Underworld - A Hundred Days Off (2002)

Dance / Electronic

4. Sola Sistim (6:26)
  5. Little Speaker (8:38)
  6. Trim (3:23)
  7. Ess Gee (2:22)
  8. Dinosaur Adventure 3D (7:56)
  9. Ballet Lane (3:39)
  10. Luetin (7:00)
avatar van Jordy
Door Dinosaur Adventure nog net een 3, maar dit is qua kwaliteit helaas niet meer met de eerste 2 techno-albums van Underworld te vergelijken.

Een beetje te loungie/rustig. Toch goed beluisterbaar als achtergrond werk muziek. 3,5

avatar van andré
de minste Underworld inderdaad. Two Months Off is een leuke single, en nummers als Luetin en Twist zijn aardig. Maar de rest is erg matig. Hopelijk is het volgende album beter...

aaaaah, TË vette cd dit!!! echt supergeweldig, zo niet de één na beste underworld cd (na dubnobass..), in mijn ogen.. enige domper van de cd is ess gee. flink bucht, maar de rest is echt ronduit heerlijk.. 4,5

Echt een te gek album, in het midden dut het album wat in maar komt super sterk weer terug. Voor mij het beste album van underworld.

paar vette nummers, vooral Two MOnths Off, dat vind ik het beste nummer van Underworld.

Ontzettend fijn album! Normaal luister ik nooit 'dit soort' muziek, maar als ik richting zoiets rytmisch ga, dan is het wel underworld...

Ik zit me af te vragen welk album ik beter vind, deze of beaucoup fish.

4 voor beiden iig!

Iets te wisselvallig om in het rijtje Dubnobasswithmyheadman of Beaucoup Fish te zetten. Toch staan er weer genoeg leuke nummers tussen die ervoor zorgen dat dit album meer dan voldoende scoort bij mij.

avatar van fluidvirgo
Ik kwam wat later aan Underworld, ik kende Born Slippy natuurlijk wel uit Trainspotting en had Push upstairs wel eens gehoord. Dit alles veranderde toen ik op een avond de Paradiso inwandelde. Ik had naar ik me kan herinneren al wat op en werd gegrepen door een track die keihard stond te knallen. Ik ben niet zo van de dancemuziek maar heb in trance met de ogen dicht op de dansvloer gestaan. Een week later zag ik 'm toevallig op Mtv (een van de spaarzame momenten dat ik die nog eens aanzet) voorbij komen: Two months off, de nieuwe single van Underworld. Meteen het album gehaald en een Underworldgekte was geboren. Deze is overigens van korte duur geweest, maar ik luister de albums zo nu en dan nog graag.

Tot zover de anekdote, nu over het album. Een over het algemeen sfeervol album met inderdaad hier en daar een inkakmoment. Uitschieters zijn voor mij logischerwijs Two months off, maar ook Little speaker wist me te grijpen; een vreemde track, maar ook hier zo mooi hoe die opbouw verloopt. Wat ik vooral zo sterk vind aan Underworld is dat ruimtelijke geluid wat ze kunnen creëren, ook de beats zijn zeer gelaagd. Hun kracht is ook gelijk hun zwakte, nu ik hun gehele oeuvre ken merk ik inderdaad dat ze zichzelf iets te vaak kopiëren. Ik was ook enigszins teleurgesteld toen ik hun nieuwe materiaal (geen idee of er inmiddels iets van gereleast is, volg ze niet meer) in de HMH hoorde, ze zijn weer veel van hetzelfde, enkel geen nummers van het kaliber Two months off, Juanita of King of Snake.
Gelukkig kan ik Two months off blijven draaien..

***1/2

beaster1256
mmmmmm, zeker niet de beste underworld , maar deze is dromeriger , en toch best aantrekkelijk , is wel niet mijn favoriete muziekstijl , maar als je nachtwaker bent , en je werkt gans alleen shiften van 12 uur , en een nummer passeert via je ipod de wandelgangen rond 2 uur in de nacht is dit wel eens lekker

of dachten jullie allemaal dat ik werkelijk in de bak zat

avatar van boeliebab
zeer goede underworld dit! een van mijn favo's.

andré schreef:

Helemaal mee eens, vind Mo Move trouwens ook nog wel een redelijk nummer.

avatar van FunkStarr
Zit ik dit van de week te luisteren, viel me iets op bij het nummer Sola Sistim, die lijkt wel verdacht veel op El Cid van Leftfield (Van het album Rhythm And Stealth).
Zijn er mensen die dit ook horen of ben ik de enige?

avatar van FunkStarr
Wat bezielde deze heren om Ess Gee op dit album te plaatsen, of uberhaupt uit te brengen, what the f*ck?!?
Zonde want dit album heeft voor de rest echtwel een paar aardige nummers maar door zo'n vage actie hoeft het van mij al niet meer.
Pure opvulling en dan in z'n slechste soort, laat dit soort prutwerk maar over aan Aphex Twin ofzo, maar zeker niet aan Underworld.
Ongelofelijk zeg, met geweldige tracks als Mo Move en Two Months Off komen, en dan zo'n draak van een "nummer" ertussen durven gooien, dan heb je lef...

avatar van Mindshifter
Lekker cd'tje. Niets meer of niets minder.

Joy
beaster1256 schreef:

of dachten jullie allemaal dat ik werkelijk in de bak zat

nee in de metaal dacht ik

ik vind dit ene matig plaatje

niet vergelijken met voorganger

ok, dan is het nog steeds weinig verheffend

Pastichio Rocker
Ik vind dit eigenlijk wel het minste album van Underworld. Behalve 2 Months Off totaal geen memorabele nummers.

Yann Samsa
Onderschat Underworld album. De tracks hebben misschien niet zoveel te bieden als de voorgangers, inderdaad - maar toch... Het is een chille plaat, bepaalde lounge vibe (zoals al door meerderen aangehaald). Verveelt geen minuut, en de titeltrack is lang niet de enige bombshell (o.a. No Move, Sola Sistim, Ess Gee en Dinosaur Adventure 3D).

En hier was Underworld me ineens kwijt, tot dan toe een van mijn favoriete bands. Two months off is geweldig, hypnotiserend. Voor de rest deed het me niet zoveel.

avatar van RogerV
Gewoon een onderhoudend Underworld album. Met een aantal zeer aardige tracks. Hoewel we het truukje her en der intussen wel kennen blijft het leuk.

avatar van andnino
Vanwege het heerlijke Two Months Off ben ik Underworld begonnen te luisteren bij dit album, en het is me goed bevallen. Mo Move vind ik ook heerlijk, en een aantal andere nummers beviel eerst wat minder, maar heeft inmiddels hetzelfde effect als de eerste twee tracks, Sola Sistim, Dinosaur Adventure 3D en Luetin. De kortere nummers tussendoor zijn ook prima. Al met al heb ik hier wel vier sterren voor over. Op naar de volgende plaat binnenkort, maar voorlopig deze nog maar eens een paar keer opzetten.

avatar van FunkStarr
Trim, Ess Gee en Ballet Lane zijn pure opvulling (zeer slecht ook), maar dat zijn dan ook de korste tracks op het album. Uiteindelijk is dit album een dikke voldoende!

avatar van pureshores
dit blijft toch wel een sterk Underworld album, komt ook omdat de eerste twee albums mij veel minder doen. De eerste drie nummers zijn sowieso prijsnummers, al vind ik Two months off wel 1 van de mindere singles, de album versie is veel beter.
Het poprock gevoel van Trim is wat minder interessant en Ess Gee is vulling.
Over het algemeen een heel warm album ondanks het minimale karakter

avatar van frolunda
Goed te doen deze vierde plaat van Underworld,al haalt het niet helemaal het niveau van de albums hiervoor.Maar met nummers als Two Months Off,Little Speaker en Dinosaur Adventure 3D valt er nog genoeg te genieten.

avatar van pureshores
dat tweeluik Sola sistim/Little speaker heb ik nu alweer een paar keer gedraaid, eerst even wat rust en dan mag in Little speaker het tempo weer flink omhoog. Dit album ontluikt bij iedere draaibeurt meer, dan kan ik de nutteloosheid van Ess Gee er wel bij hebben

avatar van Sven Vermant
Leuk als achtergrondmuziek maar niet meer dan dat. 3*