Burial - Untrue (2007)

2. Archangel (3:59)
  3. Near Dark (3:53)
  4. Ghost Hardware (4:54)
  5. Endorphin (2:57)
  6. Etched Headplate (6:00)
  7. In Mcdonalds (2:09)
  13. Raver (4:58)
  14. Shutta * (5:02)
  15. Exit Woundz * (5:49)

avatar van Arrie
Dit heeft niks met EDM te maken hoor.

Thekillers87327
Arrie schreef:
Dit heeft niks met EDM te maken hoor.

Op wiki staat toch echt ''dubstep'' dupstep is toch een vorm van edm?
Nougoed.. maakt ook niks uit, als de muziek maar goed is.

Wrathchild1
Thekillers87327 schreef:

Nougoed.. maakt ook niks uit, als de muziek maar goed is.
....dat bepaal je zelf

avatar van dumb_helicopter
Een match made in heaven zal Burial helaas nooit worden bij mij. Archangel is nochtans het enige nummer dat ik oprecht goed vind van hem, maar blijkbaar is dat dan toch een buitenbeentje in zijn oeuvre. De rest komt mij veel te onaf over, terwijl Archangel echt een song is van A tot Z met impact. Helaas!

avatar van Niek
Ik wil heel graag maar ik kan hier nog altijd niet enthousiast van worden. Het doet me gewoon niks. Komt op mij over als wat lome trage beats, die met wat schokkerige snelle kickjes en snaretjes opgesmukt worden. Voor mij kan dat niet verbloemen dat de basis vrij saai is. Maar gezien de hoge waardering bij jan en alleman voor dit plaatje, mis ik gewoon iets. Helaas.

avatar van Shelter
Niek schreef:

nee echt? wellicht op een ander tijdstip nog eens luisteren, ik vind het een mooi album met heel veel sfeer.

bennerd
Past inderdaad heel goed 's avonds en als je niet al te optimistisch gezind bent.

avatar van Niek
bennerd schreef:
Haha, ik begrijp dat ik gewoon iets te gelukkig ben voor deze muziek ;p. Ik zal er aan denken, al grijp ik liever naar oude vertrouwde muziek als troost wanneer ik wat minder optimistisch ben..

avatar van 0570ronaldjack
de beste klaar!

avatar van EttaJamesBrown
0570ronaldjack schreef:
de beste klaar!

Duidelijke taal. Welkom!

avatar van ASman
Is iemand anders hier al ooit in een bedwelmde toestand een nachtclub in een verre grootstad uitgestrompeld, waarna je iedere bekende kwijt bent geraakt en je zelf ongericht in een nog steeds geïntoxiceerde toestand de weg terug naar je hotel kon gaan zoeken?

Dat is mij in ieder geval ettelijke keren overkomen in mijn jeugdige jaren en op een of andere manier weet dit album dat gevoel nagenoeg perfect weer te geven.

avatar van crosskip
ASman schreef:

Ik kan me het inderdaad goed voorstellen, maar de laatste keer dat me dat zoiets overkwam was ik niet alleen (ik noem geen namen HezzardNL) en gaf deze muziek de sfeer beter weer!

avatar van ASman
crosskip schreef:

Een soortgelijke ervaring heb ik in Moskou in ieder geval nog niet gehad!

avatar van Reijersen
N.a.v. dit topic beluisterde ik dit album.

De losse nummers van Burial die ik via de MuMeLadder leerde kennen zijn wel interessant. Een geheel album kende ik nog niet. Ik moet zeggen dat dit toch wel echt een hele goede ontdekking voor mij is. Mooie duistere sfeer, sterk samplewerk, goede beats. Vanaf het fantastische Archangel zit ik er eigenlijk al meteen goed in. Verder bevalt de vrije kale benadering van electronische muziek mij ook wel. Het ‘electronische’ genre is er één waar ik mij nooit echt in verdiept heb, wellicht mede door die tegenvallende muziek uit de hitlijsten. Maar dit album smaakt toch wel naar meer.

avatar van Shelter
Zo deze gaat naar 5* wat een enorm vet album is dit!
Ghost Hardware is veruit mijn favoriet maar alles wat je hier hoort is heel erg goed.

avatar van konijnmuziek
De breed gedeelde adoratie voor dit album is mij een compleet raadsel. Het zal aan mij liggen, maar in mijn beleving gebeurt er heel erg weinig op dit album. Het kabbelt eindeloos voort. Pas bij het slotakkoord Raver leef ik een beetje op. Ieder zijn meug. Dit is het duidelijk niet voor mij.

konijnmuziek schreef:

Heel herkenbaar. Helemaal eens, toen. Begreep jaren en jaren terug ook niets van de bewieroking van dit album. Zo eentonig…positief vond ik de sfeer van het album.

Dit is het duidelijk niet voor mij.

Pas een paar jaar later, tijdens een diep nachtelijk uur, werkend aan mijn dissertatie, met een licht gedeprimeerd gevoel (wanneer is dat werk nou eens klaar!) en kijkend naar de sneeuwvlokken die door het licht van de lantaarnpalen dwarrelden, kwam het album loeihard binnen…

avatar van Premonition
Chameleon Day schreef:
en was het proefschrift na deze 50 minuten klaar

Premonition schreef:
en was het proefschrift na deze 50 minuten klaar

In het geheugen vervaagt natuurlijk alles, …. maar het duurde nog een jaartje of twee, denk ik.

avatar van Chameleon Day
Dit is één van de albums waarnaar ik grijp op de “moeilijke” momenten - zaken die heel dicht bij de kern van de privésfeer komen en andere lastige zaken. Net zoals ‘Spirit of Eden’, ‘Closer’, ‘Mezzanine’ en ‘Surfer Rosa / Come On Pilgrim’. Weet eigenlijk niet waarom specifiek die platen. Maar het is zo. Draai ze zelden….. (gelukkig maar).

avatar van Juul1998B
Ik ga toch nog een halfje omhoog. Wat blijft dit een waanzinnige goede electronic plaat zeg!
De sfeer neemt je mee naar de nacht. Echt een after uitgaan plaat deze!
Maar eigenlijk voor ieder moment geschikt