Fennesz - Venice (2004)

Oostenrijk
Electronic
Label: Touch

1. The Future Will Be Different * (1:15)
  2. Rivers of Sand (4:42)

7. Onsay (1:08)
  8. The Other Face (3:25)
  9. Transit (4:59)

met David Sylvian

10. The Point of It All (5:01)
  11. Laguna (2:56)

met Burkhard Stangl

12. Asusu (0:55)
  13. The Stone of Impermanence (6:37)
  14. Tree * (3:22)
Zigstar
Hmm, deze vind ik de laatste tijd toch wel beter dan 'Endless Summer'. Veel consistenter, veel meer een eenheid, en vooral: veel warmer. Schitterende plaat om 's avonds na een lange dag blokken te draaien, en dan uit het raam te gaan hangen met een sigaret in de mond, te staren naar de lichtjes die verstrooid zijn over de scheldevallei en volledig tot rust te komen. En oja: David Sylvian

avatar van KampF
Onopvallend nummer, maar wel een 10 waard: Laguna
Één van de mooiste stukjes gitaar ooit gedaan.

avatar van devel-hunt
Op één of andere manier altijd nieuwschierig geweest naar deze plaat. Wat ik er over lees moet dit in mijn straatje passen. Maar tot nu toe raakt het me voor geen meter. Soms irriteert het me of vind ik het saai en ééntonig. Misschien een andere keer opnieuw proberen, maar tot nu toe vind ik het weinig boeiend. Ik krijg er jeuk van. Nog geen sterren, dat zal niet eerlijk zijn. Het kan mijn ding niet zijn, maar ik probeer het later nog wel een keer.

Sietse
Waarom zou dit in je straatje moeten passen?

avatar van we tigers
devel-hunt schreef:

dan past het dus niet in je straatje.
Of het gaat misschien later eens een keer wel passen...

rabbit
Ik zag de naam Fennesz weer ergens tussen de updates rondzweven en besloot zo wat nummers van dit album op YouTube op te zoeken. Ik weet 't, de geluidskwaliteit is daar niet optimaal, maar goed genoeg om een indruk op te doen. Tot nu toe valt vooral The Stone of Impermanence me positief op. Het nummer begint met rauwe, haast industrieel klinkende geluiden. Maar wanneer na ongeveer twee minuten deze geluiden wegvallen, valt er als het ware een 'warm dekentje' over het nummer heen. Een soort stilte na de storm. Mooi!

avatar van kobe bryant fan
Een wandeling over bergen.
De laatste straaltjes zon van de dag schijnen in je ogen en in de verte zie je een rivier kabelen. Rustig en bijna zonder geluid.
Zo'n beeld krijg ik niet uit m'n hoofd bij het beluisteren van Venice.
Bij het kabellende en prachtige stukje gitaar van: Laguna tot rustige Ambient die haast de zon in noten voorstelt van: Rivers of Sand. 4*

thedude1975
Ik ga deze en Endless Summer weer eens wat vaker opzetten. Venice heeft tot nu toe mijn voorkeur. Heerlijke plaat voor een warme, luie middag. Qua sfeer doet het me soms denken aan Marijn.

avatar van hawkins
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is daar de heruitgave op vinyl, inclusief twee extra tracks!

klik

Sietse
hmm... misschien dan maar halen.
Kan ik de cd weer verkopen

avatar van Tha)Sven
Die ga ik ook halen, Fennesz is echt ideaal voor vinyl.

Sietse
Precies, ben ook erg blij met mijn andere albums van hem op vinyl (Endless Summer, Black Sea en Live in Japan)

avatar van jurado
Enig smetje op deze verder briljante plaat is Transit met David Sylvian.
Hadden ze wat mij betreft niet hoeven doen.