S10 - Ik Besta voor Altijd Zolang Jij aan Mij Denkt (2022)

Pop / Hip-Hop
Label: Noah's Ark

1. Zondagskind (2:45)
  2. Wat Als Niemand op Mij Wacht (3:04)
  3. Nooit Meer Spijt (2:27)

met Froukje

4. Jupiter (3:05)
  5. De Diepte (2:56)
  6. Hoor Je Mij (3:19)
  7. Laat Me Los (3:58)

met BLØF

8. Duik Diep (3:15)
  9. Dans Mij Naar Huis (3:38)
  10. Soms (4:15)
  11. Adem Je In (3:46)
  12. De Ergste Dag (3:21)

met Mula B

13. De Straten Versieren met Bloemen (3:56)
  14. Eenzame Hoogte (3:34)
avatar van overmars89
Poeh, en de beats van Sim Fane zijn echt om van te smullen!

"Wat Als Niemand Op Mij Wacht" , "Duik Diep", "De Straten Versieren Met Bloemen" zijn alle 3 echt geniale tracks met een bombastische productie waar de stem van S10 heerlijk in harmonie is met de productie.

Met "Dans Mij Naar Huis" heb ik iets meer moeite.

Dieptepunt voor mij is het nummer Soms:

"Mag ik soms dan bij jou?
Dan mag jij altijd bij mij"

Hoog Claudia de Breij gehalte.. niet aan mij besteed. Heb wel oprecht en aandachtig geluisterd maar zowel de producties als haar stem hebben mij helaas geen moment weten te raken.

avatar van vigil
Geen album wat mij warm of koud maakt. Het nummer Soms is er wel eentje die er (ver) boven uit steekt.

Sterretjes voor 1, 9 en 10

avatar van ohmusica
5713Finest schreef:
Dieptepunt voor mij is het nummer Soms:

"Mag ik soms dan bij jou?
Dan mag jij altijd bij mij"

S10 is er niet naar om de geforceerde artiest uit te hangen in de hoop erkenning te krijgen bij verwende verzadigde muziekliefhebbers, vaak leeftijdplussers, die een 21 jarige menen te betrappen op een dieptepunt omdat zij de tekst te simpel vinden. Hoe zouden zij hun gemoed zélf verwoorden in een tekst?

avatar van meneer
Ach, ik zat juist afgelopen week naar Zondagskind te luisteren en dacht bij mezelf dat als je dat nummer eens door een Robert Plant laat zingen en Bonham - Page - Jones op hun instrumenten dit nummer laat spelen dat je dan best wel een mooi Zeppelin nummer hebt.

Maybe a child of God
Especially child of the sun
Can't exist forever
And it destroys me
I'll exist forever

Deze dame heeft veel in haar mars voor de toekomst.

avatar van Hans Brouwer
1,0
Meneer maakt een grap...

Hans Brouwer schreef:
Meneer maakt een grap...

Euh, nou nee, eigenlijk niet..

ohmusica schreef:

Die eerste zin begrijp ik niet echt? Bedoelde meer mijn persoonlijke dieptepunt van dit album! Wat heeft dat nou weer te maken met haar teksten? Over hoe ik het zelf zou moeten vewoorden? Zij maakt toch dit album, dan mag ik mijn mening erover geven.

avatar van vigil
Je haalt er volgens mij zelf de teksten er bij...

vigil schreef:
Je haalt er volgens mij zelf de teksten er bij...
Klopt! dat is best relevant als je een album beoordeeld.

Maybe a child of God
Especially child of the sun
Can't exist forever
And it destroys me
I'll exist forever

Deze dame heeft veel in haar mars voor de toekomst.

Met alle respect maar S10 vergelijken met Led Zeppelin is alsof je een Dacia vergelijkt met een Porsche of iets in die richting.
Je kunt S10 leuke muziek vinden maar zowel tekstueel als auditief is dit een matige plaat. Cliche pop- muziek teksten vliegen je de oren om. De productie is daarbij ook nog eens van een hap slik niveau.

Juul1998B schreef:

Hè, heerlijk Juul, zo’n reactie. Ik heb natuurlijk ook respect voor jouw mening. Maar Led Zeppelin had natuurlijk ook zo haar cliché teksten:

Je moet afkoelen, schatje, ik hou je niet voor de gek.
Ik stuur je terug naar school.
Helemaal van binnen, schat, je hebt het nodig
Ik ga je mijn liefde geven
Ik ga je mijn liefde geven

Ohhhh
Wil je heel veel liefde?
Wil je heel veel liefde?

Of

Hey, hey, mama, de manier waarop je beweegt
Ik ga je laten zweten, ga je grooven
Ah, ah, kind, hoe je dat ding schudt
Zal je laten branden, ga je steken
Hé, hé, schatje, als je die kant op loopt
Kijk hoe je honing druipt, ik kan niet wegblijven

Muzikaal gezien heeft het nummer trouwens best een gelijke structurele opbouw in zowel akkoorden, ritmes als instrument hantering. Dat Led Zeppelin soms wat jatte links en rechts van andere bands heeft natuurlijk ook zo z’n oorzaken omdat de band ook best bepaalde herkenbare en herhaalbare blues akkoorden als basis had. Maar het zijn mijn oren die dit horen. Wereldband trouwens !

Maar goed, ik had het over één nummer, jij over een heel album. Ik vind het behoorlijk top wat deze, net 22 jarige (vandaag jarig zelfs, geloof ik) gepresteerd heeft met 3 albums de afgelopen jaren. Tekstueel heeft ze zo haar eigen ervaringen en vind ik haar teksten juist sterk voor iemand van 22. Vergeet dat niet.. 22..

De productie is inderdaad wat oppervlakkig als je het oppervlakkig beluisterd maar zet eens een goede koptelefoon op en verdiep je meer. Dan is het zeker niet van een ‘hap-slik’ niveau.

Ik vind de groei van S10 zeker interessant en ik ben zeer benieuwd hoe zij zich verder gaat ontwikkelen juist naar de volwassenheid toe in zowel haar teksten als muziek.

Maar hé Juul, smaken verschillen hè . Dat is een groot goed hier op MuMe.

meneer schreef:

Maar hé Juul, smaken verschillen hè . Dat is een groot goed hier op MuMe.

Thanks voor je inhoudelijke reactie! Kunnen veel mensen nog wat van leren
Tuurlijk, zelfs de grootste bands/artiesten hebben cliche teksten maar over het algemeen ligt dit hoger bij ''mindere'' artiesten en ook dat is een mening natuurlijk.
Ik vind het ook knap wat ze doet begrijp me niet verkeerd. Ze keerde in een depressie en dat ze dit weet te uiten in haar muziek is knap te noemen. Maar naast haar verhaal hoor ik weinig moois of nieuws in haar muziek. Wat ik hoor is een standaard commercieel product en ook heb ik het idee dat er een goed marketingteam achter haar zit om dit maar te promoten.
Tja over de groei kun je speculeren. Ik ben ook gegroeid in muzikaal opzicht maar of dit betekent dat het dan ''wel'' goed is valt te betwijfelen.
Haha, zekers!
Smaken verschillen en dat is mooi.
Ik vind het best opvallend hoe artiesten als S10, Froukje maar ook bijvoorbeeld Taylor Swift in het bijzonder hier op MUME op handen worden gedragen. Maar goed ik wil het swifties leger niet achter me aan hebben dus ik zal wijs mn mond houden

avatar van Gyzzz
Geen idee waarom Led Zeppelin tekstueel beter dan S10 zou zijn. Allebei prima functioneel, allebei evengoed niet grensverleggend of literair hoogstaand lijkt me. Volgens mij is S10 ook helemaal niet commerciëler of minder commercieel dan Led Zeppelin. Het is niet alsof laatstgenoemde een of andere obscure underground-band was ofzo... Op die twee vlakken lijkt de vergelijking me juist best accuraat (terwijl de muziek evengoed totaal anders klinkt).

Gyzzz schreef:

Als we één van de meest invloedrijke en legendarische rockbands van de wereld gaan vergelijken met S10 gaat het ergens wel mis imo ja.. En nogmaals met alle respect voor S10 want zij doet ook gewoon haar best natuurlijk.
Ik deel jullie mening wat dit betreft gewoon totaal niet, zowel tekstueel als de muziek opzich.

avatar van Gyzzz
Het ging over de teksten en commercialiteit. Voor het overige (invloed, genre, legendarischheid (whatever that may be)) zijn ze inderdaad behoorlijk onvergelijkbaar.

avatar van Hans Brouwer
1,0
Gyzzz schreef:
Geen idee waarom Led Zeppelin tekstueel beter dan S10 zou zijn.
Alstublieft, hou op met deze onzin!!

avatar van Arrie
Ik ben het met hem eens. Led Zeppelin staat nou niet bekend om hun briljante teksten. Kunnen ze nog zo legendarisch zijn.

avatar van Monsieur'
Wat is Led Zeppelin?

avatar van Rudi S
Oei, zo kom je nooit in de hemel.

avatar van Mjuman
Rudi S schreef:
Oei, zo kom je nooit in de hemel.

Hij neemt de De lift en muziekkenners weten dan al dat 't niet goed afloopt

En vwb Klep-fles-erin: ik durf wel te wedden dat ze niet in navolging van Bob Dylan een grote literaire (Nobel)prijs gaan winnen.

avatar van EttaJamesBrown
Mmmm, wat moet ik met de titel? Descartes, maar dan passief en vanuit perspectief van de ander. Da’s volledig tegen de algehele gedachtengang van Descartes. Kortsluiting in mijn hoofd.

Jij weer

avatar van Arrie
Titel doet me erg aan de film Coco (over Dia de los Muertos) denken eigenlijk. Daarin leeft men na de dood voort in een soort dodenwereld, en blijven ze daar bestaan zolang ze elk jaar herdacht worden door de nabestaanden.

avatar van Savant
Ook Bram Vermeulen zong in zijn lied testament ‘dood ben ik pas, als jij me bent vergeten.’ Overigens een mooiere en kernachtige formulering, als je het mij vraagt.