Creedence Clearwater Revival - Bayou Country (1969)

3,90

Label: Fantasy

1. Born on the Bayou (5:10)
  2. Bootleg (2:58)
  3. Graveyard Train (8:32)
  4. Good Golly Miss Molly (2:38)
  5. Penthouse Pauper (3:37)
  6. Proud Mary (3:07)
  7. Keep on Choogling (7:40)
  8. Bootleg [Alternate Take] * (5:48)
  9. Born on the Bayou [Live in London] * (4:48)
  10. Proud Mary [Live in Stockholm] * (2:51)
  11. Crazy Otto [Live at the Fillmore] * (8:48)
44 BERICHTEN
avatar van Brutus
Iets minder dan het debuutalbum, maar zeker de moeite waard.

avatar van Mille Vinyl
Een echte klassieker ! 5 sterren Die blues stem van Fogerty gaat door merg en been !!!

avatar van deedee
Op deze plaat de eerste hits van eigen hand en wat voor. Born on the Bayou is een onovertroffen nummer dat onheilspellend 'doorboegied'. Wat een sound. Wat mij betreft de meest geslaagde CCR song. Proud Mary is natuurlijk ook een topper. Weer een bewijs dat nummers vooral eenvoudig moeten zijn. Door velen gecovered en een hit bij het kampvuur. Iedereen speelde dat akkoordenschema op zijn gitaar.

sugartummy
moviefreak, dit is geen bluegrass album, al mag je het van bill monroe zo noemen hoor. aerogp, good golly.. rockte al lekker bij little richard, maar de versie van CCR mag er ook zijn. rottingdale, graveyard train runs on to long and tends to be a bit boring. verder een lekker album

avatar van Metalhead99
Dit tweede album van CCR gaat er ook weer in als pap. Wat een lekkere easy listening rock is dit! De melodieën zijn makkelijk en blijven hangen, de teksten zijn catchy. De kwaliteit van de band is sterk en de stem van John Fogerty vind ik fantastisch.

avatar van frolunda
Geweldig album,prachtige hoes........de contactsleutel omdraaien en op play duwen.....verder geen woorden aan vuil maken.

avatar van Dibbel
Zeker zo goed als het debuut, deze tweede van CCR.
Met als extra een van hun allerbeste nummers en dat is natuurlijk het zompige en slepende Born On The Bayou.
En natuurlijk de klassieker Proud Mary.
Graveyard Train en Keep On Chooglin' zijn lekkere lange en groovende nummers en Penthouse Pauper en Bootleg meer dan aardig.
Alleen Good Golly Miss Molly heb ik nog nooit een geweldig nummer gevonden en helaas dus ook niet van Creedence.

Op vinyl, Canadese persing.
Komt net aan 4 sterren.

avatar van nlkink
De vaak wat moeilijker tweede plaat, een verschijnsel waar Creedence Clearwater Revival ook niet aan kon ontkomen. Het nummer dat ik altijd skip is 'Graveyard Train'. Veel te lang en te geforceerd. Het gaat maar door. Verder is de cover van 'Good Golly Miss Molly' ook niet erg geïnspireerd. Hoogtepunt is voor mij 'Born On The Bayou', één van mijn absolute lievelingsnummers van CCR. Heb 'm jaren geleden in de setlist van mijn groep weten te krijgen en hij gaat er nooit meer uit. Het is bij optredens een beetje onze signature song geworden. Van 'Proud Mary' krijg ik ook geen genoeg en ik heb altijd een zwak voor 'Bootleg' en 'Penthouse Pauper' gehad. 'Keep On Chooglin' is oké en wordt gered door het aanstekelijke enthousiasme waarmee het gespeeld wordt.

In 1 woord : heerlijk

Mijn eeste echte creedence clearwater revival kennismaking maar er staan nog 3 platen in de wachtrij.

Ben nu aan het luisteren en echt onder de indruk
man wat een lekkere broeierige sound brengen deze heerschappen voort.

avatar van Ernie
Op naar de 4,5* voor dit meesterwerk.

Vandaag origineel aangeschaft en daarjuist nog eens in de auto beluisterd.

Born on the Bayou, Graveyard Train & Proud Mary zijn de favo's maar dat doet nix af aan de rest van de plaat want die is ook heerlijk!

avatar van teus
Ernie schreef:
Op naar de 4,5* voor dit meesterwerk.

Vandaag origineel aangeschaft en daarjuist nog eens in de auto beluisterd.

Keep on Chooglin! Ernie

teus schreef:

Keep on Chooglin! Ernie

Dat doe ik zeker
Heb al 4 CD's van hen nu. Vanavond luisteren naar het debuut en Cosmo's Factory...

Laatst gescoord op originele vinyl persing. Wat een heerlijke sound. CCR moet je sowieso op vinyl luisteren. Dan komt het zompige bluesrock geluid het meest tot zijn recht.
Tis lastig om de eerste 6 platen van CCR naast elkaar in te schalen, ze zijn allemaal ijzersterk.

Op Bayou country wordt vooral flink gejamd. Waar andere platen wat meer catchy hits bevatten. Het is mij om het eender.

avatar van Karma_To_Burn
Het debuut van deze heren kon ik al waarderen maar dit 2de album is voor mij nog een stuk beter! Het debuut had nog nummers voor mij die ik wat minder vond maar dit album kent voor mij geen slappe nummers, het is een heerlijke zit en een mooi swingend geheel!
Heerlijke blues/rock die hier en daar lekker lang wordt uitgerekt, heerlijk!!

4,5.