Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats (2007)

Label: Unexpected

12. Balance (4:08)

met GMB

13. Empire (5:11)
  14. High Tide (2:59)
  15. Mystery Repeats (2:48)
  16. Time Flies (4:20)
  17. Womb to Tomb [Live] * (3:52)
  18. Eager [Live] * (4:29)
  19. Lazy [Live] * (1:50)
  20. Relieved [Live] * (2:37)
  21. Q & A [Live] * (4:19)
  22. Fish to Try [Live] * (1:52)
  23. Time Flies [Live] * (5:30)
  24. Empire [Live] * (6:22)
  25. Insomnia [Live] * (5:25)
  26. Freestyle [Live] * (7:23)
  27. Cocksure [Live] * (4:10)
  28. Mystery Repeats [Live] * (13:28)
avatar van Reijersen
Het nieuwe album van de Pietjes nu een paar keer beluisterd en om maar meteen met de deur in huis te vallen: het bevalt me beter als Mindstate.

Muzikaal gezien is dit album absolute wereldtop. Als je kijkt naar Nederland dan steekt Perquisite Delic naar de kroon. Wat een prachtige topproducties!

De andere Piet: Pete Philly is erg op dreef met zijn zangachtige rap. Prachtig laidback. De zomer is dan wel nooit geweest, maar met deze cd in je speler lijkt het altijd alsof het zonnetje weer gaat schijnen.

De artwork van het album is ook erg tof gedaan met die foto's en de verhaaltjes erbij. Voor mij is dit tot nog toe het hiphopalbum van het jaar!

4,5 dikke sterren.

(mijn favoriete nummer is 'Awake')

avatar van sq
sq
Ik ben geen echte kenner in de Hiphop, en pik zo maar af en toe maar eens iets op (31 Hiphopalbums, ik heb ze net even geteld). Ik volg het dus niet maar kan ineens gegrepen worden als het opvalt, anders is, echt emotioneel trekt , zoiets. Had al veel goede kritieken gelezen over de vorige van dit duo (?) en hoorde toen het titelnummer van deze waarna ik meteen al besloot dit maar eens te willen hebben.

Dit album is in diverse overzichten zeer ´rijk´; zoveel in te ontdekken en geen enkel moment waarop je denkt; ´schiet maar op, volgende´. En ook af en toe even een minuutje of wat zónder rap, waarbij de muziek wel even op de boventoon mag (als in ´Traveller´, dat kennelijk ook bij anderen op waardering mag rekenen).
Een plaat die je ineens weer trekt naar een genre waar je eigenlijk even alle belangstelling voor had opzij gezet is wel even een bijzonderheid. Voor mij op dit moment zelfs even de beste Nederlandse plaat van ná 2000.

avatar van tnf
tnf
Een aantal jaren na aankoop (wat ergens redelijk vroeg in dit topic was vermeld):

Mooie plaat, in dezelfde prettige, laidback stijl als z'n voorganger, die ik 4,5 had gegeven. Wat voor mezelf het maximale is, wegens '100 % perfect bestaat niet'.

Sommigen zeggen dat deze productioneel/instrumentaal gezien doorontwikkeld is ten opzichte van de vorige. Zóu kunnen.

Toch ontbreekt bij deze een zekere x-factor, iets wat ik belangrijker vind dan technische perfectie, en hetgene waardoor ik z'n voorganger zo enorm veel sterren had gegeven. Het is iets waar ik m'n vinger niet helemaal op kan leggen.

Empire vind ik trouwens het beste, gevolgd door Time flies.