Green Day - International Superhits! (2001)

Rock / Punk
Label: Reprise

1. Maria [New Version] (2:29)
  2. Poprocks & Coke (2:36)
  3. Longview (4:01)
  4. Welcome to Paradise (3:47)
  5. Basket Case (3:05)
  6. When I Come Around (3:00)
  7. She (2:16)
  8. Jar (Jason Andrew Relva) {from Angus} (2:53)
  9. Geek Stink Breath (2:17)
  10. Brain Stew (4:31)
  11. Jaded (1:33)
  12. Walking Contradiction (2:36)
  13. Stuck with Me (2:18)
  14. Hitchin' a Ride (2:54)
  15. Good Riddance (Time of Your Life) (2:37)
  16. Redundant (3:20)
  17. Nice Guys Finish Last (2:50)
  18. Minority (2:51)
  19. Warning (3:45)
  20. Waiting (3:16)
  21. Macy's Day Parade (4:04)
Super goed album!! Ik zou hem alleen nooit kopen, aangezien ik bezig ben met het verzamelen van alle albums van Green Day. Dus dan is het nogal onzinnig om deze verzamel cd ook nog eens te kopen. Mijn favoriete nummers van deze cd zijn: Minority, Basket Case, Macy's Day Parade, Hitchin' A Ride en Brain Stew.

tondeman
geeft je een duidelijk beeld van wat green day is. pop / punk die goed in t gehoor ligt. geen fratsen, dat scheelt

avatar van vanh
Koop direct de beste dan; Dookie!

avatar van Darkshines
Toen had je american idiot zeker niet gehoord

Dim
Inderdaad, deze CD geeft goed weer waar Green Day voor staat: lekker in het gehoor liggende punk, lekker snel maar niet zo dat het herrie wordt. Mooi vind ik dat tussen al die hippe liedjes ineens een ballad staat: "Time of your Life". Niet representatief voor het werk van Green Day, maar wel een wonderschoon liedje.

avatar van HaWe
Idd vette cd! De eerste cd's van een band zijn meestal minder, daarom heb ik ook maar het verzamelalbum gekocht, dan weetje bijna zekerdat de beste nummers erop staan. Geweldige cd

avatar van oruiz
vanh schreef:
Koop direct de beste dan; Dookie!

eens

avatar van Shinobi
Lekkere verzamelaar om te hebben met alleen maar top tracks.
Ik heb hier niks op aan te merken.

Ik geef 'm 4, 5 sterren.

Roerbakmie
HaWe schreef:
De eerste cd's van een band zijn meestal minder

Dat is bij Greenday dus juist niet het geval!

avatar van SoNick
Jammer dat je 'slechts' 5 favoriete nummers mag aankruisen!

avatar van Tijn79
Roerbakmie schreef:

Dat is bij Greenday dus juist niet het geval!

Vind ik dus ook
Green Day is goed gerijpt, maar het oudere werk blijft bij mij toch ongewijzigd favoriet.

Wat International Superhits betreft, het is voor degene die GD niet de moeite waard vind maar toch iets wilt hebben een zeer goede verzamelaar.
En voor de fans een must have vanwege 3 "nieuwe" tracks

Rijnes
Tijn79 schreef:

Vind ik dus ook

En voor de fans een must have vanwege 3 "nieuwe" tracks

3? Welke nog dan buiten de eerste twee?

avatar van Tijn79
JAR stond tot dusver op geen enkel album, alleen op de Angus soundtrack.
Desondanks is het nummer van 1994(Meen ik), dus vandaar ook dat ik nieuwe tussen aanhalingstekens zette

avatar van Thestrals
Vroeger echt kapot gedraaid, maar voor mij is het gedaan met Green Day.
Soms nog eens een nummertje draaien geen kwaad, maar als ik bij het 2e nummer aankom begin ik er al genoeg voor te hebben.
Ik ben gewoon veranderd qua muziek, en hier valt niets aan te doen. Voor de rest vind ik Green Day nog steeds een prima band, en heb ik geen spijt ervan ooit cd's van ze te hebben gekocht. Ik heb er lang plezier mee gehad, misschien maak ik er nog wel eens iemand gelukkig mee.

avatar van musician
Er is wel eens wat voor te zeggen, als je een band bijvoorbeeld pas later interessant begint te vinden, te starten met een goede compilatie. Om van daar uit te beslissen of het zinvol is eerder uitgebrachte reguliere albums wel of niet alsnog aan te schaffen.

Vooralsnog, ben ik in dat kader voorlopig erg blij met deze prima verzameling hits. De band was buitengewoon actief in de jaren '90, bracht jaarlijks singles uit die allemaal een hoge aantrekkelijkheidsgraad hebben. Als je dat allemaal weer eens voorbij wilt horen komen, is International Superhits! zelfs een uitmuntende collectie.

Geweldige bijpassende titel ook! De puntige, korte, snelle punkachtige rocksongs vol met (maatschappij-)kritiek maar niet zonder humor vullen een prima leemte, een rol die de band tot nu aan toe met verve op zich neemt. De waardering voor de achterliggende albums zijn (ook hier) in de regel evenwel niet al te hoog.
Dit overzicht van Superhits! voldoet echter aan alle verwachtingen. Meer kan er niet worden gevraagd.