (2000)

Label: Warner Bros.

1. Papercut (3:05)
  2. One Step Closer (2:36)
  3. With You (3:23)
  4. Points of Authority (3:20)
  5. Crawling (3:29)
  6. Runaway (3:04)
  7. By Myself (3:10)
  8. In the End (3:36)
  9. A Place for My Head (3:05)
  10. Forgotten (3:14)
  11. Cure for the Itch (2:37)
  12. Pushing Me Away (3:12)
  13. My December * (4:22)
  14. High Voltage [2000 Reprise] * (3:47)
  15. Papercut [Live at BBC1] * (3:47)
  16. Papercut [Live at Docklands Arena, London] * (3:13)
  17. Points of Authority [Live at Docklands Arena, London] * (3:30)
  18. A Place for My Head [Live at Docklands Arena, London] * (3:11)
avatar van Sammy
Na enkele jaren heeft deze cd bijan geen impact meer op me. Ik was laaiend enthousiast toen de band nog niet bekend was in Nederland. Vanaf het moment dat ze als warme broodjes in de top-40 oid kwamen, is de muziek voor mij een stuk minder geworden. Neemt niet weg dat ik dit album af en toe nog stiekem eens aanzet om ff mee te rappen, schreeuwen en zingen. 3.5*

avatar van Daan
Zo vaak staan ze nou ook niet in de top 40 hoor. Ik vind juist dat heel veel liedjes van deze groep onderschat wordt. Ik geloof dat er een half jaar geen single meer van hen in de top 40 is gekomen.

moviefreak#1
Sammy schreef:

Dat is idd wel het probleem ja, sinds de top40 noteringen wordt Linkin Park eerder gezien als boyband dan als serieuze rockband. Ik vind dat overigens niet in zn geheel terrecht. Het blijft gewoon lekkere muziek vind ik. Ik heb ook een 4 gegeven en net als Sammy staat ie bij mij nog vaak op.

avatar van HammerHead
Een gemiddelde dertien in een dozijn plaat. Ik begrijp overigens niet wat deze plaat in de categorie Metal doet, Rock lijkt me eerder op z'n plaats.

101
Heerlijke muziek

is zeker heerlijke muziek

Het beste album van Linkin Park, zonder twijfel

slaemperayreon
Gewoon lekkere Rock met een vrij eigen stijl. is bovendien een van m'n eerste platen en daarom hecht ik er veel waarde aan! 4*

Weet je wat het met deze plaat is?

Alle nummers zijn hetzelfde. Dat heeft als grote voordeel dat als je één liedje goed vind, je de gehele plaat goed vind. Dat heeft als nadeel dat de plaat nogal snel gaat vervelen.

Maar toch, een geweldige plaat om zo af en toe eens op te zetten en lekker mee te brullen. De plaat doet het ook erg goed over de walkman/mp3speler tijdens het hardlopen. 4.5 sterren.

Ik begrijp niet wat iedereen zo speciaal vind aan Linkin Park. Ik vind het maar een standaard rockgroepje waarvan er zoveel rondlopen. Er zitten best leuke nummers bij maar er springt voor mij niks uit. In the End vind ik overigens nog steeds wel erg goed..

ricky2612
Na het horen van Crawling aangeschaft, en was toen wel behoorlijk enthousiast. Stiekem hopen dat In The End nieuwe single zou worden, en zowaar kwam hij ook ( wel Na papercuts). Maja dan gaat opeens iedereen Linkin park wel leuk vinden, en dat vind ik dan altijd zo jammer. Meisjes die ook naar jamai luisteren, vinden Linkin park dan ook leuk, en dan haak ik meestal af.

maar neemt niet weg dat ik dit nog alijd wel aardige cd vind, af en toe opzettuh om btje nergens aan te denken en gewoon te knallen. Zoiezo de beste van Linkin Park, Reanimation en Meteora deden mij niet zoveel..

avatar van HammerHead
ricky2612 schreef:

Een objectieve mening over een plaat is ook wat waard hoor.

ricky2612
jaah is ook zow..maja tog knapt er dan iets in me..kwee nie wrm..!!

Maja ik kan alle nr's nu wel dromen, dus luister bijna nooit meer..!!

is voor mij toch wel teken dat het dan niet egt SUPER is, voor mij persoonlijk dan. Er zijn maar paar cd's die ik constant draai, hoeveel tijd er ook overheen gaat.

ricky2612 schreef:

jaah is ook zow..maja tog knapt er dan iets in me..kwee nie wrm..!!

Maja ik kan alle nr's nu wel dromen, dus luister bijna nooit meer..!!

Ja, dat is ook zo. Maar ja toch knapt er dan iets in me, ik weet niet waarom!!

Maar ja, ik kan alle nummers nu wel dromen, dus luister bijna nooit meer!!

Dat is voor mij toch wel een teken dat het dan niet echt SUPER is, voor mij persoonlijk dan. Er zijn maar een paar cd's die ik constant draai, hoeveel tijd er ook overheen gaat.

Valt nog wel mee toch , al vind ik het ook altijd heel irritant als mensen zo praten dus ik begrijp je wel

slaemperayreon
weet je wat ik laatst heb bedacht waarom LP zo goed is?
individueel zijn de muzikanten niet zo bijzonder, maar als ze een liedje van LP maken, dan hoor je: dit klopt gewoon. daarom verhoog ik mijn stem naar 4.5*.

ricky2612
hahah sorry..!!sluipt er zo snel in..!!

maareh Obsessed bedankt !! Je had het niet beter kunnen vertalen!!

sjonge jonge word ff wakker hiero mensen
ook al houd je niet van rock en blijf je ff neutraal
maakt linkin park goeie muziek

als puber krijg je meer emoties ze zingen over het leven en het lijkt net precies op mijn leven zijn er mensen die dit ook hebben dat is nog maar 1 reden waarom ik het leuk vind

ricky2612
naja ik zou Linkin Park niet direct willen beoordelen op hun hoogstaande lyrics..!!:O want die hebben ze niet..

maar het is gewoon hele lekkere muziek..

hele coole muziek, van een hele goede band!!!!!

avatar van Ward
Sammy schreef:

Ik kan er niks aan toevoegen, alleen 3* ipv 3.5*

Al die mensen die over commercie enzo zeiken, gek word ik ervan.. De grootste onzin die er is!

avatar van Ward
Ik denk niet dat ik deze cd anders nog wel vaak had opgezet en die nummers die erna kwamen vond ik ook gewoon minder. Alleen ze kwamen de hele tijd op tv en toen had ik er na een tijdje gewoon genoeg van.

ricky2612
jaah dat had ik ook..zoiezo vond ik reanimation dramatisch..en die cd was er enkel en alleen voor de commercie en het geld..want voegt echt niets toe, behalve dat menig nummer van Hybrid Theory word verkracht. En de enige goede nummers van Meteora zijn ook op single verschenen..dus goed single beleid maar de cd was stukken minder dan dit exemplaar...!!

maja neemt gewoon niet weg dat dit een hele aardige cd is, waarvan in mijn ogen alle nummers goed zijn, maar met gewoon een paar extreme goede uitschieters..!!

thru life
goed album maar het album is moelijk nu te vinden.
En iedereen denk nu aan hun cd met jaz-z

avatar van ChrisX
Dit album moeilijk te vinden.. jeetje, misschien in Schubbekutteveen of zo maar hij ligt toch denk ik wel in elke winkel in Hengelo / Enschede en dan vaak ook nog in de aanbieding.

Overigens, leuk album dit maar ikzelf vind Meteora toch sterker. Komt misschien ook omdat ik die plaat eerder leerde kennen dan deze. Reanimation vind overigens ook erg sterk en in tegenstelling tot wat ricky2612 zegt is deze overduidelijk niet voor de commercie gemaakt want het is bij vlagen best wel een verknipt (=maf) plaatje. Kan me nog goed herinneren dat OOR toen redelijk positief was over Hybrid Theory maar laaiend over Reanimtion.

Nee, dan is dat mini-albumpje met Jay-Z duidelijk veel meer een commercieel avontuurtje.

avatar van Nubis
Ach, Linkin Park.. Heb er eigenlijk niet zoveel over te zeggen, behalve dat er best een paar 'leuke' nummers op staan.
Nog voldoende.

ricky2612
mwhaa naja heeft gewoon met smaak te maken..ik hou van Linkin Park zoals op Hybrid Theory en Meteora..Reanimation vind ik echt btje misplaatst tussen deze 2 door..

Ennuh ik dat gedoe met Jay-Z heb ik me niet eens verdiept..en ga ik ook niet doen ook..

Dit vind ik Linkin Park's beste album. Zitten leuke nummers tussen. Was toendertijd toch wel vernieuwend toen nog niemand wist wie ze waren. De rest van de albums is veel minder. 3.5*

ik vind linkin park op het moment echt SHIT, maar toen de tijd vond ik dit een heel goed album en nu vind ik nog steeds wel oke

dus daarom 4*

avatar van Gajarigon
1,5
1* voor het melodietje van In The End dat wel erg catchy is, en een halve ster voor Cure for the Itch omdat daarin niet gezongen wordt.