Primordial - To the Nameless Dead (2007)

Ierland
Label: Metal Blade

1. Empire Falls (8:03)
  2. Gallows Hymn (5:55)
  3. As Rome Burns (9:16)
  4. Failures Burden (6:37)
  5. Heathen Tribes (8:19)
  6. The Rising Tide (1:34)
  7. Traitors Gate (6:49)
  8. No Nation on This Earth (8:13)
avatar van snarf349
lange melancholieke epische nummers, precies zo als ik metal graag heb.

prijsnummer op deze plaat is naar mijn bescheiden mening -gallows hymn-

avatar van Fza
Fza
Waarom staat er bij de nummers niet hoelang ze zijn?

Net de cd voor het eerst geluisterd, wat een heerlijke muziek. Niet raar dat dit album in iets van 10 metal bladen tot album van de maand is uitgeroepen.

Antagoon
Dit is fraai. Inderdaad lang en melancholisch zoals Snarf zegt, daar wil ik er nog wel een paar van.

avatar van andnino
Song lengtes staan er inmiddels bij

Heerlijke muziek!
Fijne Ierse band dit. En ow wat is die stem van die vent fijn om aan te horen.
Historische teksten zijn ook prachtig!

avatar van andnino
Moet de laatste tijd veel boeken lezen voor school, en elke keer als ik een boek lees met het thema WOII pak ik deze cd erbij.. toeval?
Het thema is namelijk vooral 'Nationhood' het ontstaan, verdwijnen, voortbestaan van volken en culturen... hmm...

Hehehehe.
Ik heb sowieso denk ik wel een zwak voor bands met dat soort thema's en historische teksten.
Dan ben je bij Primordial best wel aan het goede adres.

avatar van andnino
Prachtig artwork ook kreeg m bij mn Aardschok abonnement. had geen betere kunnen kiezen

avatar van Alarum
Hehehe inderdaad de perfecte keuze,
It's a shame dat ik al een abonnement had.. Achja dan maar zo gekocht he

Ik moet gewoon even dit berichtje posten: No Nation on this Earth

Milamber71
Sluit me aan bij de vorige post. No nation on this earth is zonder twijfel mijn favoriet.

avatar van snarf349
toegevoegd aan m'n top 25 (albums met 5 sterren)

nog 5 stemmen te gaan voor een notering in de metal toplijst!

Ik ben toch meer voor: As Rome Burns *heiligheid*

avatar van andnino
Tsja... welk nummer is niet geweldig eigenlijk?

clutch
Wat een gemiddelde zeg, en best wel terecht als je het mij vraagt.

Het gitaarwerk is erg goed gedaan, evenals de machtige, tragische maar toch aangename zang die dit zo'n melancholieke sfeer geeft. Erg mooi gedaan. Primordial heeft zichzelf duidelijk overtroffen ten opzichte van het vorige album.

As Rome Burns is mijn favoriet Heerlijk is dat stukje:

Sing Sing Sing to the Slaves
Sing to the Slaves that Rome Burns

avatar van Alarum
Elk nummer is fantastisch op dit album.
Kan niet wachten ze op Wacken te gaan bewonderen

avatar van Dexter
Ik vond ze in ieder geval machtig, Alarum

Dexter schreef:
Ik vond ze in ieder geval machtig, Alarum

Ze waren nogal goed ja, ik stond met open mond te kijken..
ofja, de teksten mee te schreeuwen vol emotie, want dat moet toch wel bij deze band.
En god was is die zanger een kerel zeg, zoveel emoties!

avatar van Joy4ever
Strakke plaat. Vermorzeld je waar je bij staat. Enig minpuntje vind ik de zang. Die had van mij iets bruter gemogen, dan was het plaatje compleet. Voor mij dan.

avatar van andnino
Ik kan het niet laten Primordial is niet strak. verre van zelfs
Het draait op TtND vooral om de sfeer en emotie, niet om de eh "bruutheid"

Joy4ever schreef:

Ik denk dat als de zang 'bruter' waren de emoties van de zanger niet mooi naar voren kwamen.

clutch
De zanger geeft dit album een prachtige, melancholieke sfeer. Het zou inerdaad zonde zijn als de zang 'bruut' was geweest. Strak is deze plaat ook absoluut niet, voor metalbegrippen in elk geval. En dat is maar goed ook, als de zang bruut was geweest en alles strak gespeeld zou zijn, zou het een pak meer standaard metal zijn.

avatar van Joy4ever
Leuk al die reacties. Ik had niet anders verwacht . Toen ik de intro van het eerste nummer hoorde hoopte ik dat de zanger alle registers zou opentrekken. Dat gebeurde niet imho en dus was ik iets teleurgesteld. Wellicht hou ik teveel van het brulwerk van COL en AmenRa. Dat zou hier zeker niet misstaan. Maar goed, dit alles doet verder geen afbreuk aan deze band. En by the way: 4* geef ik uiteraard niet aan een band die ik niet goed vind.

clutch
Ik houd ook absoluut wel van het brulwerk (top 10 van mij zegt genoeg denk ik), maar op deze plaat zou ik het gewoon een beetje misplaatst vinden, het zou toch een hoop sfeer en emotie weg halen. Misschien dat een afwisseling van de zang van nu en flink brulwerk trouwens niet had misstaan.

luijsterburg
Heel lekker album, maar ik moet het voor mezelf toch nog een paar keer luisteren. Dat rustig stuk in As Rome Burns is zo machtig

avatar van andnino
Empire Falls en No Nation on this Earth zijn machtig!
ontdekte laatst dat de drumstijl in Empire Falls (en meerdere stukken op dit album) eigenlijk erg leken op die van mijzelf.
Drum die driekwartsmaten altijd even mee in de lucht

avatar van Dexter

Niet geheel onterecht natuurlijk

Wát een gemiddelde ook

Wát een muziek ook

luijsterburg
Wát een stem heeft die zanger Ik gooi er nog een half puntje bij, en waarschijnlijk komt hij binnenkort me top 10 binnen.

Eerst dacht ik ook dat er wat meer brute kracht achter die stem mocht, maar nu vind ik toch dat dat de emotionele klank kapot zou trappen.

De kleur van de cover vind ik ook erg goed, om 1 of andere reden krijg ik die kleur altijd voor ogen als die zanger begint te schreeuwen.

avatar van progressive
Machtige Plaat _0_