shame - Food for Worms (2023)

1 stem

Label: Dead Oceans

1. Fingers of Steel (4:21)
  2. Six-Pack (3:51)
  3. Yankees (4:36)
  4. Alibis (2:30)
  5. Adderall (4:25)
  6. Orchid (4:55)
  7. The Fall of Paul (3:43)
  8. Burning by Design (3:31)
  9. Different Person (5:11)
  10. All the People (5:54)
  • vanaf vrijdag 24 februari te koop
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Na het vorige, toch wat teleurstellende album, ben ik shame een beetje uit het oog verloren. De live optredens ten tijde van hun debuut memorabel, heeft covid toch behoorlijk wat roet in het eten gegooid voor deze band. Misschien dat deze nieuwe worp het tij kan keren!

avatar van dix
dix
En dat is de derde keer op rij dat shame pal na Kerstmis werpt. Blijkbaar is het strategie.

Ik kreeg vandaag de link opgestuurd, erg benieuwd naar, komt 24 februari pas uit.

dix schreef:

Is dat zo? Staat hier nergens. Maartenn had zijn eigen toevoeging moeten afkeuren

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
aERodynamIC schreef:

Inderdaad, want de releasedatum was niet goed doorgekomen. De plaat komt 24 februari uit: Food for Worms | shame - shamebanduk.bandcamp.com

Ik verwacht er niet zo veel van. Heb zeer goede herinneringen aan één van de meest opwindende concerten die ik heb mogen meemaken (Koningsdag 2018), maar eerlijk gezegd zijn ze verder wel weer wat naar de achtergrond gezakt. Fingers of Steel is prima, maar misschien was het voor mij even mooi ten tijde van het debuut. Ondanks niet al te hoge verwachtingen ben ik wel benieuwd naar het album.

avatar van VladTheImpaler
Ze komen toch al weer vrij vlot met een nieuw album, wat mooi nieuws is. Ik ben alleen nog niet direct weg van 'Fingers of Steel'. Het begint wel lekker maar in de refreinen blijft het een beetje gezapig.

avatar van repelstefan
Kan me op Lowlands wel 1 nieuw nummer herinneren dat echt heel erg tof en hard was, allen weet niet meer hoe hij ging. Maar daardoor extra veel zin in deze!

avatar van Mausie
Nieuwe single klinkt als het vorige album, doet mij helemaal niks. Technisch gezien zit het mss goed in elkaar, maar ik mis haakjes. Doe mij maar het toegankelijkere debuut, die nummers blijven echt hangen.

avatar van sj0n88
Dit jaar vlak na elkaar twee van de belangrijkste vaandeldragers van de huidige postpunkrevival live aan het werk mogen zien: Shame in Paradiso en Fontaines D.C. in TivoliVredenburg. Waar iedereen vooral lyrisch was over het optreden van Fontaines D.C. vond ik Shame echt een stuk sterker en vooral oprechter. Zowel het debuutalbum als de opvolger, waarop ze duidelijk een nieuwe weg in sloegen, konden mij zeer bekoren. De voor het derde album vooruitgeschoven single Fingers of Steel is wat dat betreft een hard gelag. Er zitten wel een paar vintage Shame-elementen in, maar het pakt echt nergens eb lijkt vrij ideeloos. Vlees noch vis, en zelfs als vleesvervanger kan het er niet mee door.

avatar van repelstefan
repelstefan schreef:

Misschien was het six-pack, weet het niet meer zeker maar sowieso lekker nummer dit!

Six-Pack zit vol lekkere riffs!

avatar van sj0n88
Ja, six-pack is wel echt helemaal raak. Fantastisch nummer.

avatar van VladTheImpaler
Six-Pack heeft weer die heerlijke Shame energie.