The Cult - Under the Midnight Sun (2022)

geen stemmen

Label: Black Hill

1. Mirror (3:48)
  2. A Cut Inside (3:59)
  3. Vendetta X (3:23)
  4. Give Me Mercy (3:37)
  5. Outer Heaven (4:54)
  6. Knife Through Butterfly Heart (6:04)
  7. Impermanence (4:13)
  8. Under the Midnight Sun (5:04)
  • vanaf vrijdag 7 oktober te koop

avatar van Aazhyd
Acht nummers, 35 minuten? Dat houdt niet echt over, he?

avatar van Arjan Hut
Van wat ik tot nu toe gehoord heb, zullen het prachtige minuten worden.

avatar van vielip
En ik blijf het herhalen; beter 38 minuten genieten dan 60+ minuten waarvan ik de helft wil skippen.

avatar van Aazhyd
Give Me Mercy klinkt in ieder geval OK. Het is wel weer typisch Cult van de laatste jaren: doorsnee rock, nix bizonders.

avatar van Chameleon Day
Aazhyd schreef:

Dat is dan wel jammer. Hoop eigenlijk op een nieuwe wending, zoals destijds met het titelloze album uit 1994. En helemaal mooi zou het zijn als ze zouden terugkeren, in een bepaalde vorm, naar het geluid t/m 1985....maar dat is een illusie, weet ik.

avatar van Aazhyd
Nieuwe wending kan je vergeten. The Cult vindt het al jaren wel best en gaat gewoon door op dezelfde voet.

avatar van steve harris
Laat the Cult maar mooi the Cult blijven en doen waar ze goed in zijn.... ik kan niet wachtten (tot 7 oktober )

avatar van Chameleon Day
Ik heb er ook zin in...blijf een zwak houden voor mijn jaren 80 helden. 'Love' echt helemaal kapot gedraaid destijds...samen met m'n tiener-maten....'Phoenix'!

avatar van EttaJamesBrown
Hier word ik wel blij van. Give me mercy klinkt prima. Soms moet je ook niet meer willen.

A cut inside is ook redelijk geslaagd.

avatar van Rainmachine
Ook een oude favoriet van mij, zeker de pre Electric periode. Er waren later wel een paar leuke rock platen maar ik merk dat wanneer ik The Cult draai het eigenlijk altijd oud werk is. Maar Give Me Mercy klinkt inderdaad lekker, Ian is nog goed bij stem, lekkere bas ook. Zwakke factor vind ik dan weer Billy Duffy die (in de clip) schijnbaar de Amerikaanse cliché rocker uit wil blijven hangen met zijn gitaar riffs en poses. Maar ben zeker benieuwd naar het album.

avatar van Juul1998B
A cut inside klinkt goed zeg!
Give me mercy idem dito, ik ga dit album zeker luisteren!
Ben ik trouwens de enige die vindt dat als de zanger van the cult uithaalt hij op sommige momenten iets wegheeft van hoe Ian Curtis van JD uithaalt?
Ik denk dat ik de enige ben ja