The Rolling Stones - The Rolling Stones No. 2 (1965)

Label: Decca

1. Everybody Needs Somebody to Love (4:59)
  2. Down Home Girl (4:09)
  3. You Can't Catch Me (3:33)
  4. Time Is on My Side (2:49)
  5. What a Shame (3:01)
  6. Grown Up Wrong (2:01)
  7. Down the Road Apiece (2:54)
  8. Under the Boardwalk (2:45)
  9. I Can't Be Satisfied (3:25)
  10. Pain in My Heart (2:08)
  11. Off the Hook (2:29)
  12. Suzie Q (1:49)
avatar van marco straaten
wat een heerlijk rock and roll nummer is dat; down the road apiece

Ok slechts EEN vraag:

HOE KOM IK AAN DIT ALBUM OP CD?????!!!!!!!!

avatar van Thunderball
Superieur aan de verbasterde Amerikaanse versie! Schande dat deze plaat al jaren niet meer op cd te krijgen is! Zie ook mijn commentaar bij de Amerikaanse uitgave.

avatar van Toon1
Mmm, de Amerikaanse versie lijkt me wederom superieur. Maar als ik het goed heb is "I Can't Be Satisfied" nergens anders te vinden dan op deze plaat ? De platenmaatschappijen maken er toch wel een zooitje van .

avatar van Thunderball
Hiervan vorige week een bootleg gekocht, daar hij officieel niet meer uitgebracht wordt. Leuk hebbedingetje met nog wat -overbodige- bonustracks en mooi digipack hoesje.

EVANSHEWSON
Chuck Berry had weer een kluif aan dit album, de heren Stones coverden eerder al Come On, Carol, en nu dit mooie You can't Catch me - waarvan gezegd wordt dat het de basis vormde later voor John Lennon om Come Together te schrijven, en jawel, bepaalde zinsneden komen uit dat nummer, licht geval van plagiaat, wie zal het zeggen ?

In elk geval is dit voor de Stones een bevestiging, want dat ze veel in hun mars hadden was van in het begin duidelijk. Eerste echte topper met Time is On my Side.
Leuk album, geheel tijdloos en kan nog honderd jaar mee.
4 sterren! ****

Pieter Paal
In Nederland is deze plaat in 1965 verschenen als 'The Rolling Stones no. 3', omdat 'Greatest hits' (1964) hier al als tweede album uitgebracht was. Later is hij nog een keer heruitgebracht als 'Everybody needs somebody to love', maar op de hoes staat de verkeerde Stones-bezetting, dus met Mick Taylor erop, terwijl die op dit album helemaal niet meedoet. In Japan is deze plaat wel op cd uitgebracht. Ik heb die cd-versie jaren geleden bij Toni Music in Lisse gekocht. Die Japanners hebben wel veel lopen rommelen met fade in en fade out, dat de tracks niet ten goede komt. Een pluspuntje is dat de teksten er ook bij zaten.
De versie van de track 'Everybody needs somebody to love' is een andere dan die van het album 'The Rolling Stones now!'.
De versie van 'Time is on my side' is een andere versie dan die van '12x5'. Tja een Stones-fan moet toch iets te puzzelen hebben.
No. 2 bevat een overschot aan covers, maar ze zijn wel op de rauwe Stones-manier gespeeld. Die paar eigen composities zijn niet echt de sterkste nummers van het album. Platen zoals 'Aftermath' en 'Between the buttons' sla ik toch wat hoger aan.

avatar van marco straaten
Down home girl en Off the hook zijn wat mij betreft ook twee parels op dit album.

avatar van gijs van e.
Toon1 schreef:

Hij staat is alleen te vinden op deze en 1 van de 2 Hot Rocks.

Harald
"I Can't Be Satisfied"staat nog op The Rolling Stones - More Hot Rocks: Big Hits & Fazed Cookies

avatar van Leonard91
Redelijk Stones album weer, maar naast een paar best aardige nummers staan er ook teveel nummers op die ik straks toch weer vergeten ben en die daarnaast inwisselbaar zijn met zoveel andere stones-nummers.
Lekker als achtergrondmuziek maar als je er echt naar gaat luisteren vind ik het meeste een stukje minder. Een 3,5*

Father McKenzie
Ik hou van de eenvoud van die vroege Stonesplaten, die platen klinken nog even fris als toen ze uitkwamen. Als je een Japanse persing kunt te pakken krijgen, niet aarzelen, prima geluidskwaliteit!
Prachtplaat, na al die jaren!

Deze gekocht onder de titel Everybody Need Somebody to Love in 75, met een groepsfoto uit 1970 op de achterkant van de hoes (voorkant Stones op het podium in 1970) met .......jawel Mick Taylor op de hoes i.p.v. Brian (niet dat ik dat toen wist). Schitterende nummers zijn natuurlijk Everybody Need Somebody, You Can't Catch Me, Down Home Girl en Suzie Q. Minder is Under the Boardwalk, maar ja dat was weer wel een nummer één hit voor de Stones in Australië. Later kocht ik dit album als de mono versie uit de UK met oorspronkelijke hoes. Maar toch het is met de "foute" Everybody Need Somebody.. hoes dat mijn herrinneringen aan die magische ontdekking van de Stones halverwege de 70er jaren leeft. Dus weg zijn de oorspronkelijke hoesen, en binnen blijven de "foute" hoezen van Everybody Need.... en hun eerste LP de Rolling Stones (met de bekendere Jumpin Jack Flash hoes). Jammer dat de Nederlandse heren van Decca ook niet hun andere Stones Decca albums begin jaren 70 met "foute" hoezen uitgaven.

avatar van Mctijn
Beter dan de US versie door de goede covers van Suzie Q en Time is on my Side.
Eigenlijk zijn alleen What a Shame, Grown Up Wrong en Off the Hook nummers van de Stones, de rest zijn covers. Om dit gegeven een minder hoog gemiddelde.

avatar van Casino Boogie
Verbasterde plaat? Dit is gewoon een bloemlezing van 12X5, Rolling Stones Now! en wat losse nummers.

Prima samengestelde plaat, lekker bluesy

Op LP (mono) en originele CD in bezit, 3,5 ster.

avatar van kaztor
Casino Boogie schreef:

Prima samengestelde plaat, lekker bluesy

Op LP (mono) en originele CD in bezit, 3,5 ster.

Volgens mij was deze wel degelijk een origineel samengestelde plaat.

avatar van marco straaten
De vraag is inderdaad of dit nu een officieel album was, ja of nee.
Ik ben er al jaren naar op zoek (op cd dan) en ik ben hem nog nergens tegen gekomen.
De samenstelling van dit album is in ieder geval prima in orde.
Favoriet wat mij betreft is het nummer Down the road apiece.

avatar van Thunderball
Onzin, dit is natuurlijk helemaal geen verbasterde of niet-officieuze plaat.
Dit is gewoon het Engelse (Europese) originele tweede Stones album.
12x5 is louter voor de Amerikaanse markt uitgebracht, maar helaas wordt dat tegenwoordig bij het uitbrengen van de cd's als de officiele lijn gezien.
Slechts 4 nr's komen overeen met dit Engelse album wat toch echt de originele lijn is en dus de enige echte om te volgen.
Ik had gisteren geluk, want ben de Japanse versie hiervan tegen gekomen. Eindelijk dus de complete discographie in huis qua studioalbums.

avatar van IntoMusic
Ik kom er net achter dat ik dit album helemaal niet in bezit heb... Dacht inderdaad altijd dat het de Europese versie van Now! was. Heb 'm wel als download gevonden, dus nu nog op zoek naar de originele cd. Overigens heeft de downloadversie (in flac) 8 bonustracks. Is dit album dan al een keer opnieuw in een geremasterde versie uitgekomen?

Nooit gedacht dat ik na jaren nog eens een album zou tegenkomen die al bijna een halve eeuw bestaat

avatar van Rogyros
Dit album kan ik best waarderen. Het is nog steeds voornamelijk een coveralbum, maar The Stones krijgen hier wat meer een eigen smoel. Niet alles is even geslaagd, maar over het geheel vind ik deze beter dan het debuut en is dit een geslaagde opvolger (ik volg de Britse discografie).

Waar ik bij het debuut nog twijfelde tussen 2,5 en 3 sterren, zit ik hier tussen 3 en 3,5. Voor beide albums voorlopig evenwel 3 sterren.

avatar van lennon
Vandaag de mono versie op vinyl gekocht!

1e luisterbeurt is heel erg positief bevonden! Dat wordt een leuke score!
Nog een keer draaien

avatar van lennon
Zo.. na een paar keer draaien totaal off the hook.. Wat een lekkere plaat is dit zeg!

natuurlijk bevat de plaat covers, maar wel knap dat je daar zulke lekkere versies van kan maken.

Ik begreep dat dit album is opgenomen in de USA, en die sound is ook te horen. Ik vind overigens dat the Stones altijd meer Amerikaans dan Engels klonken, maar dan zeg ik niets nieuws natuurlijk.

Gewoon 4 dikke sterren voor dit leuke album!

avatar van Jelle78
Inderdaad een meer dan prima plaat. Het debuut heeft bij mij toch een klein streepje voor, maar met name de in Amerika opgenomen nummers op deze plaat vind ik erg gaaf. Niet het hele album is namelijk in Amerika opgenomen. De nummers 3, 6, 8, 11 en 12 zijn 'gewoon' in Engeland opgenomen (in de Regent Sound studio's te Londen), de overigen nummers zijn in de Chess studio's (nrs. 5, 5, 7, 9) en RCA Hollywood (nrs. 1, 2, 10) opgenomen.
Deze info komt uit het boek Rolling with the Stones van Bill Wyman, die zelf ook aangeeft dat opnemen in Amerika voor een andere sound zorgde. En dan klopt zeker.

avatar van Rufus
ik vind dit een zeer mooie hoes.

avatar van jailhouserocker1
Rufus schreef:
ik vind dit een zeer mooie hoes.

Nou, fijn om te horen

avatar van nlkink
Het deed mij ook goed!

buizen
Welke songs zijn nou eigenlijk van hen zelf dan (geen cover)?
Wel prima uitgevoerd.
Leuke rock 'n roll niemendalletjes van toen.

avatar van Droombolus
What A Shame, Grown Up Wrong en Off The Hook, kortom de zwakste nummers van de plaat

avatar van teus
Droombolus schreef:

Mee eens de covers zijn sterker,..trouwens ..welkom back Droombolus ...sterkste tracks vind ik de lange en beste versie van Everybody Needs Somebody To Love ,op Rolling Stones Now (U.S) staat de kortere en alternatieve heel wat minder goede versie, en het mooie I Can't Be Satisfied met Jones op slideguitar

avatar van heartofsoul
Droombolus schreef:

Ben ik met je eens, al zijn het voor mij relatief zwakkere nummers op een prima album dat nét iets minder sterk is dan hun zeer sterke debuut-album.
Overigens, welkom terug op het forum Droombolus.