menu
zoeken in:
avatar van Dungeon
E-Clect-Eddy schreef:
zoals te verwachten, snel uitverkocht... hoop dat ze er een optreden aan toevoegen.


Misschien dat ze voor Antwerpen nog kaartjes hebben.

avatar van Dungeon
Ik heb m'n kaartjes binnen. Het bleek achteraf toch een goede ingeving te zijn. Rij 2. Niet helemaal in het midden. Maar ook niet in het hoekie. Pfff.. 4 nachten slecht geslapen ervan.

Je herkent me aan m'n shirt van Andrew Ridgeley.

avatar van lennon
Dungeon schreef:
Ik heb m'n kaartjes binnen. Het bleek achteraf toch een goede ingeving te zijn. Rij 2. Niet helemaal in het midden. Maar ook niet in het hoekie. Pfff.. 4 nachten slecht geslapen ervan.

Je herkent me aan m'n shirt van Andrew Ridgeley.


Goed te horen dat het goed afloopt.

Toch vraag ik me af hoe zo'n bedrijf aan zulke tickets komt. Toch een dochter van Mojo om geld te verdienen?

avatar van Mjuman
Bij Tears for Fears - The Hurting:

dazzler schreef:

De twee heren van TFF lieten zich omringen door sterke muzikanten.
Ik vergelijk ze altijd een beetje met Talk Talk: 80s bands die elk album een nieuwe stap zetten
in tegenstelling tot veel van hun soortgenoten in de hitparade die maar één liedje kenden.


Da's een heel rake opmerking. Na alle discussie over het 'electronische' karakter van deze muziek - en de parallel die sommigen trokken met andere bands, waarvan ik de naam niet eens wil noemen, is dit een heel rake opmerking: beide bands gebruikten synths op een manier die aan 'analoge' instrumenten doet denken: koper- en houtblazers werden ahw geëmuleerd door synths. U twijfelt? Welnu neem de dvd van Talk Talk (Live at Montreux) erbij (staat op YouTube) en zie hoe Ian Curnow bij het begin van It's a Shame ahw het getrompetter van een olifant naspeelt op een Voyetra.

Het eerste nummer dat vergelijkenderwijs spontaan bij me opfloept is Mad World - veel toeters.

Voor mij is dit nog steeds de beste - de eerste klap die een daalder waard is - maar de complexiteit van de derde kan ik ook wel waarderen, net als het Beatle-eske van Tears for Fears - Everybody Loves a Happy Ending (2004)

avatar van bikkel2
Natuurlijk was er bij TFF ook sprake van een natuurlijke ontwikkeling.
Songs From The Big Chair ben ik in de loop der tijd ook meer gaan waarderen.
Het werd wel meer pop op die plaat, maar kwalitatief prima in orde.
Maar dit is een nog wat ongepoleiste diamant van een band met veel potentie.
Wellicht door de spontaniteit ook, mijn favoplaat.
Talk Talk's ontwikkeling vind ik persoonlijk boeiender. Dat begon als synthpop en eindigde als een mix van klassiek,jazz, rock en avant garde.
Die weken geleidelijk steeds meer van de pop af en wisten er, na The Colour Of Spring nog 2 meesterwerken uit te persen.
Maar het is anders natuurlijk.
TFF alleen met Orzabel vind ik trouwens ook de moeite waard.

avatar van Mjuman
bikkel2 schreef:
Natuurlijk was er bij TFF ook sprake van een natuurlijke ontwikkeling.


Beetje vlot neergepend wellicht. Zijn er dan ook onnatuurlijke ontwikkelingen in bands? Is niet elke ontwikkeling in een band een natuurlijke, want bijv voortvloeiend uit de botsing van karakters van de leden, dan wel dwingende externe (financiële) omstandigheden?

avatar van bikkel2
Daar heb je een punt.
Ik bedoel eigenlijk dat TFF een ontwikkeling doormaakte die ook met volwassenheid te maken had en dat is logisch.
De lyrics op Songs From The Big Chair laten een andere insteek horen bijv.
Een Shout zo laten klinken zoals het uiteindelijk is geworden, daar had Orzabel nooit aan gedacht. Die bombast had nooit op The Hurting gestaan. ( docu top 2000 a go go.)
Het werd breder en meer popgericht uiteindelijk.
Bij Talk Talk ging het andersom.
Zo maakt iedere act een andere ontwikkeling door. En idd door bepaalde factoren/ omstandigheden.

avatar van deric raven
Ik vind de ontwikkeling van Talk Talk meer vergelijkbaar met Japan.
In ieder geval vooral die van Sylvian en Hollis.
TFF wist met hun boodschap een steeds groter publiek te bereiken.
Boos op de wereld, maar steeds commerciëler weer gegeven.
Het kille gevoel van begin jaren 80 maakte plaats voor meer hoop, en een meer kapitalistische denkwijze.
Merkbaar in bands als U2, Simple Minds, Spandau Ballet, Duran Duran en UB40.
Volwassenwording, en van het idealisme je beroep maken, en dan toch wel vallen voor het grote geld.
Voor mij wijken bands als Talk Talk en Japan daar van af; die bleven hun ideologie trouw, en ontwikkelden zich, wat uiteindelijk hun ondergang betekenden.
Tears For Fears was een eenheid, maar de denkwijzen van de beide frontmannen kwamen steeds verder uit elkaar te liggen; iets wat je in Nederland min of meer ook mee maakte bij Doe Maar en Het Goede Doel.

Maar zo zie ik het.

avatar van bikkel2
Ik vermoed zo maar dat Orzabel het artistieke brein is.
Wellicht dat daarom ook de wrijving is ontstaan.

avatar van Dungeon
bikkel2 schreef:
Ik vermoed zo maar dat Orzabel het artistieke brein is.
Wellicht dat daarom ook de wrijving is ontstaan.


Dat had er zeker mee te maken. De opnamen voor The Seeds of Love hadden hun tol geëist en zowel op creatief vlak als op persoonlijk vlak waren ze uit elkaar gegroeid.

avatar van luigifort
Sowing the Seeds of Fame

avatar van Heer Hendrik
sowing the seeds of shame

avatar van Dungeon
Slecht nieuws. The UK en Ierland tour t/m 12 mei is uitgesteld vanwege gezondheidsredenen. Nu maar hopen dat 14 mei alles weer in orde is.

Tears For Fears postpone UK tour due to "health concerns" - officialcharts.com

avatar van lennon
Dungeon schreef:
Slecht nieuws. The UK en Ierland tour t/m 12 mei is uitgesteld vanwege gezondheidsredenen. Nu maar hopen dat 14 mei alles weer in orde is.


Nederland is ook gisteren ook al uitgesteld naar 17 februari

Als je een maand van te voren al cancelled, en dan 8 maanden uitstelt, en het is echt om gezondheidsredenen... is er serieus iets aan de hand denk ik dan.

Jammer.. zag er erg naar uit....

avatar van E-Clect-Eddy
Even een tiental data bekeken, opmerkelijk dat alle die data precies 9 maanden verplaatst zijn!

Dat dit voor een aantal data mogelijk is lijkt me al lastig, maar tot nu toe lijkt het voor alle data die ik zag te gelden, lijkt me bijna astronomische onwaarschijnlijk dat op geen enkele van de locatie's niet al iets gepland stond.

nevermind... zie dat diverse Engelse data niet precies 9 maanden zijn verplaatst

avatar van Dungeon
lennon schreef:
(quote)


Nederland is ook gisteren ook al uitgesteld naar 17 februari

Als je een maand van te voren al cancelled, en dan 8 maanden uitstelt, en het is echt om gezondheidsredenen... is er serieus iets aan de hand denk ik dan.

Jammer.. zag er erg naar uit....


Dank voor je reactie. Inderdaad jammer. Misschien iets te maken met het verlies van z'n vrouw vorig jaar. Nou ja, ik wacht nog wel langer, ik hoop dat het allemaal goed komt.

avatar van Dungeon
Ze komen ook op Parkpop

avatar van lennon
Dungeon schreef:
Ze komen ook op Parkpop


Geloof dat we dat maar moeten afwachten. Er borrelt weer eens iets tussen die 2. Zou zomaar eens gecancelled kunnen gaan worden.

avatar van Dungeon
lennon schreef:
(quote)


Geloof dat we dat maar moeten afwachten. Er borrelt weer eens iets tussen die 2. Zou zomaar eens gecancelled kunnen gaan worden.


Sja...Wat dat betreft kun je beter fan van U2 zijn.

avatar van Dungeon
lennon schreef:
(quote)


Geloof dat we dat maar moeten afwachten. Er borrelt weer eens iets tussen die 2. Zou zomaar eens gecancelled kunnen gaan worden.


Het lijkt erop dat het allemaal goed komt.

avatar van Heer Hendrik
Voor de liefhebbers. Ze treden aanstaande zondag op in AFAS

avatar van Dungeon
Yup. Ik popel....

avatar van lennon
Heer Hendrik schreef:
Voor de liefhebbers. Ze treden aanstaande zondag op in AFAS

Joh

avatar van Dungeon
Zaterdag is het zover. Gaan er nog meer mensen?

avatar van Renoir
Zeker wel!

avatar van Gretz
Ik ben er vanavond al bij in Luxemburg


Gast
geplaatst: vandaag om 10:29 uur

geplaatst: vandaag om 10:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.