The Beatles - 1962-1966 (1973)

Alternatieve titel: The Red Album

Rock / Pop
Label: Apple

1. Love Me Do (2:26)
  2. Please Please Me (2:05)
  3. From Me to You (1:59)
  4. She Loves You (2:24)
  5. I Want to Hold Your Hand (2:29)
  6. All My Loving (2:11)
  7. Can't Buy Me Love (2:16)
  8. A Hard Day's Night (2:36)
  9. And I Love Her (2:33)
  10. Eight Days a Week (2:47)
  11. I Feel Fine (2:22)
  12. Ticket to Ride (3:13)
  13. Yesterday (2:37)
  14. Help! (2:22)
  15. You've Got to Hide Your Love Away (2:13)
  16. We Can Work It Out (2:18)
  17. Day Tripper (2:52)
  18. Drive My Car (2:30)
  19. Norwegian Wood (2:07)
  20. Nowhere Man (2:46)
  21. Michelle (2:44)
  22. In My Life (2:29)
  23. Girl (2:33)
  24. Paperback Writer (2:21)
  25. Eleanor Rigby (2:10)
  26. Yellow Submarine (2:36)
Hans Brouwer schreef:
Laat één ding helder zijn, The Beatles hebben geen slechte nummers gemaakt. Ook "Yellow Submarine" is een topper.
De rode en blauwe Beatles verzamelaar waren in de zeventiger jaren mijn eerste serieuze kennismaking met The Beatles. Later volgden vele andere Beatle albums..... Wat mij betreft is het onweerstaanbaar goede muziek waarbij ik in ieder geval geen zwak/slecht nummer kan benoemen.

Slecht is submarine niet, want geniale meezinger en meedeinen. Maar verschrikkelijk vervelend is het wel
Ook ik kan m niet aanhoren. Maar veelal is dit de eerste kennismaking met Beatles en dus altijd een goed gegeven.

avatar van heartofsoul
Yellow Submarine wordt door velen (ook op dit forum) als een inferieur Beatles-liedje gezien. Paul schreef het (met enige hulp van John) en wel speciaal bedoeld voor Ringo. Het uitgangspunt van McCartney was dat het als een kinderliedje zou klinken, en verder verraadt het invloeden van de Engelse comedy. The Beatles zelf hielden ook wel van een geintje, en waren lang niet altijd even serieus. Ik vind het een prima liedje, en vooral als je met de hoofdtelefoon luistert, hoor je hoe goed het wel in elkaar steekt. Het is een rustpunt op een briljant album, maar wel behoorlijk innovatief. Geen dissonant in ieder geval. Maar dat is mijn mening en als die afwijkt van de communis opinio dan is dat maar zo.

avatar van Rudi S
heartofsoul schreef:
Yellow Submarine ..

Prima liedje zeker en mooi dat jij met die koptelefoon komt want dan komt dit lied pas echt tot leven.
YS heeft op de Revolver pagina toch nog 76 voorkeurstemmen en nu wij toch bezig zijn, de spotify link klopt niet, sterker nog die link verwijst niet eens naar een Bietels album.

avatar van heartofsoul
Rudi S schreef:

YS heeft op de Revolver pagina toch nog 76 voorkeurstemmen

Ja verdomd, YS scoort daar hoger zelfs dan Love You To en Doctor Robert (waarover je kunt discussiëren). Bedankt voor de relativering.

avatar van "H."
Vandaag deze en de blauwe bij nota bene de kringloop gescoord in de geremasterde versie voor 4,50 per stuk. Beide klassiekers van de bovenste plank. Deze verzamelaars behoren tot de standaardcollectie van iedere echte muziekliefhebber.