Dave Matthews & Tim Reynolds - Live at Radio City Music Hall (2007)

Label: RCA

1. Bartender (8:28)
  2. When the World Ends (4:13)
  3. Stay Or Leave (4:09)
  4. Save Me (4:41)
  5. Crush (7:54)
  6. So Damn Lucky (6:51)
  7. Gravedigger (4:19)
  8. The Maker (5:16)
  9. Old Dirt Hill (Bring That Beat Back) (5:49)
  10. Eh Hee (5:00)
  11. Betrayal (5:31)
  12. Out of My Hands (5:23)
  13. Still Water (2:21)
  14. Don't Drink the Water (6:09)
  15. Oh (5:07)
  16. Cornbread (4:36)
  17. Crash into Me (6:05)
  18. Down by the River (5:45)
  19. You Are My Sanity (5:58)
  20. Sister (3:44)
  21. Lie in Our Graves (8:53)
  22. Some Devil (5:11)
  23. Grace Is Gone (4:12)
  24. Dancing Nancies (9:03)
  25. #41 (5:48)
  26. Two Step (6:29)
avatar van RWL
RWL
Eindelijk binnen! Begin Augustus the CD/DVD combo besteld op de officiele DMB site (vanwege de bonus CD met 8 tracks van D&T's Europese tour).

Kan niet ander zeggen, beste show van Dave & Tim! Geweldige setlist, Dave op de piano met Out of my Hands en nieuwe nummers als Eh Hee en het ranzige, maar oh zo heerlijke nummer Cornbread.

Persoonlijk vind ik deze show beter dan Luther College, mede door de betere setlist, maar meer nog vanwege de lengte van deze show.

btw. Gravedigger is trouwens echt een aanrader om op Youtube of op DVD te zien. De expressie op het gezicht van Dave straalt zoveel agressie uit, en tegelijkertijd op het punt om in huilen uit te barsten. Prachtig! Ongetwijfeld is dit bij meerdere nummers het geval, maar bij Gravedigger viel het me extra op.

avatar van RWL
RWL
Die bonus CD met 8 tracks van DM&TR in Europa kan niet op mume toegevoegd worden hè, geloof ik?
Anders wil ik hem wel toevoegen, geweldige tracks! (o.a. Can't Stop)

Wow, ik kan niet wachten tot ze weer deze kant op komen

5,0 *

avatar van hansjuvefan
Ik had nooit gedacht dat ik dave en tim zo graag zou horen. Ik ben zot van Dave Matthews Band, maar ik had eigenlijk nog nooit naar hen geluisterd. Gewoonweg een prachtige cd, niets op aan te merken!

avatar van hansjuvefan
En wat zijn die solo's van Tim Reynolds toch weer zo subliem!!
Ik vind hem nog altijd stukken beter op akoestische gitaar dan op elektrische gitaar...

avatar van Shelter
Groot fan van Dave Matthews...eerlijk gezegd ken ik Tim Reynolds niet...ben nu vast een cultuurbarbaar maar ik geloof graag dat de beste man wat kan. Dave Matthews Band bestaat uit een bij elkaar geraapte groep van jazz muzikanten en dat ze kunnen jammen is al bewezen.
Dave Matthews zal niet met jan alleman een plaatje maken, dus ik ben benieuwd

avatar van borland
In 1 woord: geweldig! 5*

Shelter schreef:

Dave Matthews zal niet met jan alleman een plaatje maken, dus ik ben benieuwd

Tim Reynolds is een zeer goeie gitarist en een goeie vriend van Dave Matthews. Hij komt dit jaar terug op tour met DMB en heeft ook meegewerkt aan hun nieuw album.
Ik vind hem nog een stukje beter met akoestische gitaar dan op elektrische. Waarvan dit album het bewijs is

avatar van Shelter
ah thanks voor de info, zo leer je nog eens wat.

avatar van Cannabooze
Ah.. deze heb ik ook al sinds het begin in de kast staan !!
En dit album gaat nog steeds regelmatig in de speler kan ik je melden.

Tim Reynolds speelt super op akoestische gitaar ! En Dave klinkt erg goed op deze plaat !!! Beter dan Live At Luther College.

Persoonlijk vind ik dit de beste akoestische cd die ik heb. ( en ik heb er nogal wat )

avatar van Strangeways
Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Live at Luther College, ook omdat de nadruk daar veel meer op het eerste DMB album lag, maar deze is ook uitstekend. Met een 5-tal nummers die niet door Matthews geschreven zijn en 6 van zijn eerste en vooralsnog enige solo album, zijn er in elk geval genoeg wijzigingen in de setlist aangebracht. Het is wel opvallend dat Before These Crowded Streets op alle drie de cd’s van Dave en Tim nauwelijks vertegenwoordigd is, terwijl Stay, The Dreaming Tree en Spoon me toch erg geschikt lijken voor een akoestische performance.

Geluidstechnisch is dit een prachtige opname. Wel vind ik het jammer als Dave zich vocaal teveel laat gaan, zoals op het einde van Save Me. Dat hoort natuurlijk bij hem, dat scatten en koeterwaals geschreeuw, maar het staat haaks op de intimiteit die bij andere nummers gecreëerd wordt. Ook van het snerpend hoge gitaarspel van Tim Reynolds op Crush ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd. Maar laat ik ook meteen zeggen dat het positieve ruim overheerst: When the World Ends, Old Dirt Hill, Sister, Out of My Hands (met piano!)... Drie nummers wil ik nog even speciaal vermelden. Stay Or Leave blijkt opnieuw een ontzettend mooi opgebouwd nummer te zijn. Met name het stukje “What day is this? Besides the day you left me?” raakt me elke keer weer. En het tweeluik Some Devil – Grace is Gone is voor mij het absolute hoogtepunt van deze release. Wat een diepgang, wat een schoonheid! Ik zet dit album op 4* met kans op verhoging tot 4,5* en kijk reikhalzend uit naar Live in Vegas.

avatar van Elminius
Kippenvel van begin tot eind.

De combinatie van het simpele gestrum van Dave met het fijne gepingel van Tim is zó geslaagd. Akoestisch creëren ze een enorm intieme sfeer waar het gevoel vanaf spat.

Ik heb de dvd ook eens bekeken en je ziet gewoon dat Dave zijn ziel in de muziek legt. Ik kan er niets aan doen, maar hij lijkt me tijdens dit concert zo stoned te zijn. Dat gebrabbel tussendoor, verhalen die eigenlijk nergens op slaan,... Het toppunt is het einde van Old Dirt Hill, waar hij zo geagiteerd is dat ze het nummer op hetzelfde akkoord eindigen dat hij zijn zin 5 keer opnieuw moet beginnen.
Desondanks (of misschien net "dankzij") brengt hij hier nummers die in dit formaat onovertreffelijk zijn zoals Bartender, Old Dirt Hill, Out of My Hands, Lie in Our Graves,...

Ook niks dan lof over Reynolds, zijn solonummers mogen er zeker zijn! Vooral Betrayal is echt zeer mooi. Waar Dave tekort komt vult hij met zijn getokkel de muziek ook prachtig aan.

Voor Dave Matthews fans is dit een zware aanrader!

avatar van Broem
Ben al erg lang fan van Dave Matthews en ken zijn samenwerking met Tim Reynolds van hun 1e live album Dave Matthews & Tim Reynolds - Live at Luther College (1999) Dit akoestische album pas sinds kort in mijn bezit. Wat een gave sound zetten beide heren hier neer zeg. Lees dat er een dvd van is (zag op YouTube wat snippets) Mooi dat er nummers van mijn favoriet DMB album (Before These Crowded Streets) opstaan. Jammer dat het nummer “The Dreaming Tree” van dat album niet wordt gespeeld. Dat is mijn favoriete nummer. Voor de rest een dikke voldoende.