Peter Gabriel - Up (2002)

Label: Real World

1. Darkness (6:51)
  2. Growing Up (7:33)
  3. Sky Blue (6:37)
  4. No Way Out (7:53)
  5. I Grieve (7:24)
  6. The Barry Williams Show (7:16)
  7. My Head Sounds Like That (6:29)
  8. More Than This (6:02)
  9. Signal to Noise (7:36)
  10. The Drop (3:01)
Peter Gabriel _o_

beaster1256
amai wat een comeback , verschrikkelijk goeie cd, ongelooflijk goed vooral dat nummer met de blind boys, in feite is alles goed , en zeker zo goed als peter gabriel iv, en de bijbehorende dvd is één van de beste dvd 's ever

Sinds kort pas een fan van Gabriel en dit album deed 't 'm. Sky Blue is simpelweg geweldig en Signal to Noise is ook zeer indrukwekkend.

avatar van ChrisX
Oh man.. ik wou dat ik Gabriel nog maar net leerde kennen.. die man heeft zo veel mooie muziek afgeleverd. Zijn eerste 2 / 3 albums zijn misschien wat onevenwichtig maar toch ook genoeg hoogtepunten. Nummer 4 is een vroeg meesterwerk en hoewel So een stuk poppier is dan al wat er aan voorafging vind ik die ook erg sterk.

Up is gelukkig weer een terugkeer naar een wat donkerder geluid. Ontzettend boeiend hoe Gabriel met ritmetracks omgaat op dit album met een welhaast perfecte mengeling van echte drums, percussie en elektronica.

Ja geweldig als je een artiest leert kennen welke een hele back catalogue klaarheeft (samen met het Realworld label).

ChrisX schreef:

Dit is het eerste album voor mij wat ik zelf ging luisteren. Peter Gabriel hoorde bij mijn opgroeien maar ben ik nooit echt zelf gaan luisteren.

Sinds het luisteren van dit album werd zijn oudere werk voor mij ook nieuw, aangezien ik het voor het eerst echt ging luisteren! Dankzij Up, ben ik Gabriel fan!

Briljant album natuurlijk, 4.5/5.

Mijn top 5 van dit album:
1. Signal to Noise (WAUW!)
2. Darkness (donker-mooi)
3. Growing Up
4. My Head Sounds Like That
5. de andere nummers

Marcel²
Sterk album van Gabriel met het prachtige nummer I Grieve
Ik vind het knap dat je naar zoveel jaren in de muziek nog steeds kan verrassen geweldig
Op internet heb ik gelezen dat er een nieuw album uitkomt wanneer dat weet ik niet maar voor dit album heeft hij veel nummers opgenomen
Jammer dat er dan maar 10 op deze cd staan
Al moet ik wel toegeven dat het allemaal mooie nummers zijn
Trouwens heb dit album voor 7.99 gekocht wel erg goedkoop

mefyfrancky
Peter ! Een pracht van een CD ! Je wordt onder gewaardeerd en daar krijg ik het schijt van. Reeds verschillende optredens van u mogen meemaken en al je CD's en DVD's in mijn bezit en toch mis ik je elke dag.
Genesis was een start maar voor mij was "From Genesis to Revelations" dan toch wel de beste LP omdat onze Peter zo overtuigend aanwezig was.
Hopelijk zien we elkaar eens face to face want ik ben reeds meer dan 32 jaar een echte fan van u !

PROFICAT PETER EN VEEL GELUK IN HET LEVEN EN IN DE HARDE MUZIEKINDUSTRIE;

avatar van weasel
Sublieme plaat.
Ik heb 'm onlangs gekocht, en ik wist niet wat ik hoorde. Stuk voor stuk ontzettend sterke nummers, en het geluid is ook zo perfect uitgebalanceerd. Als je 'm op je koptelefoon luistert weet je dus helemaal niet wat je meemaakt

Marcel²
Daar ben ik volkomen mee eens ik vind ook dat Peter Gabriel word onder gewaardeerd. Geweldige albums heeft deze man ik heb ze allemaal. Toen we Genesis vroeger luisterde wisten we allemaal dat deze man wist waar hij mee bezig was en nog steeds trouwens. Na Gabriel was Genesis geen Genesis meer, maar misschien is het toch goed geweest om daar uit te stappen. Zijn style bevalt me wel en dit album is helemaal top

shappy1010
Apart als ik de songs op deze album luister vind ik totaal geen enkele overeenkomst met Genesis. Ik denk ook dat sommige Gabriels (songwriting) bijdrage aan Genesis wat overschatten. Tony Banks is/was de grote kracht achter Genesis, niet Gabriel. Sterker nog, een album als the Lamb is instrumentaal zonder hem gemaakt, hij heeft alleen de lyrics bedacht. Desalniettemin is UP best een goeie album. Barry Williams show is een leuk nummer met grappige tekst over Jerry Springer.

avatar van musicfriek
Marcel Jongeneel schreef:

En met hoeveel sterren waardeer je dit album? Zie je stem nergens..
Jullie hebben me erg benieuwd gemaakt met jullie berichten, ook maar eens achteraan gaan. Had het al vaker gehoord dat dit een toppertje moet zijn.

avatar van Poeha
musicfriek schreef:

En met hoeveel sterren waardeer je dit album? Zie je stem nergens..

Ik begin hier nu toch ook wel nieuwsgierig naar te worden!
Kwam hier via een album van Mike And The Mechanics.

Tot later!

avatar van ChrisX
Ik hoop alleen niet dat je verwacht dat het muziek is van hetzelfde kaliber als Mike & The Mechanics.

avatar van Flipper
Een van zijn beste albums. Op So en Us vond ik het allemaal wat minder (lees: commercieler), maar dit is weer een echt topprodukt, wat zich kan meten met zijn 3e en 4e album. En wat was het concert goed !!!

avatar van HiLL
Het is allemaal erg wennen nog. Hier en daar hoor ik hele mooie dingen en soms denk ik: 'Peter, Peter toch, wat doe je toch allemaal met die mixapparatuur?' 3,5*

avatar van dynamo d
HiLL, dat had ik eerst ook maar 'Up' wordt naarmate je er vaker naar luistert steeds beter. Vooral Signal to Noise en Darkness zijn zo donker en zwaar maar erg mooi.

avatar van HiLL
Inderdaad het zal ook best kunnen groeien. Ik vind 3 en 4 (lekker gitaartje) erg mooi wel.

avatar van VanDeGriend
Geweldig album toch weer van mijn vriend Peter. Hoe die man er ieder keer slaagt om zoveel geweldige jaloermakende coole volwassen popmuziek op een cd te krijgen is welhaast uniek. Voor de grap (nou ja) de SACD versie ook maar gekocht. Goeie genade zeg Daar is zeg maar wat aandacht aan besteed. Heerlijk als naast het schrijven van geweldige nummers, ook aandacht en energie in de productie en geluidskwaliteit wordt gestoken.

avatar van dynamo d
Ik begon al te denken dat er was mis was met mijn gehoor. Vaak als ik iets positiefs schrijf over het geweldige geluid dat uit een SACD of DVD-audio komt, krijg ik daar commentaar op van iemand die de voorkeur geeft aan vinyl of de gewone cd. Leuk dus om ook eens het enthousiaste commentaar te lezen van iemand anders over een SACD.

avatar van the viking
Mensen die van de muziek van Peter Gabriel houden,zouden eens de cd's van Daniel Lanois moeten proberen !

the viking schreef:

Bedankt voor de tip, hou het in de gaten.

Ik ken Lanois als producent cq engineer, maar heb nog geen werk van hem gehoord.

Groet

avatar van the viking
Heeft een paar juweeltjes gemaakt ! Het laatste album Belladonna (instrumentaal )is een negatieve uitzondering !
Een echte aanrader is For the Beauty of Wynona waar echt een aantal pareltjes op staan(Messenger,The Unbreakable Chain en Learning How To Crawl en Beatrice !
Acadie idem dito een prima album en Shine mag er ook zijn(met het sfeervolle Fire)

the viking schreef:

Deze staat op mijn lijstje om een goede luistertest te ondergaan. Ik kom er bij Daniel Lanois in MuMe op terug.

Nogmaals bedankt voor de tip.

Groet

avatar van the viking
Hopelijk is het wat voor je,al kunnen smaken verschillen !

hartelijke groet the viking

avatar van Waldo Jeffers
Wow... wat een sterk album was dit zeg... Wel een groeier, maar Gabriel keert hiermee terug naar z'n oudere sound, van voor So. Staat geen enkele misser op. 5 dus

Is Waldo, is!

inderdaad de sacd uitvoering is magistraal prachtig ...

Dit MOET de top 250 in