Björk - Debut (1993)

IJsland
Electronic / Pop
Label: One Little Indian

1. Human Behaviour (4:12)
  2. Crying (4:49)
  3. Venus as a Boy (4:41)
  4. There's More to Life Than This [Recorded Live at the Milk Bar Toilets] (3:21)
  5. Like Someone in Love (4:38)
  6. Big Time Sensuality (3:56)
  7. One Day (5:24)
  8. Aeroplane (3:54)
  9. Come to Me (4:58)
  10. Violently Happy (4:58)
  11. The Anchor Song (3:32)
  12. Atlantic * (2:04)
  13. Play Dead * (3:55)
erg vet album...niet de beste van bjork maar zeker wel erg ok

avatar van Kos
Kos
Echt het minste Bjork album in mijn ogen. Het is dat dat Venus as a Boy zo mooi is.

Big time sensuality is echt mijn opvrolijk nummer!

Vandaag gekocht (tevens mij eerste Björk album) en ben hem nou aan het luisteren. Klinkt erg leuk tot nu toe...

mocht je nog een paar stuivers over hebben koop dan ook homogenic....you like it

Vond hem bij de eerste luisterbeurt lekker klinken. Voorlopig 4*, maar in het weekend nog maar enkele keren op zetten.

Het beste album van Bjork naar mijn mening. Toen ik vroeger de video zag bij Human Behaviour was ik direct verkocht; totaal vernieuwend (nou ja, de Sugarcubes - Bjork's band - had natuurlijk dezelfde sound).
Venus as a boy, Big time sensuality, Come to me; allemaal prachtnummers! Vind ik nog steeds.

Come To Me is wel heel erg mooi... Alleen die eerste regels van dat nummer al. Als ik Bjork dan "Come to me, I'll take care of you, Protect you
Calm, calm down, You're exhausted, Come lie down, You don't have to explain, I understand" hoor zingen, zou ik zo in haar armen willen vallen. Niets meer willen zeggen, alleen maar intens gelukkig willen zijn. Dit nummer is voor mij synoniem met verliefdheid. Prachtig!

avatar van bonothecat
Inderdaad prachtige tekst herman.... mooi dat sommige artiesten, bepaalde gevoelens zo goed kunnen verwoorden......en op een herkenbare manier.

avatar van Eddie
Heerlijke aparte plaat, vooral venus as a boy is een geniaal nummer. 3*

avatar van Nubis
We hebben thuis nogal wat Björk-cd's, en ik had vorig jaar zo'n periode dat ik me eindelijk eens serieus ging interesseren in d'r muziek. Ik kende natuurlijk al wel veel nummers, vooral de bekendste.

Heb er nu al heel lang niet meer naar geluisterd en heb er eigenlijk ook niet zo'n behoefte aan (je moet er wel (behoorlijk) voor in de stemming zijn, en dan vooral voor d'r stem..).
Ik vond deze iig niet zo boeiend als 'Post' (ik luisterde Debut en Post toen heel vaak).

Electro_
Ik kende alleen de akoestische versie van "Come To Me" en het is echt een mooi nummer

avatar van Flipper
Toen ik 'Human behaviour' voor het eerst op de radio hoorde, spitste ik gelijk mijn oren. Dit was iets nieuws, iets eigenzinning. Die zang, soms heel breekbaar, dan weer heel aggressief. Schiterrende cd en het mooie moest nog komen.

Op welk album staat 'Violently Happy'?

Toine Rorije
Op dit album. De tracklist is verkeerd.

edit: heb het even gecorrigeerd

Op mijn exemplaar staat violently happy op nr 10, die hebben ze gewoon vergeten toe te voegen.

avatar van Pauluzz de BK
love deze CD.

avatar van Madonna
Debut en tevens beste album van haar. Ik vind het heel goed. Alle nummers vind ik sterk en bijzonder. Zij heeft echt haar eigen stijl. Die videoclips zijn ook altijd bijzonder van haar.

-4-

Sietse
is niet haar debut, maar 3e solo album.

Hiervoor zitten het album "Björk (1977)" en "Gling-Gló (1990)

In de jaren 80 maakte ze albums met The Sugarcubes.

Pim
GROOT ONRECHT.
Omdat ik ook al de eerste albums van de Sugarcubes kocht toen ze uitkwamen, had ik dit album ook al meteen gekocht toen het uitkwam. Toen nog zonder de 12e track; Play dead.
Als echte fan van het eerste uur word je dus weer eens gestraft. Zo gaat dat wel vaker. Of heb ik nu een collector's item in bezit?

avatar van musicfriek
Kan iemand mij vertellen waar ik deze versie van Big Time Sensuality kan vinden? Zoek er al jaaaaren naar, maar het staat niet op dit album (andere versie). Hoop dat iemand het weet!

(Wat een heerlijke freaky video trouwens, geweldig )

Electro_
Op de single misschien?

Electro_ schreef:
Op de single misschien?

Die heb ik niet helaas Maar wil graag weten wie die remix gedaan heeft.

Dan zal het waarschijnlijk om de Fluke Mix gaan. Dank je wel

Edit: net binnen gehaald en YES!!

avatar van monique
play dead wat is dat een klasse nummer zeg

avatar van musicfriek
Vraag me niet waarom, maar die video van Big Time Sensuality vind ik een van de mooiste van de jaren 90. Heerlijke remix (de versie die je hier ziet is NIET de albumversie).

monique schreef:
play dead wat is dat een klasse nummer zeg

Absoluut een van haar beste singles. Ik mis trouwens de feature hier, ik dacht met David Arnold?

avatar van FunkStar
De muziek en teksten op Björk's debuut CD maken duidelijk dat hier een genie aan het werk is geweest.
Dit is ook meteen het beste Björk album.
Met vele singles, Human Behaviour, Play Dead, Venus As A Boy en Big Time Sensuality.

avatar van Flipper
FunkStar schreef:

Dit is ook meteen het beste Björk album.

Ken je alle albums ??