Radiohead - In Rainbows (2007)

Label: XL

1. 15 Step (3:57)
  2. Bodysnatchers (4:02)
  3. Nude (4:15)
  4. Weird Fishes / Arpeggi (5:18)
  5. All I Need (3:48)
  6. Faust Arp (2:09)
  7. Reckoner (4:50)
  8. House of Cards (5:28)
  9. Jigsaw Falling into Place (4:08)
  10. Videotape (4:39)
  11. Mk 1 * (1:04)
  12. Down Is the New Up * (4:59)
  13. Go Slowly * (3:48)
  14. Mk 2 * (0:53)
  15. Last Flowers * (4:27)
  16. Up on the Ladder * (4:17)
  17. Bangers + Mash * (3:20)
  18. 4 Minute Warning * (4:06)
Deze wordt duidelijk gezien als juist een toegankelijkere Radiohead.
Ik vind 'm eigenlijk niet moeilijker dan Ok Computer.
Nee dan Kid A en Hail To The Thief. Die zijn een stuk lastiger te doorgronden.
Eenmaal het kwartje gevallen, ook prachtig.

avatar van TornadoEF5
Ok Computer doet dan toch een pak meer met me. Ik vind dit ook iets te rustig voor me. Het is nergens echt slecht, maar het doet ook niets met me. Het windt me niet echt op. Maar goed, als ik dan toch meer Radiohead zal luisteren zal ik dat dan dus op hun vroegere discografie moeten doen.

avatar van iHateDolphins
Gregiohead schreef:
Keer op keer tranen in de ogen bij dit album. Hoe hard kan muziek je raken? Absolute *****

Ik kom vandaag eens terug op de pagina op MuMe voor dit album om te lezen of ik niet de enige ben
Kwam vandaag eigenlijk toevallig in m'n playlist naar voren en realiseerde me nog maar eens hoe absurd dit album me weet te raken. Kippenvel bij praktisch elk nummer. Eigenlijk bij geen elk ander album heb ik dit als bij deze. Ook mooie herinneringen dit album, dat helpt ook Staat verder niet voor niks op 1 in mijn lijstje en de luisterbeurt van vandaag bevestigde nog maar eens dat hij nog steeds op het juiste plekje staat.

avatar van Thekillers87327
Voor mij persoonlijk inspiratieloze muziek. Album geluisterd en niks voor mij. Grijs is een woord wat bij mij opkomt.

Geen bombast, diepe teksten en geen mooie stem. 1ster voor de moeite

avatar van Mausie
Thekillers87327 schreef:

Geen bombast, diepe teksten en geen mooie stem. 1ster voor de moeite

Geen bombast = slechte muziek?
De stem van Thom Yorke is hate or love it denk ik, dus daar kan ik wel inkomen (al ben ik het niet met je eens ).
Geen diepe teksten? En The Killers wel? Dat lijkt mij toch erg subjectief.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)