Pete Rock & C.L. Smooth - The Main Ingredient (1994)

Label: Elektra

1. In the House (5:27)
  2. Carmel City (3:52)
  3. I Get Physical (5:04)
  4. Sun Won't Come Out (4:20)
  5. I Got a Love (5:11)
  6. Escape (5:17)
  7. The Main Ingredient (5:08)
  8. Worldwide (3:03)

met Rob-O

9. All the Places (5:40)
  10. Tell Me (4:30)
  11. Take You There (4:50)
  12. Searching (5:00)
  13. Check It Out (3:57)
  14. In the Flesh (5:49)

met Rob-O en Deda

15. It's on You (5:12)
  16. Get on the Mic (3:49)

met Grap Luva

L2K
En wederom een klassieker van Pete Rock en CL Smooth. 5 sterren

avatar van thomzi50
Hier moet ik maar heel snel 'ns achteraan, het debuut van het duo vind ik in ieder geval geweldig

Pauper
Ik heb even vinyl gehaald van deze plaat, alles behalve telleurgestelt

avatar van P Jay
Hoe zou ik het omschrijven....heel sensuele, verleidelijke beats. Een honingzoet gevoel doorheen alle tracks; ideaal om op een zomerdag op te chillen. Eigenlijk een ander gevoel dan bij Mecca & the Soulbrother.
Je zou hun eerste LP als een winterplaat kunnen bestempelen en dit als een zomerplaat.
CL Smooth is on point zonder meer en Pete Rock is shining again!
Much props!
5 sterren

Social_Mask
Van dit album ken ik nog geen enkel nr ook al komt de titel I Got A Love me erg bekend voor....
Moet hier acheraan en snel

avatar van Shelter
Dit is een echte classic met alleen maar goede nummers.
Nog nooit een skipmoment gehad op dit album, cdtje in de cd speler, volume lekker hard en je bent een uur en kwartier zoet met jazzy hiphop en zeer fijne flows.
5 sterren

EPMD
ik vind dit zo'n goed album... heb em maar in me top 10 gezet... daar hoort ie thuis... zoals p jay zegt echt een zomerse chill-album... kan niet wachten tot ik deze in de auto opzet... damn!!!

avatar van thomzi50
Lekker album inderdaad, is de zes euro sowieso dubbel en dwars waard

avatar van herbertwest
Na aanleiding van de nr1 positie gaan luisteren en vind hem heerlijk. 4.5* met mogelijkheid om 5* te worden

avatar van thomzi50
Daarvoor vind ik er toch net wat te weinig geniaals op staan en gaat het iets te lang hetzelfde door voor mij.

avatar van herbertwest
thomzi50 schreef:

Maar ik zie het dan ook als een geheel en ga niet de losse nummers afwegen tegen elkaar. Hoewel je binnen het geheel ook te weinig geniaals kan tegen komen natuurlijk. Het album raakt mij in ieder geval op een warme, zachte manier.

avatar van Statiegeld
Na een luisterbeurt vind ik dit ook een schitterend album. Nog niet goed genoeg om een oordeel te geven maar ik denk niet dat ik het gemiddelde omlaag ga halen.

Statiegeld schreef:

Hetzelfde voor mij

Ook als ik het als een geheel zie vind ik het wat te lang doorgaan allemaal

thomzi50 schreef:
Ook als ik het als een geheel zie vind ik het wat te lang doorgaan allemaal

Precies. 4,5* vanwege de geweldige jazzy producties en de relaxte rap van Pete Rock. Topp !

avatar van MJ_DA_MAN
C.L. Smooth bedoel je . Of rapt Pete Rock ook op deze plaat i.t.t. MATSB?

avatar van Kos
Kos
Af en toe een klein stukje.

avatar van P Jay
Plus een solotrack van hem 'Escape' (zoals 'Soul Brother # 1' op MATSB)

avatar van Statiegeld
Ik ga toch het gemiddelde naar beneden halen Ik vind dit album minder als Mecca & the Soul Brother. Het begint heel aardig met I Get Physical, I Got A Love, Escape, The Main Ingredient maar na Take You There zakt dit album heel erg in. Het duurt gewoon allemaal net iets te lang en er zit net iets te weinig variatie in.

MJ_DA_MAN schreef:
C.L. Smooth bedoel je . Of rapt Pete Rock ook op deze plaat i.t.t. MATSB?

Klopt ja Droomde weer es weg bij mijn favoriete album

avatar van Cath
4.5. Luisterde All The Places, fietsend ergens in the middle of nowhere met het zonnetje op me hoofd.. Magisch=]

avatar van P Jay
Ook veruit mijn favoriete track van dit album... dat gitaartje... zomerser kan bijna niet!

avatar van Korhymes
Heerlijk zomer albumpje. Niet zo goed als z'n voorganger. Ik weet ook niet waarom Pete Rock hierop weer rapt, vond hem niet zo interessant op mecca and the soul brother en hier had hij ook maar bij producen moeten blijven. CL daarentegen flowt weer heerlijk weg.

avatar van Statiegeld
Goh, de eerste haatstem is ook binnen. Dhr. doekoe vond het nodig om hier een 0.5* op te stemmen.

All the Places is trouwens een heerlijk nummer. Dat gitaartje erin doet het hem. Ik heb naast All the Places ook I Get Physical, I Got a Love en Take You There aangevinkt.

avatar van P Jay
Ik heb dezelfde favo's enkel Take You There vervangen door In The Flesh, maar ze zijn allemaal zo inwisselbaar...

avatar van Timo710
Ik luister deze nu, klinkt lekker! Ga hem zometeen weer opnieuw luisteren. Daarna oordeel!

avatar van J.M.
Nu 2x geluisterd en klinkt egt geweldig dit. Ik denk zo op het eerste gehoor beter als zijn voorganger, deze heeft een wat toegankelijker/warmer geluid heb tot nu toe nog geen minpunten kunnen ontdekken aan dit album.

avatar van J.M.
Ik luister hem nu voor 5e keer, en hij blijft geweldig. Geen één slecht nummer, alles klinkt zo rlx't. Heel andere stijl dan Mecca and the Soul Brother. Het is wel zo dat er geen uitschieters op staan. Dat is dan misschien het enige min puntje.
Waar hun eerste album net een 4 kreeg, geef ik deze een dikke 4 met kans op verhoging.
Ik geniet er wel erg van.

J.M. schreef:
Het is wel zo dat er geen uitschieters op staan.

Kan het ook zo zijn dat het allemaal uitschieters zijn ?

Maarten|| schreef:

Kan het ook zo zijn dat het allemaal uitschieters zijn ?

Hehe, ja dat kan ook , maar het is zo'n heerlijk rlx't album dat je eigenlijk ook geen uitschieters kan verwachten. Het is gewoon een mooi geheel.
Ik luister hem morgen nog even om te bekijken of dit geen 4,5 moet worden want het is wel heel lekker dit.