Radiohead - In Rainbows (2007)

Label: XL

1. 15 Step (3:57)
  2. Bodysnatchers (4:02)
  3. Nude (4:15)
  4. Weird Fishes / Arpeggi (5:18)
  5. All I Need (3:48)
  6. Faust Arp (2:09)
  7. Reckoner (4:50)
  8. House of Cards (5:28)
  9. Jigsaw Falling into Place (4:08)
  10. Videotape (4:39)
  11. Mk 1 * (1:04)
  12. Down Is the New Up * (4:59)
  13. Go Slowly * (3:48)
  14. Mk 2 * (0:53)
  15. Last Flowers * (4:27)
  16. Up on the Ladder * (4:17)
  17. Bangers + Mash * (3:20)
  18. 4 Minute Warning * (4:06)
avatar van KampF
VanDeGriend schreef:
Tijd voor een enquete

Wat heb jij over voor de download? Stem hier.

Ben benieuwd

En dan gaan pietje x en grietje y natuurlijk 1000en euro's doneren om er het hoogst uit te komen. Zo van "kijk eens hoeveel ik voor mijn download van In Rainbows over heb!" ..

Goede actie verder. En al helemaal mooi dat het geld rechtstreeks bij de band aankomt.

VanDeGriend schreef:
Tijd voor een enquete

Wat heb jij over voor de download? Stem hier.

Ben benieuwd

Hier kan ik moeilijk op stemmen.

Ik heb niks over voor de download, maar dat is niet omdat ik de heren van Radiohead niks gun (of 'omdat ze erom vragen' zoals in de enquete staat), maar simpelweg omdat ik weiger te betalen voor het downloaden van mp3's, hier begin ik nu eenmaal niet aan (het is niet mijn intentie hier verder een discussie over op te starten, dus laten we daar niet aan beginnen ).
Ik vind het overigens dan weer geen probleem om voor de 'fysieke' cd/vinyl release tientallen euro's neer te tellen. Zodra deze uitkomt zal ik 'm dan ook direct kopen.

yoeridedeygere
ik versta het niet helemaal, zal de fysieke versie 60 euro kosten, of is In Rainbows binnen 10 dagen te verkrijgen aan een iets normalere prijs?

yoeridedeygere schreef:

Je kan de cd gratis en voor niets downloaden (je mag je eigen prijs bepalen), maar de fysieke versie zal (in de beginfase) 60 euro kosten.

avatar van Justinx
lebowski schreef:

Ik heb het hele pakket al besteld voor 40 pondjes. Zei de gek

60 euro voor een cd met wat extra's vind ik teveel van het goeie eigenlijk...

avatar van Lin
Lin
de downloadversie besteld net

avatar van Kaaasgaaf
Laten we niet vergeten dat de fysieke versie een dubbelalbum betreft, en de download-versie alleen CD1 is.
Over 8 dagen kan je dus alvast de helft van het album horen. De rest blijft een verrassing tot december.

avatar van Bart
Ik heb geen creditcard. Ik kan dan zeker niet de downloadversie bestellen? Ik heb even op de site gekeken, maar ik loop vast als ik moet afrekenen. Ik weet niet hoe het werkt... En dat terwijl ik best voor de downloadversie wil betalen

avatar van reptile71
Wat een coole actie en hoe slim. Je kan hem straks toch wel gratis ergens downloaden dus waarom niet gratis aanbieden met de mogelijkheid wat te betalen. Geniale marketing strategie! Uiteraard alleen weggelegd voor bands met zo'n goede naam als zij.

avatar van reptile71
Bart schreef:
Ja dat is dan weer het nadeel...

avatar van chansadres
Dus de cd komt pas op MM als de cd versie uit is?
(in december dus? )

avatar van Bart
Ik heb nu maar 0,00 pond ingevuld, zodat ik niet bij het creditcard-scherm kom. Ik heb al een bevestiging gekregen van mijn order. Het is jammer, maar goed. Als het album in de winkels ligt, koop ik het alsnog. Ik wil heel graag over een paar dagen de download al hebben, vandaar deze keuze. Erg apart, dat dit kan trouwens.

avatar van titan
titan (crew)
Van nu.nl:

Website Radiohead crasht door enthousiaste fans

De website van Radiohead is tijdelijk onbereikbaar geweest omdat te veel mensen tegelijkertijd de site wilden bezoeken.

De webpagina, die inmiddels weer in de lucht is, was zo populair nadat de Britse band maandag aankondigde dat het nieuwe album voor elk willekeurig bedrag te bestellen is op de site.

Fans mogen zelf uitmaken wat ze willen betalen voor de digitale versie van 'In rainbows', die vanaf 10 oktober te downloaden is maar vooraf al besteld kan worden. Wie de digitale versie in het winkelwagentje op de website plaatst, krijgt een leeg prijsvakje te zien.

Wordt vervolgens op het vraagteken naast het prijsvakje geklikt, verschijnt de boodschap: 'het is aan u'.

Ook de originele cd kan worden besteld via de website, inclusief bonusmateriaal dat niet digitaal te verkrijgen is. Deze versie, waar wel gewoon voor moet worden betaald, zal rond 3 december beschikbaar zijn.

Volgens een woordvoerder van de band zorgde vooral het bestellen van deze cd-box, die bijna 58 euro kost, voor de massale run op de site. Hij zei tegen de BBC dat er meer interesse is voor de cd in de box dan voor de digitale versie.

'In rainbows' is de opvolger van het in 2003 verschenen 'Hail to the thief'. In juli van dit jaar kwam het eerste soloalbum van zanger Thom Yorke uit.

Opvallend toch wel dat de "ouderwetse" release populairder is dan de digitale release.

Kaaasgaaf schreef:

Alhoewel het niet echt duidelijk is of we het een dubbelalbum moeten noemen, of een ''album met bonuscd''.
Hoe dan ook staan een paar van de beste nummers op die tweede cd, zoals Last Flowers, Go Slowly en Down Is The New Up.
Waarschijnlijk minstens zo goed als de nummers op cd1, maar niet passende in die 'flow'.
Maar waarschijnlijk horen we deze ''8 extra tracks'' (of hoe je het maar wil noemen) dus pas over twee maandjes.
Maar nog 7 nachtjes slapen en dan horen we alvast die eerste 10 tracks! (volgens velen het eigenlijke album)
Wat een heerlijke spanning......

Sietse
ik denk dat ik nu de mp3's "gratis" ga nemen en dan later zie of ik de cd koop.

Vind 40 pond in een keer wel heel veel geld (ook al krijg je heel veel)

avatar van VanDeGriend
Poll op cdvriend geeft dit beeld

01-10-2007 Wat heb jij over voor download nieuwe Radiohead (zie nieuws)

Helemaal niks, daar vragen ze om 47%

1 tot 3 euro 19%

3 tot 6 euro 5%

6 tot 9 euro 19%

Meer, de nieuwe Radiohead is het vast waard 8%

avatar van platedraaier
Bart schreef:

Verder vind ik het een belachelijke actie.
Die download interesseert me geen barst, die luister ik 3 x en dan wis ik hem. De cd versie is me te duur. 58Euro

avatar van Justinx
platedraaier schreef:

Waarom niet gewoon een cd voor een cd prijs? Die had ik wel gewoon gekocht.

Komt er ook, alleen pas begin 2008... Dus moeten we wel heel lang wachten, want ook ik vind 58 euro een beetje duur.

Beitel
platedraaier schreef:

Waarom niet gewoon een cd voor een cd prijs? Die had ik wel gewoon gekocht.

De meeste mensen downloaden het gros van hun muziek en luisteren het op hun iPod. Wie zie je nou nog met een discman in de bus? Radiohead gaat in op de trend die momenteel gaande is wat betreft muziek. Ontzettend slim, aangezien vrijwel alles dat er aan betaald wordt ook daadwerkelijk naar de band zelf gaat, dus ze kunnen het ook wel hebben.

De CD gaat een extra'tje worden, en dat voelen ze goed aan. CD's worden over het algemeen steeds meer gekocht door fans en daar gaat de discobox ook op in. Het loopt nog steeds een beetje achter de feiten aan, maar in vergelijking met de rest van de industrie is Radiohead gigantisch vooruitstrevend.

Wat_Jij_Wil
Jongens!

Nog 2 nachtjes

avatar van Kaaasgaaf
Spannend dat we nog niet weten hoe laat we die download krijgen. Ik wil hem natuurlijk wel 's nachts luisteren, koptelefoon op, jointje erbij, ogen dicht. Maar ik weet niet of ik hem nu al de nacht van dinsdag op woensdah (zeg maar vannacht) of pas de nacht van woensdag tot donderdag kan beluisteren.
Ik heb nog nooit zo erg naar een album uitgekeken als naar deze nieuwe Radiohead. Ik heb ze vorig jaar twee keer zien spelen en vele bootlegs van hun laatste tour kapot gedraaid en ik denk dat er met die nieuwe nummers van hun weinig mis kan gaan.
Zie vooral erg uit naar het geluid. In tegenstelling tot Hail To The Thief zijn ze daar deze keer weer erg lang voor gaan zitten, ik verwacht dat het adembenemend klinken zal.

Mensen, het is bijna zover. Ik kan vanavond waarschijnlijk niet slapen.

avatar van Jeanneman
Ik denk dat ik niet eens hoef te slapen voordat ik het album kan downloaden. Zal om 1.00-1.30 thuis zijn uit werk en ik verwacht dat ie 24.00 uitkomt.

avatar van Nightrider
Wel vervelend dat ze nog steeds de mails met downloadcodes nog niet verstuurd hebben... Als ze dat pas morgen om 11 uur 's avonds doen heb ik er toch wel goed de pest in...

avatar van Jordy
kreeg zojuist mail:

YOUR UNIQUE ACTIVATION CODE(S) WILL BE SENT OUT TOMORROW MORNING (UK TIME). THIS WILL TAKE YOU STRAIGHT TO THE DOWNLOAD AREA.

HERE IS SOME INFORMATION ABOUT THE DOWNLOAD:

THE ALBUM WILL COME AS A 48.4MB ZIP FILE CONTAINING 10 X 160KBPS DRM FREE MP3s.

Kaaasgaaf schreef:

Ben ik dan de enige die er nog niet echt warm voor kan lopen?
Ik ben een groot Radiohead liefhebber (al heel wat jaartjes), heb ze ook live meegemaakt o.a. n.a.v. het verschijnen van OK Computer, maar ik heb nu zoiets van: leuk, ik zie wel.
Bij mij ontbreekt elke vorm van spanning die ik bij veel mensen hier wel proef.

Jordy schreef:
kreeg zojuist mail:

Ah oke, prima bedankt voor het melden. Dan zal mijn e-mail ook wel snel komen. Dat wordt dus niet vannacht luisteren Jeanneman

Feeder
aERodynamIC schreef:

Ben ik dan de enige die er nog niet echt warm voor kan lopen?
Bij mij ontbreekt elke vorm van spanning die ik bij veel mensen hier wel proef.

Hier hetzelfde, Hail to the Thief is 1 van m'n favoriete albums ooit en toch zit ik niet meteen te wachten op een nieuwe release.

avatar van corn1holio1
Bij mij toch totaaaaal ander gevoel. Ben al dagen met niets anders bezig.... Vooral het luisteren naar enkele van de nummers in live-uitvoeringen heeft me enorm nieuwsgierig gemaakt. Aan de kwaliteit van die nummers te horen kan er weinig misgaan.

Alleen spijtig dat het pas voor morgenavond is.

Misschien omdat de beleving die ik had toen OK Computer uitkwam zo bijzonder was (na The Bends was het al bijna onmogelijk met een nog betere plaat te komen). Mijn eerste draaibeurt OK Computer was onvergetelijk. En toen was het nog zo dat je de cd ging halen in de winkel en hem nog echt voor het eerst in je cd-speler stopte. Vanaf de eerste seconden pure betovering......
Vanaf Kid A (die ik voor het eerst op de radio hoorde en die me toen ontgoocheld achterliet) is het eigenlijk bergafwaarts gegaan met bijna hypernerveus aftellen tot een release. Nu is het gewoon 'ha leuk een nieuwe Radiohead'.
Toch wel erg leuk om te zien dat er nog veel liefhebbers zijn die vol spanning hier naar uitkijken.
Uiteraard ga ook ik deze release niet missen