S10 - Ik Besta voor Altijd Zolang Jij aan Mij Denkt (2022)

Pop / Electronic
Label: Noah's Ark

1. Zondagskind (2:45)
  2. Wat Als Niemand op Mij Wacht (3:04)
  3. Nooit Meer Spijt (2:27)

met Froukje

4. Jupiter (3:05)
  5. De Diepte (2:56)
  6. Hoor Je Mij (3:19)
  7. Laat Me Los (3:58)

met BLØF

8. Duik Diep (3:15)
  9. Dans Mij Naar Huis (3:38)
  10. Soms (4:15)
  11. Adem Je In (3:46)
  12. De Ergste Dag (3:21)

met Mula B

13. De Straten Versieren met Bloemen (3:56)
  14. Eenzame Hoogte (3:34)
Riffhard schreef:
IMaar heeft iemand destijds het songfestival gezien? Als een nummer als De Diepte daar al geen hoge ogen gooit?

Wat wil je daarmee zeggen? Is je suggestie dat de kwaliteitsinzendingen altijd het best scoren op Eurovisie?

Het is ook altijd makkelijk om mensen die dit goed vinden te verwijten achter de meute aan te lopen.

Naast deze twee drogredenen is het enige dat ik lees over de muziek dat ze een zuchtmeisje zou zijn, wat blijkbaar niet je ding is. Zou fijn zijn als je in je kritiek meer kan focussen op de muziek zelf, daar kunnen we iets mee.

1,5
Verder over de muziek zelf zijn we het wel eens denk ik zo.
Ik zie het talent ook niet in S10. De diepte klonk middelmatig-redelijk maar verder heb ik haar niet op veel interessants kunnen betrappen.
Deels smaak? Misschien, maar een eefje de visser kan ik (veel) beter hebben.

Juul1998B schreef:
Ik vind Riffhard redelijk seksistisch overkomen met zijn "zucht meisjes". Helaas een probleem dat veel boomers nog niet inzien of begrijpen..

Ook een wat rare opmerking, want de term 'zuchtmeisjes' is niet vreemd hoor (voorbeeld klikje). En dan, zucht, weer even een generatiekloofje aanstippen....

Daarentegen slaat de vergelijking van Riffhard met S10 dan weer nergens op, want die behoort niet tot dat betreffende 'genre'. En dat het je ding niet is: tja, daar leeft deze hele site van natuurlijk

Laat ik hier dan maar graag achter de meute aanlopen, welke weet ik nog niet echt (tijdens een concert van haar zag ik al snel dat het niet mijn meute was, maar dat terzijde). En een Songfestival score (11e van de 40 landen is inderdaad heeeeel slecht) als uitgangspunt gebruiken om je betoog kracht bij te zetten: bijzonder, dat was vroeger wel anders en nauwelijks mogelijk op deze site

aERodynamIC schreef:

Ook een wat rare opmerking, want de term zuchtmeisjes is niet vreemd hoor (voorbeeld klikje).

Zeker niet hoor. Dit wordt namelijk nooit over jongens of mannen gezegd. Het zijn altijd zeikwijven, zuchtmeisjes, heksen, gillende keukenmeid en ik kan nog tig voorbeelden bedenken. Mannelijke artiesten worden anders beoordeeld dan vrouwelijke. Maar ik ga zo te veel of topic en dat is een discussie voor een andere keer . Ik ben pas sinds een paar jaar gaan inzien dat dit echt een mannenwereld is en dat gelijkheid tussen man en vrouw ver te zoeken is helaas.

Juul1998B schreef:
Dit wordt namelijk nooit over jongens of mannen gezegd.

Nee? Zou je denken? Pas bij een theatervoorstelling geweest van een of andere televisiepersoonlijkheid met mijn, allemaal vrouwelijke, collega's. Er werd gesproken over de inhoud van zijn broek. Maar ik bemoei niet verder hoor

1,5
Deze site bewijst af en toe nog wel dat feminisme heel hard nodig is lol.
Verder, geniet van S10. Ik gun het haar zeker wel! Ze oogt sympathiek en zeer echt!

Juul1998B schreef:

Ik denk dat dat anders zou zijn als er meer vrouwen op sites als deze actief zouden zijn. Ik heb ook de ervaring dat vrouwen ook wel degelijk mannelijke artiesten (of acteurs of wat dan ook) op oppervlakkige factoren als uiterlijk kunnen beoordelen.

Een site vol mannen geeft dus een vertekend beeld.

Ben het wel alsnog deels met je eens hoor, over het algemeen worden vrouwen minder snel serieus genomen als artiesten.

Juul1998B schreef:
Deze site bewijst af en toe nog wel dat feminisme heel hard nodig is lol.

Je suggereerde dat alleen mannen zoiets doen en mijn ervaring is anders. Dat mannen zich over het algemeen horkeriger gedragen weet ik ook wel (of wat dacht je van homofobie dat momenteel weer in rap tempo toeneemt). Maar jij grijpt een algemene term aan die Riffhard gebruikt en beticht hem dan gelijk van seksisme en dat lijkt me niet terecht. Dat die term niet van toepassing is op de muziek van S10 is dan weer wat anders

Maar inderdaad: een discussie die we hier verder niet moeten voeren.

aERodynamIC schreef:

En een Songfestival score (11e van de 40 landen is inderdaad heeeeel slecht)

Dat ook nog eens inderdaad, S10 scoorde prima. Goed dat je het benoemt, ik had die score niet meer scherp.

Arrie schreef:

Een site vol mannen geeft dus een vertekend beeld.

Klopt helemaal hoor en ik zeg ook nergens dat vrouwen niet oppervlakkig kunnen zijn maar zoals je zegt en ik ook bedoel worden vrouwen minder serieus genomen als artiesten. En dit is nog maar 0,1 procent van wat er gaande is met betrekking tot de gelijkheid van de man en vrouw.

Arrie schreef:

Het viel iedereen, inclusief haarzelf, nog tegen want vooraf werd het nummer heel goed onthaalt bij de fan community en werd het nummer echt geprezen. In de polls en bij de bookmakers stond ze in de top 10 en dat werd het uiteindelijk dus net niet. Het was de matte podiumpresentatie die daar uiteindelijk voor heeft gezorgd vermoed ik, maar 11e worden van 40 landen is niet slecht natuurlijk en om dat dan als bewijs aan te voeren dat deze muziek slecht is: bijzonder.

Juul1998B schreef:

En dan nog heeft user Riffhard Suzanne Vega in zijn favorieten lijst staan, dus dan blijft je 'beschuldiging' toch wat dubieus wat mij betreft

Nogmaals: zuchtmeisjes is een bekende term (die ik eigenlijk niet eens als negatief zie, want je weet gelijk over welke muziek het gaat) en die term gebruikt hij gewoon.

Ik denk dat je mijn punt nogmaals mist, even goede vrienden

Ik denk dat je mijn punt nogmaals mist, even goede vrienden

Nope die mis ik helemaal niet. Ik weet heel goed wat jij zegt, zoals ik ook goed lees dat jij hem om die term beschuldigt van seksisme en dat vind ik niet terecht. Met de rest van je betoog ga ik zeker wel mee maar niet met dat ene beschuldigende stukje (en dan weer gelijk even lekker een generatiekloofje gebruiken en daarmee toch een beetje laatdunkend doen: vind ik ook niet zo fraai eigenlijk, zeker niet met de rest van je betoog erbij: want dat, leeftijd, erbij halen is dan wel weer okay?! Alsof de oudere generatie seksistisch is en jongeren daar beter mee omgaan? Nooit de jonge sissers in de stad gehoord?)

avatar van MarkS73
Juul1998B schreef:
Verder over de muziek zelf zijn we het wel eens denk ik zo.
Deels smaak? Misschien, maar een eefje de visser kan ik (veel) beter hebben.

'Zuchtmeisjes' heeft niets met seksisme te maken, het is gewoon een genre. Het heeft zelfs een mannelijke tegenhanger: fluisterzanger.

zuchtmeisjes

avatar van Arrie
Al vind ik dat toch een stuk beter klinken dan zuchtjongetje. Ik heb ook nooit zo'n lekker gevoel bij de term 'zuchtmeisje' eigenlijk.

avatar van MarkS73
Tja, het is wat het is:)

Maar om Riffhard nu van seksisme te beschuldigen terwijl hij gewoon een term gebruikt die zelfs in de Dikke van Dale staat en die algemeen gebruikt wordt om dit genre aan te duiden is ook zo wat...

avatar van Arrie
De Dikke van Dale? Echt? Ik heb daar een oude versie van staan, maar dat verrast me wel.

Overigens, dat een woord in het woordenboek staat maakt het natuurlijk niet per definite oké om te gebruiken.

Ik wil verder inderdaad Riffhard niet beschuldigen van seksisme, maar een discussie over of een woord als dat oké is lijkt me wel prima.

1,5
Feit blijft nog steeds dat ik mag vinden dat ik zuchtmeisjes een sekstistische benaming vind (waar het ook vandaan mag komen) als je over artiesten praat, evenals heksen, zeurwijven, en de term "meisjes" wordt vaak een beetje gebruikt als kleineringswoord. (Zie johan derksen vi). Ik vind zijn uitspraak seksistisch maar nergens zeg ik dat hij dit expres zo bedoeld. Alleen dit is wat er gebeurd door de hegemonie en het narratief wat geschetst wordt.
En tja, wat in de dikke van dale staat betekent niet dat het niet seksistisch kan zijn uiteraard.

Prima dat je dat vindt, maar dan ook niet meer die flauwe generatie dingen aanhalen. Zijn ook niet correct

Ok boomer

avatar van Chet
Juul1998B schreef:

We gaan wel erg off-topic, maar ik ben benieuwd naar jouw ervaringen die de overige 99,9 procent aantonen.
Even terugkomende op die 0,1 procent: ik heb helemaal niet het idee dat vrouwen minder serieus genomen worden als artiest, in dit geval zangeres.

Amy Winehouse, Adele, Anouk, Tracy Chapman, Beth Hart, Janis Ian, Little Simz, Marike Jager, Janelle Monae, Wende Snijders, Candy Dulfer, Alicia Keys, Joss Stone en zo kan ik er probleemloos nog velen opsommen, zijn allemaal vrouwelijke artiesten die volgens mij serieus worden genomen (bedoel die laatste zin niet dubbelzinnig, maar terwijl ik het opschrijf realiseer ik mij dat ik door de verkeerde verstaander nu als seksistisch kan worden betiteld )

avatar van Arrie
Ik heb genoeg verhalen gehoord van vrouwelijke artiesten zelf die bijv in de studio minder serieus genomen worden, door mannelijke collega's. Of die vaak berichten krijgen die hun artistieke prestaties in twijfel trekken vanwege hun vrouw-zijn.

Daarnaast zijn er veel popartiesten die meeschrijven aan hun muziek maar daarnaast samenwerken met songwriters en producers. Bij vrouwelijke artiesten zie je vaak de nadruk op 'het is door anderen geschreven', bij vergelijkbare mannelijke artiesten niet.

Daarnaast merk je dat festivals bijv minder vrouwelijke artiesten boeken ondanks dat er zat aanbod is.

Leuk dat je Janis Ian noemt. Ik heb haar autobiografie gelezen, ook zij heeft genoeg seksisme ervaren in haar carriėre.

Enzovoorts enzovoorts.

avatar van gaucho

Ok boomer

Ja, gooi er nog maar eentje bovenop. Sorry, hoor, maar ik vind wel dat aERodynamIC hier heel erg gelijk in heeft. Ik ga niet al te zeer in op de discussie rond het 'zuchtmeisje', al snap ik wel dat het een term kan zijn die denigrerend kan overkomen. Maar als je aan de ene kant pleit voor gelijkwaardigheid en anti-discriminatie, dan ondergraaf je die stellingname door tot twee keer toe mensen van een bepaalde leeftijd op een niet zo subtiele manier weg te zetten als oude lullen. Dan heb je bij mij de geloofwaardigheid van je pleidooi wel verspeeld.

gaucho schreef:

Zucht... als je niet in kan zien dat die ok boomer letterlijk met een knipoog was en dus als grapje, tja dan houdt het op ja. Dacht dat de emojis wel duidelijk waren.

avatar van vigil
Het is zo langzamerhand wel tijd voor iemand (m/v) met een bezem...

avatar van meneer
vigil schreef:
Het is zo langzamerhand wel tijd voor iemand (m/v) met een bezem...

of mag dat dan ook weer niet