Bon Jovi - Cross Road (1994)

Alternatieve titels: The Best Of | 14 Classic Grooves | Icon

Label: PolyGram

1. Livin' on a Prayer (4:13)
  2. Keep the Faith (4:42)
  3. Someday I'll Be Saturday Night (5:55)
  4. Always (5:10)
  5. Wanted Dead Or Alive (6:01)
  6. Lay Your Hands on Me (3:46)
  7. You Give Love a Bad Name (6:37)
  8. Bed of Roses (5:42)
  9. Blaze of Glory (5:21)
  10. In These Arms (5:19)
  11. Bad Medicine (5:44)
  12. I'll Be There for You (4:29)
  13. In & Out of Love (3:55)
  14. Runaway (4:50)
  15. Never Say Goodbye * (4:49)
totale tijdsduur: 1:11:44 (1:16:33)
Wel een erg hoog rockballad gehalte.

avatar van fish
Ik ben geen Bon Jovi fan, maar ik tel er niet meer dan drie. Valt wel mee toch?
En als geen fan zijnde vind ik dit toch wel een aardige complilatie. Ondanks dat ik het maar een wat vreemde band blijf vinden, ze wisselen vaker van richting dan een weerhaan op een kerktoren, heb ik wel respect voor het feit dat ze de jaren 80 goed zijn doorgekomen en nu nog steeds tienermeisjes gek kunnen krijgen. Dat is toch geen geringe prestatie!
Ik vind These Days hun beste album, maar van dit album kan ik Blaze of Glory wel goed pruimen en Livin'on a Prayer is een klassieker.

Puur Genieten, toch?

avatar van Eddie
Bon jovi is voor mij echt een band voor een verzamelplaat. Ik vind geen van hun platen echt sterk maar op elke plaat staan wel een aantal hele goede nummers, zet die allemaal bij elkaar op een plaat en je hebt en goede plaat. 3.5*

avatar van J.Bell
Daar ben ik het helemaal mee eens.... ik geef hier ook 3,5 * voor...

avatar van HammerHead
Daar ben ik het dus niet mee eens. Bon Jovi is voor mij typisch een band van de 2 albums Slippery en New Jersey (jeugd sentiment), de rest vind ik eigenlijk maar inspiratieloze bagger. Deze tweedeling gaat dus ook op voor dit album.

avatar van Eddie
Uiteraard zijn Slippery en Newe Jersy huin betse platen daar ben ik het wel mee eens maar ook op hun andere platen staan best een paar lekkere nummers, dus perfect voor een verzamelaar.

avatar van HammerHead
Hmm, het enige Bon Jovi nummer van na New Jersey wat ik nog enigszins om aan te horen vind is Blaze of Glory, de rest vind ik eerlijkgezegd ronduit kut.

avatar van Eddie
Ik ben ook vooral liefhebber van het oudere werk, waarbij Runaway mijn absolute Bon Jovi nr.1 is. Het was allemaar wat sleazier wat fouter en veel meer glam rock.

DutchViking
Er staan enkele leuke meezingers op, hoewel ik Always een enorm zeiknummer blijf vinden. Van Bon Jovi is - wat mij betreft - alleen Slippery When Wet een hoogtepunt. New Jersey was ook nog wel aardig. Alles wat na Keep The Faith kwam, trok mij niet.

Bon Jovi is mijn favoriete band en ik heb meer dan 100 cd's van hun (incl. singles en bootlegs).
De eerste cd die ik van hen kocht was keep the faith. In het begin luisterde ik voornamelijk de bekende nummers als "Keep the Faith" en "Bed of Roses", maar tegenwoordig draai ik voornamelijk "Dry County". Het probleem met Bon Jovi is dat de meeste mensen alleen de bekende nummers kennen en Bon Jovi daar ook op waardeert, maar de beste Bon Jovi nummers zijn wat mij betreft de meer onbekendere nummers als "Dry County", "Living in Sin", "Never Say Goodbye" en "I'll be there for you", de meeste nummers zijn uitgebracht als singles, maar toch vrij onbekend bij het grote publiek, die voornamelijk de nummer "Alway", "Livin' on a Prayer", "Bed of Roses" en "It's my Life" kennen. De grootste kritiek die Bon Jovi voornamelijk te verwerken krijgt is dat ze altijd hetzelfde zijn. Iets waar ik het absoluut niet mee eens ben. Natuurlijk klinken veel nummers hetzelfde, maar noem mij een band waarbij dat niet het geval is. En wat de ballads betreft, zoveel ballads heeft Bon Jovi nu ook weer niet gemaakt, dus waarom ze daar altijd op afgerekend worden snap ik ook niet.
Voor mij blijft Bon Jovi de band en is het zeker geen ongeinspireerde bagger.

avatar van Albert Filth
Ik wil mij volledig bij Big Show aansluiten. Ik kreeg als kleine jongen van 8 jaar het album 'crossroads' in de handen gedrukt en het begrip 'always' kende ik alleen van de inlegkruisreclames. Natuurlijk was ik meteen verkocht aan de stoere Jon Bon Jovi. Hele kamer bezaaid met posters, alle albums gekocht. En wat spreekbeurten en werkstukken op de basisschool verder kwam ik erachter dat niet iedereen een hoge dunk had van Bon Jovi...

Ik merk nu nog dat veel mensen, net als waar Big Show ons op attendeert, Bon Jovi afrekeken op hits. Natuurlijk de laatste albums zijn veel van hetzelfde en na These Days hebben ze geen beter werk gemaakt. Maar dan nog! Ze hebben dan met 'Slippery when wet', 'New Jersey', 'Keep the Faith' en 'These Days' toch een paar steengoede platen afgeleverd. Maar veel mensen vergeten dit. Metallica heeft toch ook niet veel beters gemaakt na 'The Black Album', en zij worden toch ook niet gezien als een bandje dat alleen wat hits scoorde.
En tussen al het geweld van begin jaren negentig met Nirvana, Pearl Jam en Guns n' Roses heeft Bon jovi zich toch aardig stand gehouden. Sterker nog, het is de enige band die nog bestaat.

Luister nu eens These Days met het nummer These Days en je zult horen dat Bon Jovi ook kwalitatief hoge nummers kan maken.

Graag even een opmerking mb.t. tot bovenstaande. Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat Pearl Jam nog steeds Alive is om maar een woordspeling te gebruiken. In 2006 nog een geweldige plaat (naar mijn mening als Pearl Jam fan) uitgebracht. Dus graag wat meer research ofzo bij het opsommen van zgn. feiten...

avatar van Casartelli
en Guns n' roses is ook aan een nieuwe cd bezig...

...al een tijdje...

avatar van kaztor
Ooit ben ik zaterdagavond....

Robert Johnson verkocht volgens een legende ooit z'n ziel aan de duivel op de 'crossroads'. Dit album toont aan dat Bon Jovi ooit eens iets soortgelijks heeft gedaan.

EVANSHEWSON
Als deejay op trouwfeesten - nu toch al een tijdje geleden - heb ik dit album nog gehad, gewoon omdat af en toe een onverlaat iets kwam aanvragen van Bon Jovi.
Hét moment om dat nummer dan eens te draaien en iemand gelukkig te maken.
En me ondertussen gauw eens naar het toilet te haasten om tijdig voor het volgend plaatje terug te wezen...

Om maar te zeggen hoe verschrikkelijk ik dit "fenomeen" Bon Jovi vind.
Ik geef zelden het minimum aan punten, maar omdat ik deze dus ooit had, heb ik hier wel dat recht, vind ik.
0.5 omdat nul hier blijkbaar geen optie is.
Zodra mijn deejaytijd erop zat heb ik dit ding met plezier weggegeven, hier kun je onmogelijk geld voor vragen...

xx

Ik beloof hierbij plechtig om verder de fans van deze "artiest" verder met rust te laten en het qua besprekingen van BJ hierbij te laten, echt!

avatar van Niek
Zou je misschien ook nog kunnen WAAROM je Bon Jovi slecht vind? Dat is namelijk boeiender dan HOE slecht je hem vind.

fastpulseboy
Het waarom hoef je hier echt niet uit te leggen hoor. Iedereen kan van kilometers afstand horen hoe erg het is. Je moet gewoon compleet smakeloos zijn om hier naar te kunnen luisteren.
(ik kan ergere dingen zeggen hoor)

avatar van Casartelli
We mogen ons derhalve verheugen in deze genuanceerde en inhoudelijk interessante post.

Oke, bij deze dan maar:

fastpulseboy, bedankt!

avatar van Niek
@fastpulseboy: Je hebt zelf hopelijk wel door hoe lomp deze post is toch? Ik ben er ook geen fan van, maar enkele nummers vind ik zeker de moeite waard. Verder wil ik geen discussie aangaan, want ik ben niet zo into rock, maar die posts die jullie plaatsen zijn veel waardelozer dan de waarde die jullie deze plaat toekennen.

avatar van fish
Ik heb zelden recensies geplaatst bij album/artiesten waar ik niks mee heb, om precies die reden. Haat spuien maakt je eigen recensie dommer dan het werk dat je zit af te kraken. Er is geen enkele reden. Bespaar mooie recensies voor werk dat je bewonderd. Daar zit ook veel meer uitdaging in.

EVANSHEWSON
Kijk, het is leuk als anderen de kastanjes voor je uit het vuur halen, bedankt, fastpulseboy, ik had het niet beter kunnen uitleggen.
En méér woorden kan ik aan BJ echt ook niet vuil maken, echt niet.

avatar van Lukas
1,0
Ach, als je vijftien bent en je luistert vooral radio en verdiept je niet echt in wat er in de wereld nog meer te beluisteren is, is dit best leuk. En ja, ik spreek nu voor mijn oude zelf. Want ik vond Always vroeger geweldig en daar kom ik nu eerlijk voor uit. Dat je bij iets van goede wil om wat van muziek af te gaan weten meteen heel hard door Bon Jovi heenprikt. Ach ja...

1,0
@ EVANSHEWSON; Ik ben het voor 90% met je eens maar ik vind niet dat hier alleen maar bagger op staat. Bed of Roses vind ik het enige goeie nummer dat deze band heeft gemaakt. De rest vind ik herrie.
dus 1*

Empyrium
Casartelli schreef:
en Guns n' roses is ook aan een nieuwe cd bezig...

...al een tijdje...

Al 15 jaar om precies te zijn.....

avatar van Gert P
Jammer dat the best of Ballads nog niet is toegevoegd.
Dit is een voor mij overbodige verzamelaar.

avatar van Reijersen
Dé plaat van Bon Jovi die ik nog het vaakst opzet. Het oude werk van de Jovi's is immers vele malen sterker. Erg onderhoudend en veelal sterke songs.

avatar van CTK
CTK
Mooie verzamelaar maar overbodig voor de echte fans.

Het is begrijpelijk dat mensen BJ maar niks vinden. Ik vind sommige andere bands ook totaal niks. Ieder zijn ding!

MICKJES
Prima verzamelaar. Er staan een paar goede songs op zoals, Bed of roses, Always, You give love a bad name, Living on a prayer. Jammer dat Ít's my life er niet op staat. Maar goed die was er nog niet toen deze verzamelaar uitkwam. Maar 4* lijkt me goed

Er zijn een paar mensen die Bon Jovi wel heel slecht vinden. Dat snap ik niet echt. Is het omdat ze zo populair zijn bij de jeugd???
dat zegt toch niks bands Als Led zeppelin The Beatles The rolling stones waren in hun top periode ook populair bij de Jeugd. Ik snap echt niet wat hier nou zo heel slecht aan is maar goed.

fastpulseboy
hahahaha
je noemt een aantal top bands in een zin met Bon Jovi...
wat is dat voor heiligschennis. Neeh het heeft niks te maken of "jeugd" iets leuk vind. Er is ook heel veel jeugd die ook goeie muziek kan waarderen.
Bon jovi is gewoon het toppunt van gelikte smerigheid, gladjes als een paling in een emmer snot en klinkt nog gemaakter dan de gemiddelde arrenbie troela die door de platenmaatschappij wordt gepusht. Het ergste is ws nog dat de heren van Bon jovi het nog menen ook hahaha.