Aphex Twin - Come to Daddy (1997)

Electronic
Label: Warp

1. Come to Daddy [Pappy Mix] (4:21)
  2. Flim (2:57)
  3. Come to Daddy [Little Lord Faulteroy Mix] (3:50)
  4. Bucephalus Bouncing Ball (5:45)
  5. To Cure a Weakling Child (Contour Regard) (5:10)
  6. Funny Little Man (3:56)
  7. Come to Daddy [Mummy Mix] (4:23)
  8. Iz-Us (2:57)
herbertwest schreef:
Ik denk dat het fragment van de schreeuwende demoon met het wapperende haar van het oude vrouwtje het geniaalste moment is uit alle videoclips die ik heb gezien.
Zo'n reactie over dat moment wou ik net plaatsten. Of het het meest geniale moment ooit is in een clip kan ik niet zeggen, maar dat het geniaal is is bijna een feit noemen. Fenomenaal.

Dank dank

Voor...?

avatar van orbit
Heb je al eens naar mijn avatar gekeken of ben je scheel?

avatar van MJ_DA_MAN
Oh, haha. Ik heb avaters uitgeschakeld bij opties, vandaar .

Maar nu zie ik het idd in je profiel: great .

avatar van orbit
Ik heb hem al een hele tijd, maar zoals jullie al zeiden, het meest memorabele moment uit een videoclip

Voor de liefhebber .

Er was even nog iemand met dezelfde avatar, maar Orbit was zeker de eerste.

Ik kan me nog wel herinneren dat ik die videoclip voor het eerst zag. Het was in de herfst van '98, ,'s nachts bij MTV's Alternative Nation. Ik was echt diep onder de indruk, wat een angstaanjagende video (naast het schreeuwmoment ook al het intro), wat een fantastische muziek.

De ochtend erna op college raakte ik er niet over uitgepraat met een studiegenootje die de clip ook had gezien.

Deze staat zeker in mijn top 5 van beste videoclips ooit.

djeffibrelich
Ik heb deze ep op vynil maar dan t/m track 4, ik weet niet hoe dat zit.
het mag verder duidelijk zijn dat ik deze niet heb gekocht voor ''come to daddy'', maar voor het hemelse ''flim'', neemt niet weg dat ''come to daddy'' vette acid is, de clip is natuurlijk ook geweldig.

Sietse
ik heb ze beide en idd heeft de 12" minder nummers. Waarom dat precies is gedaan weet ik niet. Maar volgens mij staat er wel een nummer op die ook niet op de cd staat.

avatar van Lexicon Devil
Wat een clip....pfffff....en een meesterlijk nummer natuurlijk. Iz-Us is een nummer wat niet beter kan, eentje uit mijn favoriete nummer-lijst allertijden

avatar van Leonard91
Best aardig, maar zoals de meeste Aphex Twin releases vind ik het nét iets tekort komen. Flim en Iz-Us vind ik mooi, en de remixes van Come to Daddy zijn ook aardig tot erg goed, maar nummer 4 en 6 verpesten het dan toch een beetje voor me.

Haha, vroeger ging ik met mn klas ooit eens op schoolreisje met de bus en ik gaf de buschaufeur een cassettebandje met de Mummy Remix erop.
Mijn hemel, de hele klas flipte, de leraren werden knalrood...
Lekker, een stukje klein-terrorisme. Heerlijk. We hebben het nummmer niet af kunnen horen.

avatar van Lepel
Een goede vriend van mij viel me jarenlang lastig met de vermeende genialiteit van Aphex Twin. Windowlicker was mij bekend en vond ik niet onaardig, dus liet ik me overhalen om eens wat meer te luisteren. Om te beginnen gaf hij me een kopie mee van deze EP. Het is nooit wat geworden. Misschien ben ik te dom om A.T. te begrijpen. Misschien is dit eenvoudigweg mijn genre niet, ben ik meer van melodieuze muziek en minder van gefreakte beats, al kan ik die van nummer 4 nog wel waarderen. Hoe het ook zij: in het geheel vind ik er weinig aan en dus trek ik mijn handen ervan af.
Die goede vriend zie ik trouwens ook een stuk minder dan voorheen.

avatar van jurado
Lepel schreef:
Die goede vriend zie ik trouwens ook een stuk minder dan voorheen.

Te dom?
Enfin wellicht ben je iemand die dit album ...en dit album meer kan waarderen.

Groeten aan je goede vriend

avatar van Sibren
Heb net de clip van come to daddy even bekeken op youtube. Deze ken ik inderdaad nog...
Heb deze ep al jaren op vinyl, zal hem maar weer eens opzetten. Al vraag ik me af of ik hier nou echt rustig van kan gaan genieten, wat een totale waanzin! We zullen zien...

avatar van Hendrix4live
Ben niet zo'n electronic fan. Word meestal echt gek van al die bliepjes en geluidjes. Maar dit.. god, wat is dit goed. Bucephalus Bouncing Balls, Come To Daddy. Prachtig allemaal.

I... will eat.. your.. sooooooul!!!!

Razor Disk
Toch wel geestig: Na het keiharde en super agressieve Come to Daddy krijgen we het lieve en warme Flim.

avatar van MJ_DA_MAN
Uiteraard een goede EP, maar op momenten wat te chaotisch, ook voor Aphex-begrippen.

Bij deze muziek moet ik aan Twin Peaks denken.
De dansende dwerg die achterstevoren praat.
Echt muziek waarbij ik een beeld kan vormen, waarbij hij dansend de dansvloer rond gaat.

avatar van Jean Renault
deric raven schreef:
Bij deze muziek moet ik aan Twin Peaks denken.
De dansende dwerg die achterstevoren praat.

Hoewel dat I Want Your Soul iets meer voor Bob is.