Camel - A Live Record (1978)

Label: Deram

1. First Light * (5:27)
  2. Metrognome * (4:23)
  3. Unevensong * (5:36)
  4. Skylines (5:43)
  5. A Song Within a Song (7:10)
  6. Lunar Sea (8:58)
  7. Raindances * (2:33)
  8. Never Let Go (7:29)
  9. Chord Change * (6:52)
  10. Ligging at Louis' (6:39)
  11. Lady Fantasy: Encounter / Smiles for You / Lady Fantasy (14:24)
  12. Spoken Introduction by Peter Bardens (1:10)
  13. The Great Marsh (1:44)
  14. Rhayader (3:07)
  15. Rhayader Goes to Town (5:11)
  16. Sanctuary (1:10)
  17. Fritha (1:22)
  18. The Snow Goose (3:02)
  19. Friendship (1:39)
  20. Migration (3:51)
  21. Rhayader Alone (1:50)
  22. Flight of the Snow Goose (3:00)
  23. Preparation (4:10)
  24. Dunkirk (5:28)
  25. Epitaph (2:33)
  26. Fritha Alone (1:24)
  27. La Princesse Perdue (4:44)
  28. The Great Marsh (1:57)
  29. The White Rider * (8:48)
  30. Another Night * (6:35)
totale tijdsduur: 1:37:45 (2:17:59)
WPE
Een goed live-album van Camel. Alhoewel ik inderdaad ook vind dat de snow-goose in studio-versie beter uit de verf komt. Maar een heel goed overzicht over wat Camel tot dan toe gemaakt had.

avatar van Running On Empty
WPE schreef:

The Snow Goose live versie op de bonus disc van de latere remastered versie van The Snow Goose is ook zeer de moeite waard.

avatar van Brunniepoo
Running On Empty schreef:

The Snow Goose live versie op de bonus disc van de latere remastered versie van deze plaat is ook zeer de moeite waard.

En voor de versie op de dvd In from the Cold (en die is dan nog steeds stukken minder dan de echte liveversie...)

Ozric Spacefolk
Toen ik deze op dubbelcd kocht, met al die extra tracks, draaide ik hem helemaal stuk.
Dat was nog vóór de tijd dat ik een mp3 speler had. Dus gewoon met de dubbelcd in mijn schoudertas en de discman.

Wat heb ik die zomer (2007/2008???) veel naar deze dubbelaar geluisterd.

Op elpee kocht ik hem ergens toen ik een jaar of 16 a 17 was, dus dat is nog langer terug. Maar ik had 'm nooit op cassette gezet, dus nooit onderweg/in de zomer gedraaid. Tot dus 2007/8 (weet niet meer wanneer).... Heerlijk...

rico24
Dubbelaar voor een prikkie op elpee gekocht. Prachtig album met hun beste werk en de Snow Goose op de koop toe.

Al een eeuwigheid op dubbelcd. Ooit via importwegen besteld.
ik heb een japanse versie. Mooi album. Snowgoose met orkest is erg fraai inderdaad.

Toip album en een vol punt omhoog! Staat geen zwak nummer op

ElPatron
Heb dit album al vanaf begin jaren 80 op vinyl; heb al lang geen platenspeler meer helaas. Maar digitaal kan ik m nog wel af en toe beluisteren als ik in de stemming ben.

Samen met Seconds Out een van mijn favourite live platen. Heb hem op LP gehad heel lang geleden. Daarna de cd versie. Het was mijn kennismaking met Camel. En wat voor een. Zoals al verschillende keren aangegeven is de uitvoering van The Snow Goose geweldig. Pas geleden bij de media markt de geremasterde versie gekocht voor €8.00!
Deze weet nog altijd de weg naar mijn de speler te vinden.