Phosphorescent - Revelator (2024)

Roots
Label: Verve

1. Revelator (4:53)
  2. The World Is Ending (3:39)
  3. Fences (4:08)
  4. Impossible House (4:35)
  5. Wide as Heaven (5:45)
  6. A Moon Behind the Clouds (6:10)
  7. All the Same (4:51)
  8. A Poem on the Men’s Room Wall (4:39)
  9. To Get It Right (6:55)
avatar van harm1985
Eindelijk weer nieuw materiaal van Phosphorescent! Moet zeggen dat ik The Full Moon Sessions in het geheel gemist heb, maar dat was een covers project.

avatar van Roxy6
Ben heel benieuwd waar hij nu mee komt. C'est la Vie uit 2018 vind ik erg mooi.

avatar van KKOPPI
benieuwd!

avatar van Ducoz
Ik heb wel echt het gevoel dat we een stap terug hebben gedaan. Het is heel loom en grijpt wat mij betreft heel erg terug op wat we al eerder hebben gehoord van Phosphorescent, zei het in wat ruwere jasjes.

Het is een warm bad waar je in onder uit kan zakken. Gaat goed samen met de laatste nieuwe Hiss Golden Messenger.

prachtige hoes!

brt
Mooi album ook! We beginnen met vier sterren

avatar van harm1985
De eerste luisterbeurt maakt me nog niet heel enthousiast. Maar album begint en eindigt wel sterk.

avatar van Roxy6
Een heel goede recensie in de nieuwe OOR!

Verhoogd naar 4,5.

Prachtige songs, prachtig gespeeld, prachtige productie, goed gemixt (vooral eens niet zo tering hard!) rake teksten.

En ik blijf em dus draaien.

brt
Weet iemand of hij in Tivoli in augustus met band komt optreden, of dat het een solo optreden wordt?

brt schreef:

Geen idee, ik denk, net als in Amsterdam een paar jaar geleden, met band, maar solo vind ik ook helemaal prima.

harm1985 schreef:

Gezien zijn altijd weelderige instrumentatie en arrangementen hoop ik wel op een full band show. Solo voelt dan toch als een wat karig alternatief.

avatar van Broem
Mmmhhh, vol verwachting aan dit album begonnen vanwege de fraaie recensies hierboven geschreven. Paar keer geprobeerd maar niet mijn kopje thee. Song titel “All the Same” vat mijn bevindingen goed samen. Het lijkt allemaal teveel op elkaar. Ik mis variatie. Elke nummer lijkt op het vorige. De stem van de zanger roept na een paar nummers ook de nodige irritatie bij mij op. Kortom, control, alt en delete.

Broem schreef:

Helaas Broem bij deze is onze bromance over

Prachtig album man! Vooralsnog mijn album van het jaar zelfs.

avatar van XQCmoi
Als artiesten zich aan een cover album wagen (de Full Moon Project is overigens niet eens zo slecht), is de inspiratie meestal op. Dat blijkt helaas ook hier het geval ook. Revelator kan bepaald niet tippen aan C'est La Vie (2018). Hier is Matthew Houck bijna verworden tot een stuk jammerhout. Veelal langgerekte nummers met weinig variatie onderling en teksten die tezamen op een jampotje passen maar tot in het oneindige worden herhaald om wat body te creëren.
Mooie soundscapes dat wel, maar die gaan wat verloren als daarover 32 keer dezelfde mededeling wordt gekermd. Houck laveert moeizaam tussen fijne meanderende nummers als A Poem On The Men’s Room Wall en gemakzuchtige songs als It's all the same - waarbij je tijdens het beluisteren je eigen tekst kunt verzinnen: bloemenvaas en tenenkaas, it's all the same.

avatar van Renoir
brt schreef:

Allebei! De eerste set is solo, daarna met de band. Zoals tijdens de Amerikaanse tour. Zie ook hier.

Renoir schreef:

Oh vet! Dank voor de info. Daar wil ik dan zeker naartoe.