Radiohead - In Rainbows (2007)

Label: XL

1. 15 Step (3:57)
  2. Bodysnatchers (4:02)
  3. Nude (4:15)
  4. Weird Fishes / Arpeggi (5:18)
  5. All I Need (3:48)
  6. Faust Arp (2:09)
  7. Reckoner (4:50)
  8. House of Cards (5:28)
  9. Jigsaw Falling into Place (4:08)
  10. Videotape (4:39)
  11. Mk 1 * (1:04)
  12. Down Is the New Up * (4:59)
  13. Go Slowly * (3:48)
  14. Mk 2 * (0:53)
  15. Last Flowers * (4:27)
  16. Up on the Ladder * (4:17)
  17. Bangers + Mash * (3:20)
  18. 4 Minute Warning * (4:06)
Coldie
Volgens een persbericht van Radiohead komt er dit jaar nog geen nieuw album uit.

However, there is one small piece of bad news:

"There are no plans for a Radiohead album release any time in 2006," sayeth the press release.

Dan zullen we het maar met het concert moeten doen. (Nog maar een week !!)

Coldie schreef:

Jammer, maar beter iets langer wachten en topkwaliteit dan een album wat maar is uitgebracht omdat het op de planning staat.

Ik kan deze uitspraak overigens niet koppelen aan een uitspraak van Yorke, enkele weken geleden. Toen zei hij dat de deadline snel dichterbij kwam en dat hij niet wist of ze op tijd, met volle tevredenheid, het studiowerk konden afronden.

avatar van gemaster
De vraag is dan natuurlijk of ze veel nieuwe nummers gaan spelen tijdens de concerten.

avatar van bloempje24
Denk het wel. Zie Salamanca volgens mij meer dan een jaar vóór HTTT.

avatar van Klumpie
Hier kun je de drie nieuwe nummers downloaden die ze op 1 Mei live gespeeld hebben.

En hier staat ook nog wat

avatar van bloempje24
Op deze website staat veel, uhhh.... 'informatie' over het nieuwe album en de nieuwe nummers

Wat_Jij_Wil

avatar van HiLL
Nu nog een platenmaatschappij. Ik zeg Dino!

avatar van Joy4ever
HiLL schreef:
Nu nog een platenmaatschappij. Ik zeg Dino!

Ik zeg Dino Saurus!

avatar van itchy
Moeten nog een platenmaatschappij zoeken Ook niet goed in multitasking... allemaal mannen hè.

Bij Radiohead:

*hype mode aan*

Er is een site opgericht (www.radioheadlp7.com[/url]) die aftelt tot 29 september 9 AM!! Samen met allerlei nieuw artwork dat op de officiele website is vrijgegeven de afgelopen geeft dat toch wel enig reden tot jubelen.

*hype mode uit*

Het bestaan van de site is echter niet officieel door Radiohead bevestigt en 't kan dus heel goed allemaal een grap zijn.

Louis2703 schreef:
Gaat het album Dead Air Space heten? Is dit de nieuwe hoes?
Niet slecht!

De website van Radiohead heet Dead Air Space...

Nightrider schreef:
*hype mode aan*

*hype mode uit*

De website van Radiohead heet Dead Air Space...

Weet ik, maar kijk eens naar de bovengeplaatste hoes...

Louis2703 schreef:

Weet ik, maar kijk eens naar de bovengeplaatste hoes...

Lijkt me dus gewoon artwork voor de website.

De site was overigens inderdaad een 'grap'.

Nightrider schreef:

Lijkt me dus gewoon artwork voor de website.

De site was overigens inderdaad een 'grap'.

We zullen het allemaal meemaken...

avatar van Cloud
Het nieuwe album heet In Rainbows.
Hij is te downloaden van radiohead site per 10 oktober.
Je kan ook de mooie discbox versie kopen.
Met een lp,cd en tekstboekjes voor 40 pond.

In Muziek > Nieuws > Radiohead In Rainbows:

Wordt de maandag toch nog een leuke dag, de nieuwe Radiohead!!!!!!!!!!!!!!! Over 10 dagen al te downloaden voor het bedrag dat je er voor wilt betalen en in december een volledig pakket incl 2 cd's en 2 lp's............voor 40 pond. Een behoorlijk bedrag, maar daar krijg je dan wel wat moois voor. Mijn dag kan niet meer stuk.

tracklist:
'House Of Cards'
'Jigsaw Falling Into Place'
'Videotape'

Omayyad
ik heb zojuist deze tracklist gezien:

CD 1 AND VINYL

UP ON THE LADDER
BANGERS AND MASH
4 MINUTE WARNING

THIS PACKAGE CONSISTS OF THE NEW ALBUM, IN RAINBOWS, ON CD
AND ON 2 X 12 INCH HEAVYWEIGHT VINYL RECORDS.
A SECOND, ENHANCED CD CONTAINS MORE NEW SONGS, ALONG WITH DIGITAL PHOTOGRAPHS AND ARTWORK.

Twee cd's dus inderdaad...

avatar van Jordy
Leuke verrassing, en leuk initiatief dat je zelf de prijs mag bepalen ik ga 3,49 pond betalen voor de download, vind nl. dat een downloadable album max 5 euro mag kosten

Inderdaad leuk bedacht!

60 euro voor de originele cd (oke, wel een erg mooie set) vind ik dan weer niet leuk bedacht.

Officieel: het nieuwe album is af, heet In Rainbows, en is per 10 oktober beschikbaar voor een download via radiohead.com. Het album wordt in eigen beheer uitgebracht. De prijs? Wat de gek ervoor geeft. Gratis downloaden kan dus ook. Een meer uitgebreide box met een 2e cd en 2 vinylplaten is ook te bestellen, maar de uitlevering daarvan gebeurd pas na 3 december. Hoera! Ik kan niet wachten!

Eerst de downloadable versie maar 'ns downloaden en dan kijken of het die 60 euri waard is.

10 dagen! Zomaar ineens!

Geweldige actie!

avatar van KampF

Maar wel tof dat dit 'ineens' gebeurt, en dat je voor je eigen keuze staat om te betalen of niet.

hmm die site heeft het zwaar vanavond volgens mij hehe

avatar van bloempje24
Is het niet zo dat je pas kan downloaden wanneer je de complete set aanschaft? Ik bedoel: je koopt de 2 cd's (en 2x venyl, wat moet ik daar mee?) en dan staat het je vrij om te betalen voor de downloads. Je betaalt dan slechts om een gedeelte van de nummers twee maandjes eerder te horen, niet?

Al kost het me 500 euro dan kocht ik de cd's ook, maar verre van "liefdadige" instelling.

avatar van bloempje24
Ik ben trouwens erg benieuwd in hoeverre de mp3 beveiligd zijn en in hoeverre de recensies "gekleurd" zijn door het feit dat de platenmaatschappijen en waarschijnlijk ook de muziekwinkels (in eerste instantie) niet mee verkopen.

avatar van VanDeGriend
Tijd voor een enquete

Wat heb jij over voor de download? Stem hier.

Ben benieuwd

the dutchman schreef:
hmm die site heeft het zwaar vanavond volgens mij hehe

Inderdaad, ik kom dr amper door...

avatar van lebowski
attenooije schreef:
De prijs? Wat de gek ervoor geeft.

Ik heb het hele pakket al besteld voor 40 pondjes. Zei de gek