Sigur Rós - Hvarf / Heim (2007)

IJsland
Label: Geffen

1. Salka [Studio Version] (7:08)
  2. Hljómalind [Studio Version] (4:02)
  3. Í Gær [Studio Version] (6:26)
  4. Von [Studio Version] (9:15)
  5. Hafsól [Studio Version] (9:55)
  6. Samskeyti [Acoustic Studio Version] (5:22)
  7. Starálfur [Acoustic Studio Version] (5:28)
  8. Vaka [Acoustic Studio Version] (5:20)
  9. Ágætis Byrjun [Acoustic Studio Version] (6:36)
  10. Heysátan [Acoustic Studio Version] (4:43)
  11. Von [Acoustic Studio Version] (8:14)
avatar van LittleBox
Nog beter is het om de DVD te kopen en hem vele malen af te spelen... Zie ook http://www.moviemeter.nl/film/46538

Briljant. En voor degenen die het nog niet weten: maandag treedt de band op in HMH.

Kosinski
Vooral het Hvarf gedeelte is echt geweldig en behoort tot het beste materiaal van SR. Vooral "I Gaer" klinkt geweldig.
We gaan omhoog van 4 naar 4,5/5.

avatar van Pittaman
De twee von's zijn echt zalig.

En I Gaer heerlijk luid zetten, wat een zaligheid toch weer van die gasten. Veel gekende nummers natuurlijk, maar daarom niet minder mooi.

De film erbij is echt enorm mooi, de intieme optredens doorheen Ijsland en de prachtige beelden hiervan dragen alleen maar bij tot de pracht van de muziek, ze hebben me zelfs sigur ros nog meer leren appreciëren.

avatar van deek
vandaag deze cd gekocht in Delft voor maar 5.99, kon ik hem niet voor laten liggen.

avatar van Koston
Hvarf is werkelijk prachtig, meeslepend als van ouds. Deze band zorgt toch altijd wel voor een basis van kwaliteit (al werd die standaard toch wat besmeurd door Med Sud...), iets dat veel huidige bands ontbreekt.

Von in de studioversie weet me altijd te raken, zo mooi

avatar van Hedser
Gekocht op cdwow.nl voor 4 euro 50 en ik heb nu net Hvarf gehoord. Ik moet zeggen dat het echt geweldig klinkt. Alle nummers zijn van een zeer hoog niveau en behoren tot het beste wat Sigur Rós gemaakt heeft. Maar goed, misschien ben ik nu wat te enthousiast, ik moet hem nog wat vaker luisteren.

avatar van prodi9y9
klasse plaat! heerlijk geluid!
Ágætis Byrjun is hier nog mooier als op AB!
Fenominaal!

beste platen vind ik:

Salka [Studio Version] (7:08)
Hljómalind [Studio Version] (4:02)
Í Gær [Studio Version]
Ágætis Byrjun [Acoustic Studio Version] (6:36)
Samskeyti [Acoustic Studio Version] (5:22)

avatar van shylaa
Uit principe geef ik hem geen 5 sterren, dat doe ik nooit voor een 'verzamelalbum'. Qua schoonheid verdient deze plaat evenwel die 5 sterren. Wat een fenomenale versie van Hafsol! Ik kan er uren naar blijven luister.

Dan ook nog eens een geniale versie van Untitled 3, mijn favoriete nummer aller tijden. Ik had het trouwens eens niet opgemerkt, aangezien ik altijd in untitled # denk en niet in de alternatieve titels.

Hljómalind dan om af te sluiten. Dit past perfect op AB naar mijn gevoel. Klopt het dat het ook in die periode geschreven is, maar wegens omstandigheden het album niet gehaald heeft?

In ieder geval: prachtig album, 4.5*, óververdiend!

avatar van otnemem
shylaa schreef:

Volgens mij is Hljómalind idd afkomstig uit die periode. Het heette oorspronkelijk Rokklagið...

avatar van prodi9y9
ik heb de datums waarop ze zijn uitgebracht (of nioet haha) op de cd staan. Salka 2002, Hljomalind 1999, Salka 2002, Hafsol 1995. De rest weten we wel mag ik aannemen!

avatar van prodi9y9
jammer dat dit album minder aandacht krijgt dan de reguliere albums van sigur ros.

Hafsól vind ik bij de beste nummers van sigur ros horen. de 2 vons (wat niet te vergelijken zijn met von op het gelijknamige 1e album) zijn prachtig. Aegatis Byrjun vind ik hier nog mooier als op het gelijknamige album. Vaka is hier prachtig. En ook ''nieuwe'' nummers (net als hafsol) als salka, hljomalind en i gear zijn topnummers!

Degene die de albums van sigur ros hebben (denk aan, (), Takk, AB, en de laatste) en deze nog niet hebben geprobeert moeten deze echt eens proberen! Deze doet voor mij absoluut niet onder!

avatar van Droid
prodi9y9 schreef:

Alleen al de geweldige versies van Von zijn de moeite waard om dit album te hebben.

mee eens!

wel jammer dat ze het nummer heima hier niet op hebben gezet. op de heima dvd klink die prachtig!

avatar van kobe bryant fan
Heerlijke plaat de "nieuwe" versie's van de nummers zijn zeer geslaagd en hij luistert ondanks zijn lengte makkelijk weg.

Blijft toch gewoon geweldig dit. Voor de liefhebber: De eveneens IJslandse band Vigri is ook een enorme belofte. Hun eerste album Pink Boats is echt grote klasse.

Niels Bakker
Hengelo.

avatar van Don Cappuccino
Vandaag gekocht voor 7 euro en ik ben er heel blij mee. Het is echt 72 minuten lang heerlijke muziek. 2012 is een beetje voor mij het jaar van Sigur Rós, nu begin ik het echt te waarderen. Ik luister er al 2 jaar naar maar nu word ik er echt door geraakt. Hljómalind is echt een verrassing, een stuk harder dan wat we normaal van de band gewend zijn. Ik vind het een erg gaaf nummer. De akoestische versies zijn echt prachtig, net iets kaler dan de albumversies. 4,5 ster voor Hvarf/Heim. Laat Valtari maar komen!

avatar van rolandobabel
het lijkt wel alsof alle platen van sigur ros de afgelopen jaren in rating omhoog zijn gegaan

avatar van Koston
Waarschijnlijk omdat het unieke en tijdloze muziek is. De perfecte soundtrack voor de winter.
Al kan een streepje SR tijdens de warme zomermaanden ook altijd voor de nodige afkoeling zorgen

Man man man wat blijft de studioversie van Von adembenemend prachtig

avatar van Broem
Nog ff en ik raak verslaafd aan deze band. Heb de collectie inmiddels compleet en de afgelopen week uitgebreid al het materiaal geluisterd. Tjonge wat een wonderschone muziek. En dan te bedenken dat ik Takk en () jarenlang in de kast had staan en er niet meer naar omkeek. Heb echt moeten leren luisteren naar Sigur Ros en moeite moeten doen om de muziek en intensiteit tot me te laten doordringen. Inni was het kantelpunt. Blij toe. Deze Hvarf/Heim is zo intens en gevoelig uitgevoerd. Kippenvel.

avatar van alpeko
Ter ere van Record Store Day gelimiteerd uitgebracht op groen en blauw vinyl. Goede reden om hem nu ook op die drager aan de collectie toe te voegen. En meteen maar op te waarderen.

avatar van willymeuf
Ik heb hem ook Alpeko. Wat een prachtige plaat zeg! Zeker de moeite waard om hier nog eens achterna te gaan voor de liefhebbers!

avatar van Abram Olsen
Alleen al voor I Gaer begin ik met een 4. Wat een ruige schijf!