Nick & Simon - Vandaag (2007)

Label: Artist & Company

1. Vandaag (3:07)
  2. Kijk Omhoog (2:57)
  3. Rosanne (2:39)
  4. Alles Is Liefde (3:00)
  5. Pak Maar M'n Hand (3:31)
  6. Omdat Jij (3:34)
  7. Nieuwe Maan (3:06)
  8. Mei (3:11)
  9. Te Jong (3:18)
  10. Links en Rechts (3:13)
  11. Aanstaande Zaterdag (3:08)
  12. Ik Blijf Thuis (2:37)
  13. Hoe Lang? (3:13)
  14. Deze Avond Loopt Ten Einde (2:41)
Kid A(cid)
Niet gelijk Merzbow voor de dames?

avatar van Nakur
0,5
Metal Music Machine beviel al niet...

avatar van kaztor
Nakur schreef:
Ik hoorde de hele cd vandaag op kantoor... nooit meer.

Uit noodzaak de zak genomen?

Sheplays
Sstttt schreef:
Bij mij 80:20. Dat is dus veel Jan Smit, Wolter Kroes, Jannes, Thomas Berge en dus ook Nick en Simon.

En wat draaien die 20% vrouwen?

Sstttt
Mischien wel heel veel Led Zeppelin .

avatar van Cherubini
Mijn dochtertje vond Rosanna zo'n leuk nummer, dus hup deze Cd gekocht. En of ik het nu wilde of niet de muziek ging ook mijn oor in. En het andere weer uit, want deze plaat heeft paar aardige meezingers (en dat is al heel wat) maar is verder vooral saaaaaai. En dan heb ik het nog niet eens over de teksten Jammer, want ik wil best geloven dat deze Nederlande Everlys wat kunnen, maar dan moet je ze met beter songmateriaal op pad sturen.

Sstttt
Cherubini schreef:
Jammer, want ik wil best geloven dat deze Nederlandse Everlys wat kunnen, maar dan moet je ze met beter songmateriaal op pad sturen.

Ach, Nick & Simon zijn nog jong.... Het komt vast wel goed met deze mannen.

Kid A(cid)
Mijn zusje heeft een nieuwe cd gehaald. De hele tijd Mika begint ook maar te vervelen.
Dan stem ik maar weer eens een *0,5.

avatar van radio 538
was eerst wennen maar is erg leuk om naar te luisteren
lekker op een vrije weekend

4 sterren

avatar van radio 538
na dit eerste zijn we een tijdje verder en de muziek wordt steeds mooier om naar te luisteren
de nummers zijn erg mooi qua tekst
verhoog mijn stem naar

4,5 ster

avatar van freitzen
Stevolution schreef:
De melodiën vind ik echter best van hoog niveau

Tja, als die melodieen al eerder gemaakt zijn... de knaller Kijk Omhoog heeft gewoon een refrein van Kelly Clarkson, de nummer 3 van deze cd...

avatar van Dutchi
freitzen schreef:

Ok... tis maar wat je er in wilt horen :S

avatar van Lepel
Nick & Simon. De namen schijnen een anagram te zijn. M, Sin in Cok. Ja, dubieus. Maar het werd mij ingefluisterd door de Volendamse palingboer ('Jans zalige Paling', gehuisvest op een steenworp afstand van Monique Smits ouderlijke woning), waar Simon en Niksie geregeld komen zeuren om vissticks. Beste Jan wordt die flauwiteiten van de twee heren een beetje zat; het kan best zijn dat ie het anagram de wereld in heeft geslingerd om hun naam te grabbel te gooien. Hoe het ook zij, hij kon mij wel aan een illegale kopie van dit album helpen, zo, hop, van onder zijn toonbank. Kreeg ik gratis bij een portie lekkerbekken. En of ik het album dan op musicmeter de grond in wilde trappen. Ja, sorry Jan Paling, maar dat zal helaas niet gaan. Op mijn weg terug van Volendam Centraal naar Utrecht Centraal heeft een of andere vlegel, een jongen met een wat bollig, maar guitig hoofd, die zijn vriendin volgens mij continu aansprak met 'Yo! Tante', heel raar, die jongen dus heeft mij op uiterst geniepige wijze mij van de kopie afhandig gemaakt.
Dus, en dan kom ik eindelijk tot de kern van dit ellenlange verhaal, hierbij een oproep: wil de jongeman die op 24 november jl. in de intercity van Volendam CS naar Utrecht CS mij dit album ontnam alsjeblieft contact opnemen met mij via deze site? Je had kleren aan van de C&A, dat zag ik heus wel, en ik begrijp dus dat je niet al te gefortuneerd bent, maar hee, illegalie kopietjes van Nick & Simon uit mijn tas gappen, dat is van de gekke.
Ik hoop van je te horen.
Vriendelijke groet,
Lepel

rodneyVL
Dat is dan wel een heel slecht anagram, lepel..

avatar van Fieke_28
Dutchi schreef:

Ok... tis maar wat je er in wilt horen :S

Ik vond de melodie wel wat weg hebben van "The Day after Tomorrow" van Saybia... Het is idd maar wat je erin hoort.

avatar van Tha)Sven
0,5
Ik vond dat ze bij dit album iets teveel inspiratie haalden uit de alternatieve rock hoek. Jammer want dat verpest het album compleet.

Razor Disk
Nick en Simon's muziek. Nee... muziek zonder pit vind ik niet leuk. Vreselijk.

avatar van Lamontagne
0,5
jajajaja onze " Pik en Piemel" ik snap niet dat deze muziek zoveel airplay heeft wat leuke koppies bij die dames niet op hol kan brengen. Het zijn sympathieke gasten net zoals een Frans Bauer maar alsjeblieft stop met zingen!!!!!!

Adrirovers
Ik begrijp niet dat dit album nog een redelijk gemiddelde scoort.
De liedjes stellen muzikaal nauwelijks voor en het is gewoon ultra-commerciëel. Of muziek wel of niet commercieel is maakt mij niet uit, maar ik vind dat het lied Rosanne wel zo zwaar wordt opgehemeld. Bijv. op de werkplaats waar ik werk worden we doodgegooid met dit soort muziek, maar ik geef niets om deze volksmuziek.

Adrí

avatar van Amicus
Waarom luister je het dan

Razor Disk
Mijn ouders luisteren het in de auto, en hij hoord het op het werk. Er bestaat zoiets als 'gedwongen worden om fuck muziek te luisteren' op sommige plaatsen.

0,5
Tenenkrommende rijmpjes in de nummers.
'pak maar mijn hand' ( als ik me niet vergis ) hebben ze volgens mij op een maandagmorgen in een uurtje gedaan.
Hier weer het bewijs dat je met een leuk koppie en een gitaar de harten van jonge meisjes weet te veroveren. En niet met de muziek.

Skinny Fists
Ik hoef geen levenslessen van 2 lelijk zingende pikkies uit Volendam. Minimale score.

Leidenaar187
Verschrikkelijk die tekstjes en melodieen.
Ergste was nog dat ik tijd terug de hele dag dat nummer Rosanne zat te mompelen,want ik haat het nummer maar hij blijft wel in je kop zitten.
Maar met teksten als dat is het echt te verschrikkelijk voor woorden om ernaar te luisteren.

Kadafi
Ik vind 'pak maar m'n hand' een steengoed popliedje. Mooie melodie, zang en mooi samenspel. Tekst is vaak niet om aan te horen, gelukkig luister ik nooit naar teksten. En de weeïge viooltjes, ach, ik kan er wél naar luisteren.

Soledad
Urk en Volendam. Het zijn twee plaatsen die je van harte onafhankelijkheid van Nederland gunt

avatar van Ducoz
0,5
Leuk, kleine zusjes met dit soort muzieksmaak.

Kan de plaat bijna mee zingen...

avatar van chevy93
Amicus schreef:
Waarom luister je het dan
Doet 'ie ook niet. Heeft waarschijnlijk nummers als Rosanne een paar keer op de radio gehoord. Als fervent Jan Smit-aanhanger ben ik inmiddels wel wat meer gewend (de gemiddeldes zijn daar nog erger). Van dit duo ken ik overigens nog geen volledig album. Zal me er eens aan wagen. De (eerdere) singles waren veelal van sterke kwaliteit. Alleen Rosanne heb ik nooit wat mee gehad.

Hoezeer ik Nick & Simon kan waarderen, Rosanne heb ik altijd een vreselijk dom nummer gevonden. Helaas komt het bij ieder optreden van ze terug...

Verder staan er enkele leuke meezingers op dit album, maar hun eerste album was beter dan 'Vandaag'. Sommige nummers vind ik zelfs iets saai's hebben om eerlijk te zijn. Toch nog 3 sterren.