Radiohead - In Rainbows (2007)

Label: XL

1. 15 Step (3:57)
  2. Bodysnatchers (4:02)
  3. Nude (4:15)
  4. Weird Fishes / Arpeggi (5:18)
  5. All I Need (3:48)
  6. Faust Arp (2:09)
  7. Reckoner (4:50)
  8. House of Cards (5:28)
  9. Jigsaw Falling into Place (4:08)
  10. Videotape (4:39)
  11. Mk 1 * (1:04)
  12. Down Is the New Up * (4:59)
  13. Go Slowly * (3:48)
  14. Mk 2 * (0:53)
  15. Last Flowers * (4:27)
  16. Up on the Ladder * (4:17)
  17. Bangers + Mash * (3:20)
  18. 4 Minute Warning * (4:06)
Muziekverslaafd
Waar ik OK computer eigenlijk he-le-maal niks vind itt de meeste mensen op MuMe ( gezien de erg hoge score ), vind ik dit album echt goed. Ik dacht dat ik gewoon niks had met Radiohead, maar na dit album ga ik toch weer even wat ander werk van hun de kans geven.

Wrathchild1
Ik vind deze ook wat beter dan OK

avatar van Ernie
Ik stiekem ook wel. In ieder geval meer gedraaid.
OK staat wel bomvol classics natuurlijk maar deze is in feite even goed.

avatar van Roscovitsch
Muziekverslaafd schreef:

Dit is ook mijn eerste RH album die écht raak was. Ik denk dat ik nu AMSP bijna net zo, of misschien wel even sterk vind als In Rainbows. Die zou ik ook zeker een kans geven als ik jou was

Muziekverslaafd
Roscovitsch schreef:

Dan gaan we die ook de kans geven.

avatar van sj0n88
Zojuist deze plaat van plek 3 verschoven naar plek 1 in mijn album top-10. Ik zet net een van de voor mij 'mindere' nummers van deze plaat aan (Nude) en zit gewoon bijna jankend achter mijn laptop. Wat een schoonheid, wat een plaat, elk nummer is raak. Ongekend mooi.

avatar van Mausie
sj0n88 schreef:

Die uithaal in Nude wanneer de instrumentatie wegvalt, gaat door merg en been. Kippenvel.

avatar van sj0n88
Mausie schreef:

Je hebt per ongeluk het verkeerde album aangeklikt in je top-10

Het leuke van dit album is dat mijn favoriete nummers voortdurend rouleren. Waar ik jaren geleden altijd neigde naar House Of Cards en Reckoner, en daarna een tijdlang 15 Step en Bodysnatchers het tofst vond, zit ik nu op Weird Fishes / Arpeggi, All I Need en Jigsaw Falling into Place.

mip
Pats, 5-sterren!
Wat een geweldig meesterwerk, wat mij betreft onovertroffen
Alle nummers zijn raak en zoals mijn voorganger terecht opmerkt: zo moeilijk om de favorieten vast te houden, het geheel maakt hem juist zo goed

avatar van Sillah
sj0n88 schreef:

Je hebt per ongeluk het verkeerde album aangeklikt in je top-10

Precies dezelfde ontwikkeling doorgemaakt. Ook grappig om te zien dat deze nummers als koppels van elkaar gezien kunnen worden. House of Cards en Reckoner dragen een bepaalde rust met zich mee, 15 step en Bodysnatchers kenmerken zich juist door een overvloed aan chaos en Weird Fishes / Arpeggi en Jigsaw Falling into Place werken naar een apotheose toe die ongeëvenaard is. Voor mij zou enkel Videotape voor All i Need ingewisseld kunnen worden.

avatar van TornadoEF5
Met een volledig punt verhoogd, All I Need is echt een prachtig nummer. Denk wel dat het kwartje aan het vallen is

avatar van Grizzly Bear
Radiohead heeft een bijzondere live-registratie op youtube gezet:
Voordat je verdergaat naar YouTube

In Rainbows wordt integraal gespeeld in een (voor Radiohead) kleine setting. De band oogt zeer ontspannen, en op het kleine podium kunnen niet alle instrumenten worden meegenomen, dus de andere instrumentatie geeft ook een mooi accent.