Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats (2007)

Label: Unexpected

12. Balance (4:08)

met GMB

13. Empire (5:11)
  14. High Tide (2:59)
  15. Mystery Repeats (2:48)
  16. Time Flies (4:20)
  17. Womb to Tomb [Live] * (3:52)
  18. Eager [Live] * (4:29)
  19. Lazy [Live] * (1:50)
  20. Relieved [Live] * (2:37)
  21. Q & A [Live] * (4:19)
  22. Fish to Try [Live] * (1:52)
  23. Time Flies [Live] * (5:30)
  24. Empire [Live] * (6:22)
  25. Insomnia [Live] * (5:25)
  26. Freestyle [Live] * (7:23)
  27. Cocksure [Live] * (4:10)
  28. Mystery Repeats [Live] * (13:28)
avatar van thomzi50
Klinkt best degelijk allemaal, maar wel wat minder dan Mind.State op het eerste gehoor.

avatar van MFPascal
Ben gisteren ff naar Haarlem gegaan om daar bij de FRS een exemplaar te scoren en door beide gasten te laten signen.

Moet wel nog ff een paar goede luisterbeurten geven om een goed oordeel te kunnen vellen.

Gekkenhuis
Tot nu toe vrees ik dat dit geen voldoende wordt van mijn kant.

Social_Mask
Ik wil als eerst Waxs bedanken....Bedank!

Geweldig album!!! Bij de eerste paar nrs was ik bang dat er wat herhaling in zou zitten. Dat zou ik niet erg vinden hoor, maar wat anders had ik wát liever gezien. En jah, dit album is toch wel anders dan Mindstate. Met name de producties. PRACHTIG!!! Perquisite is geniaal. Pete heeft erg veel melodie in zijn stem, wat hun een prachtige duo maakt. Elk nummer is wel goed. Heb geen echte uitschieters ontdekt, maar het titel nummer vind ik erg goed en Traveller heeft een prachtig instrumentaal begin stuk. Ik vind Mind Sate wat beter dan dit album. Dit album kent geen nrs als Mindstate, Paranoid, Hope, Grateful of Mellow, maar het is wel erg goed allemaal. Dit album heeft wat andere beats, hier en daar vind ik het nog wat mooier dan de beats op Mindstate, zoals het nr Traveller. Mindstate is een 4,75* waard, en dit toch wel een dikke dikke 4,5*! Prachtig album , ben er zeer tevreden mee. 1 van de beste albums dit jaar. Wat is 07 (voor HipHop dan) toch een prachtig jaar.

avatar van hiphopmaster
Weer een heerlijke cd van Pete Philly & Perquisite. Er worden weer veel verschillende invloeden gebruikt (reggae, klassiek, drum 'n bass etc) en het klinkt allemaal erg natuurlijk en nergens geforceerd. Perquisite maakt heerlijke muziek waar Pete wel raad mee weet. Mystery Repeats is echt een verschrikkelijk mooi nummer met die strijkers! Samen met Balance en Time Flies de mooiste nummers wat mij betreft. Het intro (Clap Click Flow) en Fish to Fry doen mij niet zo heel veel.
Een hele dikke 4! Nederland kan trots zijn op dit duo wat gewoon al twee hele dikke hiphop platen heeft uitgebracht.

ik heb um gekocht en weet nog niet goed wat ik er mee aanmoet.. slecht is het zeker niet hou het ff op een 4*

hiphopmaster schreef:
Het intro (Clap Click Flow) en Fish to Fry doen mij niet zo heel veel.

Clap Click Flow vond ik in het begin ook minder, maar na een paar luisterbeurten vind ik het toch wel een goed nummer. Fish to Fry vind ik ook wat minder. Maar dat Afrikaanse gedeelte op het einde is toch wel genieten! Het beste nr vind ik trouwens Last Love Song. Heeerlijk nummer.

avatar van landrover
De nummers waar samen wordt gewerkt met andere artiesten geven mij het meeste luisterplezier. Vooral Traveller vind ik van ongekende klasse.
Fish to Fry, Hectic, en Freestyle kan ik nog niet echt waarderen. De Freestyle mag van mij worden weggelaten....ik vind zo iets typisch iets voor een concert en niet iets voor op een cd, het doet mij denken aan vele rap/hip-hop albums waar altijd een interlude is of een skit wat ik altijd overbodig en storend vind...
Voor de rest klinkt alles super en is het een cd die tot in de puntjes perfect is uitgewerkt!

avatar van luc011190
Valt heel erg mee. Toen ik Time Flies hoorde was ik erg bang dat elke beats zo kriebelig waren, maar gelukkig zit er genoeg afwisseling in. Een nummer als Q&A vind ik echt fantastisch en Time Flies nog steeds erg matig overigens.

avatar van Reijersen
Vind 'm eigenlijk beter als Mindstate. Daarin zal ik waarschijnlijk een Einzelganger zijn

avatar van Montorsi
zo op het eerste gehoor heb ik geen nummers waarbij ik echt een wow-gevoel heb, geen echte klappers dus. Tot nu toe een leuk achtergrond cd'tje. Laten we op 3* beginnen.

avatar van Chrisseh
luc011190 schreef:

Had precies hetzelfde! Toen ik Time Flies voor het eerst hoorde, had ik niet zoveel zin in dit album, maar tot nu toe is het tegengevallen. En toevallig, was Q&A zo snel even ook het lied dat mij erg beviel.

Gekkenhuis
Nee, hij bevalt me niet echt goed. De producties met jazzy invloeden erin vind ik wel aller aardigst, maar het is heel jammer dat Pete Philly, die ik al niet erg hoog heb zitten, me totaal niet boeit en op enkele momenten irriteert met zijn zang/rap. Dat nummer met die Spaanse zangeres vind ik ook niet echt geslaagd.

Beste nummer is die met GMB, een van de weinige nummers op deze plaat waar ik Pete Philly wel kan waarderen.

Krappe 3* dankzij de goede inbreng van Perquisite.

Opnieuw een super cool album wat je voor een van de weinige keren trots kan maken op een vaderlandse hiphop-productie.

Ik heb hem pas een keer geluisterd dus ik zal nog niet al te veel oordelen maar ik weet zeker dat ik deze nog heel vaak op zal zetten.

Het begin vind ik voorlopig wat matig de eerste 3 nummers bedoel ik daarmee maar daarna komt hij goed op gang, de twee nummers met spaanse invloeden en de track met GMB zijn erg goed. Maar ook Mystery Repeats en Time Flies horen daarbij.
De beste nummers lijken vooralsnog aan het einde te zitten...

avatar van Reijersen
Het nieuwe album van de Pietjes nu een paar keer beluisterd en om maar meteen met de deur in huis te vallen: het bevalt me beter als Mindstate.

Muzikaal gezien is dit album absolute wereldtop. Als je kijkt naar Nederland dan steekt Perquisite Delic naar de kroon. Wat een prachtige topproducties!

De andere Piet: Pete Philly is erg op dreef met zijn zangachtige rap. Prachtig laidback. De zomer is dan wel nooit geweest, maar met deze cd in je speler lijkt het altijd alsof het zonnetje weer gaat schijnen.

De artwork van het album is ook erg tof gedaan met die foto's en de verhaaltjes erbij. Voor mij is dit tot nog toe het hiphopalbum van het jaar!

4,5 dikke sterren.

(mijn favoriete nummer is 'Awake')

avatar van Chrisseh
Ik schreef:

Ik bedoelde meevallen, voor de duidelijkheid. Lijkt een goed album te zijn, dit.

Relax
Waarbij ik de eerste nogal slecht vond vanwege Pete Philly zijn slechte tekstjes moet deze beter zijn vind ik, er zit al 2 jaar tijd tussen.
Als het net zo tegenvalt tekstueel.. dan geef ik een grote zucht, want Pete Philly heeft goede stem en flow, maar die teksten kunnen af en toe gewoon niet.
Ik heb alleen paar singles gehoord, maar hij zingt meer dan rapt... als het hele album zo is kan je het beter R&B noemen of iets dergelijks.

Relax schreef:

Nergens op het album is het ook maar iets van R&B.

Relax
Of ja ik bedoelde geen R&B, hij zingt laat maar zeggen, wat voor muziek Genre zou het maken ?

Relax schreef:

De basis is natuurlijk hiphop. Als Pete Philly was zangerig zijn lyrics brengt klinkt het ietwat reggae-achtig. Maar evengoed: hij rapt meer als hij zingt.

avatar van tnf
tnf
Gisteren gekocht, samen met Mindstate --> Nee, ik heb niet in een grot vastgezeten, de act valt me gewoon pas een paar jaar na het debuut op als zijnde 'speciaal' en dat komt mede door een enigszins veranderde smaak. Het hoeft allemaal niet meer zo hard.

Niet alleen de inhoud heeft klasse, maar de verpakkingen zijn gelijk de twee meest smaakvolle cd-doosjes van mijn collectie. Terwijl ik kartonnen verpakkingen eigenlijk haat. Maar je ziet bij beide cd's gewoon dat er serieus aandacht aan is besteedt.

Reijersen schreef:

The sound van Pete Philly was en is nog steeds een perfecte combi van hip-hop en jazz. Ook zitten er wat R&B elementen in beide albums, zoals bijvoorbeeld Eager op het vorige album.

En het is niet alleen aan het wel of niet rappen van iemand of een cd wel of geen hip-hop is. Dat heeft ook heel veel te maken met de beats en melodieen die je hoort.

Ik vind de teksten van Pete Philly juist heel erg goed. Hij spreekt gewoon zijn gevoelens uit (zijn mindstate ) en dat doet hij op dit album ook weer.

Reijersen schreef:

De beste man heeft gewoon melodie als de t*ring !

avatar van J.M.
Eerste album wat ik van deze mannen beluister, en ik moet zeggen dat het een heel aardig album is. Het is een lekker rustig album wat makkelijk wegluistert. Alleen soms vind ik het iets te zingerig bijvoorbeeld nummer 3. Maar de producties op dit album zijn goed in orde.
Alleen jammer van de intro wat ik gewoon jammer vind om mee te beginnen en de freestyle, ook niet echt nodig op dit album.
De teksten op dit album vind ik ook wel goed, ook een nummer als Womb to Womb vind ik een leuke tekst hebben. Wel grappig hoe die daar zijn levensverhaal vertelt.
Deze krijgt 4*,

Nu ook maar is het vorige album van deze heren checken.

J.M. schreef:

Nu ook maar is het vorige album van deze heren checken.

Vind ik nét wat beter dan deze. Mindstate heeft een paar zeer sterke uitschieters, zoals Hope met Talib Kweli. Je zult niet teleurgesteld zijn, geloof me.

avatar van J.M.
Hope is het enige nummer wat ik van dat album heb gehoord, omdat ik aardig verbaast was dat deze nederlands mannen met zo'n grote artiest gingen samenwerken, en dat nummer vind ik echt geniaal, dus als de rest van dat album in die sfeer is wordt het een 4,5

|Joël|
J.M. schreef:
Ken Mindstate eigenlijk al helemaal uit mijn hoofd dus zal binnenkort ook eens mijn stem uit brengen, zeker een aanrader
Hope vind ik trouwens wel het aller beste nummer van dat album maar voor de rest zal het je ook niet teleur stellen denk ik.

Relax
Nee ik vind er weer niet zoveel aan.. Pete Philly durf ik geen rapper te noemen, hij zit gewoon de heletijd te zingen, dan gaat hij eindelijk flowen dan zingt hij het laatste woord van de zin.
En dan nu de beats, ze klinken op hoge kwaliteit, maar het lijkt net of er iets heel belangrijks mist.. en wat het is dat weet ik niet.
Helaas is Pete Philly zelf ook niet vooruit gegaan met zijn teksten.

raffael77
Gewoon lekker en zeker beter dan Remindstate.
De mix van hiphop en Jazz is lekker en goed te doen.
Wat ik leuk vind aan Pete Philly & Perquisite is dat zij lekker fris klinken. Beetje nl jazzmatazz zeg maar dan toch wel behoorlijk uptempo. 4*

avatar van bramruiter
1,5
Gisteren in een noodzakelijke vogelvlucht het album beluisterd en ik heb er een traantje van moeten laten dat de skip-knop de ultieme redding bleek te zijn. Mindstate was redelijk tof, Remindstate was al verschrikkelijk bergafwaards, maar dit, nee, geen enkel gevoel weet meneer Pete bij me op te roepen.

Binnenkort een hervisie, tot nu toe een 1.5*.