Eminem - Curtain Call 2 (2022)

Label: Aftermath (II)

1. Godzilla (3:30)

met Juice WRLD

2. Lucky You (4:06)

met Joyner Lucas

3. Bad Meets Evil - Lighters (5:03)

met Bruno Mars

4. Gnat (3:50)
  5. Cinderella Man (4:39)
  6. Walk on Water (4:57)

met Beyoncé

7. Rap God (6:03)
  8. Love the Way You Lie (4:23)

met Rihanna

9. Won't Back Down (4:25)

met P!nk

10. Higher (3:43)
  11. Berzerk (3:57)
  12. Not Afraid (4:09)
  13. From the D 2 the LBC (3:33)

met Snoop Dogg

14. Nowhere Fast (4:24)

met Kehlani

15. Fall (4:22)
  16. Phenomenal (4:41)
  17. Bad Meets Evil - Fast Lane (4:09)
  18. You’re Never Over (5:05)
  19. 3 A.M. (5:19)
  20. Space Bound (4:38)
  21. Beautiful (6:32)
  22. The Monster (4:10)

met Rihanna

23. Venom (4:24)
  24. Crack a Bottle (4:57)

met Dr. Dre en 50 Cent

25. Is This Love ('09) (3:32)

met 50 Cent

26. River (3:43)

met Ed Sheeran

27. Survival (4:31)
  28. Yelawolf - Best Friend (5:10)

met Eminem

29. Darkness (5:38)
  30. Kings Never Die (4:57)

met Gwen Stefani

31. No Love (4:59)

met Lil Wayne

32. Headlights (5:43)

met Nate Ruess

33. The King and I (3:12)

met CeeLo Green

34. Farewell (4:12)
  35. Rap God [Mr. Cii Remix] (6:15)

met Mr. Cii

avatar van Silky & Smooth
Grappig dat ik geen enkel moment het gevoel heb dat dit een Best Of van Eminem is als ik de tracklist zie. Dit had ik bij van Curtain Call 1 wel.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Heeft dat te maken met hoe relevant hij nog is?

avatar van thomzi50
Wat een.... vreemde, lelijke, stijlloze voorkant.

avatar van thomzi50
"Is This Love" is een voorheen onuitgebracht nummer met 50 Cent, zie ik. Benieuwd naar, maar erg vreemd om op en Greatest Hits te zetten natuurlijk.

avatar van coldwarkids
1,0
Wat is het nou? Best Of of Greatest Hits?....

avatar van dynamo d
Love the Way You Lie, Nowhere Fast, Spacebound, The Monster, Kings Never Die, Phenomenal, Venom en 3 A.M. zijn prima nummers van Enimem. Ik kijk wel uit naar deze Best of (part 2). Ik had nog graag I Need a Doctor van Dr. Dre samen met Eminem & Skylar Grey op dit album gezien alsook Beautiful Pain met Sia samen.

avatar van Kondoro0614
Silky & Smooth schreef:

Deze gaat ook nooit zo goed worden als nummer één. Alleen al 'When I'm Gone' overtreft zo'n beetje alle songs die dit tweede deel beschikt, laat staan alle andere harde tracks.

avatar van Johnny Marr
Phoeh, wat blijft Darkness een zeldzaam intens nummer. Ik kan wel janken. Space Bound is ook een ongelofelijk mooi nummer.

Wel een aanfluiting dat één van z'n beste nummers van de laatste vijftien jaar, Bad Guy, er niet opstaat...

avatar van Silky & Smooth
Gaat Eminem over een paar dagen ook alle aanstootgevende woorden vervangen?

bennerd
Silky & Smooth schreef:
Gaat Eminem over een paar dagen ook alle aanstootgevende woorden vervangen?
Niet slecht, het zou de plaat drastisch inkorten.

Dit moet wel de lelijkste hoes van het jaar zijn

avatar van MJ_DA_MAN
CHIEP schreef:
Heeft dat te maken met hoe relevant hij nog is?
Relevant als in? Hij is nog steeds extreem populair.

avatar van Silky & Smooth
Hij is zeker weten nog relevant en populair, alleen is de groep fans (deels) veranderd. Tussen beide Curtain Calls ligt een duidelijke lijn; deel één is de "oude" Eminem en de op dit album horen we de "nieuwe" Eminem. Mijn voorkeur gaat overduidelijk naar de Eminem van de eerste Curtain Call (al vind ik Relapse ook een geweldig album). Al moet ik zeggen dat ik prima kan luisteren naar dit tweede deel. Er staan weinig extreem sterke nummers op, maar Eminem blijft met zijn kwaliteiten gemakkelijk boven de middelmaat. De paar slechte tracks zijn hierdoor dan wel weer tenenkrommend. Not Afraid is bijvoorbeeld ver over zijn houdbaarheidsdatum. En de nieuwe nummers zijn helaas ook niet verrassend sterk.

avatar van Insanity
Jij heb Eminem liever aan de dope Bedoel je 🫡🫡
Ik vind Eminem gewoon echt een topper oud nieuw bejaard hij is gewoon uniek met al die verschillende rap flows!!!! Shady the WordSmith🫡🫡

avatar van Funky Bookie
Toch nog meer "hits" dan ik dacht. Ik sluit me wel aan bij Silky & Smooth dat ik de "oude" Em beter vind.
Ze hadden hier uiteindelijk beter een knallende enkelaar van kunnen maken.

avatar van Johnny Marr
Funky Bookie schreef:
Ze hadden hier uiteindelijk beter een knallende enkelaar van kunnen maken.

"Knallende" enkelaar is de vinylversie dan. Al staan er nog genoeg stinkers op. Darkness, het allerbeste nummer dat ome Em in de afgelopen pak ’m beet 15 jaar heeft gedaan, ontbreekt dan weer op de vinyl
Begrijpe wie begrijpe kan... Net de helft, half bonuspuntje vanwege jeugdcement en omdat Eminem natuurlijk een enorme eindbaas is en blijft, maar de afgelopen jaren zijn helaas niet om over naar huis te schrijven

Beste nummers zijn -na Darkness- Beautiful, Crack a Bottle, No Love, Gnat, Lucky You, Love the Way You Lie en uiteraard Space Bound.