Neil Young - Unplugged (1993)

Canada
Label: Reprise

1. The Old Laughing Lady (5:15)
  2. Mr. Soul (3:54)
  3. World on a String (3:02)
  4. Pocahontas (5:06)
  5. Stringman (4:01)
  6. Like a Hurricane (4:44)
  7. The Needle and the Damage Done (2:52)
  8. Helpless (5:48)
  9. Harvest Moon (5:20)
  10. Transformer Man (3:36)
  11. Unknown Legend (4:47)
  12. Look Out for My Love (5:57)
  13. Long May You Run (5:22)
  14. From Hank to Hendrix (5:51)
avatar van Stijn_Slayer
Ja, volgens mij heeft hij er ook maar één.

avatar van Tony
Dank je voor de bevestiging, ik stelde de vraag meer uit ongeloof.

avatar van henk01
Blijf het een topalbum vinden. Met name de laatste 3 nummer zijn hemels..

Neal zoals alleen Neal kan zijn zonder opsmuk op z'n best!!

avatar van Rudi S

Die drummer beheerst jouw leven wel heel erg
Maar Neil is live inderdaad heel sterk.

avatar van pmac
Neil die Unplugged doet...... Alsof het iets nieuws zou zijn destijds. Dat de uitvoeringen anders zijn dan normaal wil niet direct zeggen dat ze ook altijd beter zijn. In dit geval pakt het minder uit. Geen enkele uitvoering voegt echt iets wezenlijks toe vandaar mijn matige waardering.

avatar van teus
pmac schreef:

Totaal niet mee eens, dit is juist een van de sterkste Unplugged albums ooit, Neil Young is uitermate geschikt voor akoestische concerten
Niet alle songs zijn beter dan het origineel, maar dat hoeft ook niet, klinkt wel Super
Vind b,v Mr Soul en Look Out For My Love hier wel mooier dan het origineel

Het was het Unplugged tijdperk en wie mag dan niet ontbreken ?
Tuurlijk deed Neil het al veel langer, maar de intensiteit van zijn peformance hier is echt voorbeeldig.
Like A Hurricane met dat pijporgel.......hoeveel mooier wil je het hebben.
Mij raakt het nog altijd, al zijn de keuzes van de nummers niet overal even geweldig.
Maar dit kan ie toch wel erg goed hoor.

avatar van pmac
Ik vond het destijds eerder een vreemde move alsof hij juist zijn platenmaatschappij wilde pleasen door zijn kunsten onder de noemer Unplugged uit te brengen. En natuurlijk is het goed maar mij pakte deze uitvoeringen niet.

avatar van nlkink
Voor mij ook een van de favoriete Unplugged albums. Volgens mij is juist een van de dingen die Neil Young nooit heeft gedaan is het pleasen van de platenmaatschappij, integendeel zelfs.
Hij brengt een relatief obscuur nummer als Stringman onder het voetlicht, een nummer dat op geen enkel studio album te vinden is. Ook prachtig vind ik Transformer Man, een nummer dat ik nooit zou hebben gehoord omdat dat van het experimentele Trans album afkomstig is. Sommige nummers krijgen nieuwe interpretaties/arrangementen (Mr. Soul, Like A Hurricane) en Neil klinkt alsof hij het erg naar zijn zin heeft.
Enige minpuntje is het publiek, dat herkenning van elk nummer moet laten blijken door een zeehond-achtige kreet te laten horen. Overigens een euvel waaraan veel Unplugged en Storytellers albums lijden.

avatar van pmac
stem verhoogd. Ik hoorde laatst World on a string kreeg kippevel en vroeg me af op welke bootleg dit nummer staat........ Ik was eerder te krtisch op deze cd. Er staan prachtige uitvoeringen op. Niet allemaal maar toch een volle punt erbij.