Bob Dylan - Dylan (2007)

Label: Columbia

1. Song to Woody (2:42)
  2. Blowin' in the Wind (2:48)
  3. Masters of War (4:33)
  4. Don't Think Twice, It's All Right (3:39)
  5. A Hard Rain's A-Gonna Fall (6:51)
  6. The Times They Are A-Changin' (3:14)
  7. All I Really Want to Do (4:05)
  8. My Back Pages (4:23)
  9. It Ain't Me, Babe (3:34)
  10. Subterranean Homesick Blues (2:19)
  11. Mr. Tambourine Man (5:26)
  12. Maggie's Farm (3:56)
  13. Like a Rolling Stone (6:09)
  14. It's All over Now, Baby Blue (4:14)
  15. Positively 4th Street (3:54)
  16. Rainy Day Women #12 & 35 (4:35)
  17. Just Like a Woman (4:52)
  18. Most Likely You Go Your Way (3:29)
  19. All Along the Watchtower (2:31)
  20. You Ain't Goin' Nowhere (2:44)
  21. Lay, Lady, Lay (3:19)
  22. If Not for You (2:41)
  23. I Shall Be Released (3:03)
  24. Knockin' on Heaven's Door (2:31)
  25. On a Night Like This (2:58)
  26. Forever Young (4:56)
  27. Tangled Up in Blue (5:41)
  28. Simple Twist of Fate (4:17)
  29. Hurricane (8:34)
  30. Changing of the Guards (6:34)
  31. Gotta Serve Somebody (5:24)
  32. Precious Angel (6:33)
  33. The Groom's Still Waiting at the Altar (4:05)
  34. Jokerman (6:17)
  35. Dark Eyes (5:07)
  36. Blind Willie McTell (5:54)
  37. Brownsville Girl (11:05)
  38. Silvio (3:07)
  39. Ring Them Bells (3:01)
  40. Dignity [Alternate Version] (5:37)
  41. Everything Is Broken (3:15)
  42. Under the Red Sky (4:10)
  43. You're Gonna Quit Me (2:48)
  44. Blood in My Eyes (5:04)
  45. Not Dark Yet (6:30)
  46. Things Have Changed (5:09)
  47. Make You Feel My Love (3:34)
  48. High Water (4:04)
  49. Po' Boy (3:07)
  50. Someday Baby (4:56)
  51. When the Deal Goes Down (5:01)
avatar van Lamontagne
Zelf heb ik hem niet gekocht, er zijn grenzen (als je al zogoed alles van de beste man in huis hebt, tja...), maar dit is ideaal als kennismaking met de vader van alle singer-songwriters

Ja Father die mening die deel ik helemaal, maar als dit album in
box vorm bij de FRS € 9,99 kost dan pak ik hem toch maar mee
Leuk album voor in m´n winkel op de achtergrond met deze klassiekers in willekeurige volgorde

avatar van Floater
Mensen die Dylan net ontdekt hebben zou ik deze compilatie nooit aanbevelen. Volstrekt willekeurig heeft Sony van praktisch iedere plaat een of twee nummers geplukt en ze verdeeld over 3 cd's. Vervolgens een foei-lelijke verpakking eromheen gedaan en hup, weer iets van Dylan voor in de schappen. Makkelijk vangen, jongens!

Voor minder geld kun je tegenwoordig Bob Dylan - Biograph (1985) aanschaffen. Ook 3 cd's, maar wel met zorg samengesteld. Het geeft een veel beter inzicht in de genialiteit van Dylan en het smaakt bovendien naar meer...

avatar van Ducoz
Ik vind dit toch wel erg vet, vond Bob vroeger nooit interessant, voel het nu op komen...!

Ook leuk vorm gegeven, deze set.
3 mini LPtjes met disc 1 zijn eerdere werk, disc 2 eind sixties tot jaren 80.
disc 3 bevat eind 80's tot 2007.

Ook leuk zijn de "kaartjes" die er bij zitten, ook zit er een boekje met 40 pagina's bij.

5* voor deze set

avatar van ricardo
Deze 3 cd box set lag laatst voor maar liefst 39.95 euro bij de mediamarkt in Groningen te koop. Het betrof een extra dikke boxset, maar vind de prijs wel erg hoog. Voor de Dylan diehard is het wellicht een bob bon doos en een mooie aanvulling, maar om mee te beginnen veel te duur.

Voor 5.99 euro koop je zijn reguliere albums al. Dan kun je 6 klassiekers van hem komen. De 3 op rij uit mid jaren 60 b.v, en die 2 albums uit 1975 en '76. En natuurlijk dat album uit 1997. En dan houd je nog 4 euro over ook. Dat lijkt me een stuk beter om mee te beginnen dan dit over de top spul van Dylan.

Moet het dan toch perse een verzamelaar zijn dan kun je beter om mee te beginnen b.v The Essential Bob Dylan gaan kopen uit 2003, die heb je overal voor minder dan een tientje en heb je op 2 cds ook gewoon het beste werk uit zijn carriere.

avatar van musician
Ik denk een foutje bij de Mediamarkt. Bij Amazon.co.uk kost de box 11 pond 50.

Met die vijf albums die je noemt heb je slechts een kleine gedeelte van het werk van Bob Dylan. Dan zou je er voor moeten opteren uiteindelijk alles van hem te kopen. Daar is op zich ook wel wat voor te zeggen, maar dan ben je nog wel even bezig en dan moet je ook zeker niet op geld gaan letten.

avatar van ricardo
Nee dat was geen foutje, het was volgens mij een deluxe boxset. Hij was wel 3a4 centimeter dik, en het was zo'n kartonnen box.

Je hebt misschien een klein gedeelte van zijn oevre met die 6 albums, maar dat is voor sommigen zoals ik b.v ook mooi genoeg. Dan heb je zijn beste albums in huis, en die grijp je vaak ook uit de kast als je het ouvre wat completer zou hebben.

Ik vind het onzin om te zeggen dat je dan ook zijn hele oevre maar moet gaan kopen. Als je 6 tot 7 albums van deze artiest hebt dan ben je ook al een aardige liefhebber vind ik.

avatar van musician
Maar ik heb toch niet gezegd dat dat niet zo is?

De box heeft 51 sterke nummers. Als je die nummers allemaal zou willen hebben maar dan op basis van het aanschaffen van albums, dan red je het niet met 5 of 6 reguliere cd's.

Is het enige wat ik zeg.

Zelf ben ik niet zo'n fan van Bob Dylan dat ik alles van hem wil hebben. In dat geval blijkt deze box een aardige oplossing. De ware fan zal zeggen dat er nog heel wat aan ontbreekt, voor mij is deze box voldoende.

Als jij die 6 albums voldoende vind is dat ook prima, naar mijn inschatting mis je alleen een paar interessante nummers. Overigens, ik heb zelf 10 euro voor die 3 cd box betaald.

musician schreef:

Is het enige wat ik zeg.

Dat zeg je nu, maar om 9.15 uur zei je toch iets anders.

Ik ben het met je eens dat de meest interessante nummers ook op de verzamelaars staan dat wat Dylan betreft. Neem nou b.v Desire daarvan vind ik alleen Hurricane een mooi nummer en de rest zegt me niets. Daar ga ik dat reguliere album echt niet voor kopen. Met Blood On The Tracks hetzelfde, op Tangled Up In Blue na vind ik die de aanschaf ook niet van het org waard. Als je deze voor een tientje hebt dan is het zeker een goede keuze. Ik heb vorige week nog Essential 2003 gekocht voor een tientje, maar met deze heb je voor hetzelfde bedrag nog meer nummers ook.

Van de reguliere albums is het enige album waar alle nummers super van zijn Highway 61 Revisited. Voor mij het enige Dylan album die de originele aanschaf echt waard is. Al denk ik dat de voorganger van H61R mij ook wel zal gaan bevallen, evenals vol 4 van de bootleg series.

ricardo schreef:

Ik heb deze een jaar of 2 geleden bij Wehkamp besteld, was toen 9 euro.

avatar van Stijn_Slayer
ricardo schreef:

Dat denk ik ook wel. Bringing It All Back Home en Highway 61 Revisited zijn voor mij een beetje deel 1 en 2. Vol 4. is Dylan live uit die periode, so give it a shot.

avatar van pdonidvie

En Blonde On Blonde?

pdonidvie schreef:

En Blonde On Blonde?
Van Dylan zijn hooggewaardeerde albums is Blonde On Blonde echt de enige waar ik niets mee heb, vind het maar een allegaartje en klinkt mij maar als een rommeltje in de oren.

Heb er inmiddels wel al 11 albums nu van Dylan, incluis de live albums erbij, maar vind Blonde On Blonde zeg maar de minste plaat die ik van hem in huis heb.

avatar van pmac
Ik heb de uitgeklede versie van deze verzamelaar (dwz 1 cd) en vind de keuze van de nummers eigenlijk uitstekend. Ballad of a thin man was de enige die ik echt miste.