zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2017, 16:14 uur
E-Clect-Eddy schreef:
zoals te verwachten, snel uitverkocht... hoop dat ze er een optreden aan toevoegen.
zoals te verwachten, snel uitverkocht... hoop dat ze er een optreden aan toevoegen.
Misschien dat ze voor Antwerpen nog kaartjes hebben.
1
geplaatst: 8 december 2017, 16:16 uur
Ik heb m'n kaartjes binnen. Het bleek achteraf toch een goede ingeving te zijn. Rij 2. Niet helemaal in het midden. Maar ook niet in het hoekie. Pfff.. 4 nachten slecht geslapen ervan.
Je herkent me aan m'n shirt van Andrew Ridgeley.
Je herkent me aan m'n shirt van Andrew Ridgeley.
1
geplaatst: 9 december 2017, 16:15 uur
Dungeon schreef:
Ik heb m'n kaartjes binnen. Het bleek achteraf toch een goede ingeving te zijn. Rij 2. Niet helemaal in het midden. Maar ook niet in het hoekie. Pfff.. 4 nachten slecht geslapen ervan.
Je herkent me aan m'n shirt van Andrew Ridgeley.
Ik heb m'n kaartjes binnen. Het bleek achteraf toch een goede ingeving te zijn. Rij 2. Niet helemaal in het midden. Maar ook niet in het hoekie. Pfff.. 4 nachten slecht geslapen ervan.
Je herkent me aan m'n shirt van Andrew Ridgeley.
Goed te horen dat het goed afloopt.
Toch vraag ik me af hoe zo'n bedrijf aan zulke tickets komt. Toch een dochter van Mojo om geld te verdienen?
1
geplaatst: 2 januari 2018, 21:12 uur
Bij Tears for Fears - The Hurting:
Da's een heel rake opmerking. Na alle discussie over het 'electronische' karakter van deze muziek - en de parallel die sommigen trokken met andere bands, waarvan ik de naam niet eens wil noemen, is dit een heel rake opmerking: beide bands gebruikten synths op een manier die aan 'analoge' instrumenten doet denken: koper- en houtblazers werden ahw geëmuleerd door synths. U twijfelt? Welnu neem de dvd van Talk Talk (Live at Montreux) erbij (staat op YouTube) en zie hoe Ian Curnow bij het begin van It's a Shame ahw het getrompetter van een olifant naspeelt op een Voyetra.
Het eerste nummer dat vergelijkenderwijs spontaan bij me opfloept is Mad World - veel toeters.
Voor mij is dit nog steeds de beste - de eerste klap die een daalder waard is - maar de complexiteit van de derde kan ik ook wel waarderen, net als het Beatle-eske van Tears for Fears - Everybody Loves a Happy Ending (2004)
dazzler schreef:
De twee heren van TFF lieten zich omringen door sterke muzikanten.
Ik vergelijk ze altijd een beetje met Talk Talk: 80s bands die elk album een nieuwe stap zetten
in tegenstelling tot veel van hun soortgenoten in de hitparade die maar één liedje kenden.
De twee heren van TFF lieten zich omringen door sterke muzikanten.
Ik vergelijk ze altijd een beetje met Talk Talk: 80s bands die elk album een nieuwe stap zetten
in tegenstelling tot veel van hun soortgenoten in de hitparade die maar één liedje kenden.
Da's een heel rake opmerking. Na alle discussie over het 'electronische' karakter van deze muziek - en de parallel die sommigen trokken met andere bands, waarvan ik de naam niet eens wil noemen, is dit een heel rake opmerking: beide bands gebruikten synths op een manier die aan 'analoge' instrumenten doet denken: koper- en houtblazers werden ahw geëmuleerd door synths. U twijfelt? Welnu neem de dvd van Talk Talk (Live at Montreux) erbij (staat op YouTube) en zie hoe Ian Curnow bij het begin van It's a Shame ahw het getrompetter van een olifant naspeelt op een Voyetra.
Het eerste nummer dat vergelijkenderwijs spontaan bij me opfloept is Mad World - veel toeters.
Voor mij is dit nog steeds de beste - de eerste klap die een daalder waard is - maar de complexiteit van de derde kan ik ook wel waarderen, net als het Beatle-eske van Tears for Fears - Everybody Loves a Happy Ending (2004)
0
geplaatst: 2 januari 2018, 21:23 uur
Natuurlijk was er bij TFF ook sprake van een natuurlijke ontwikkeling.
Songs From The Big Chair ben ik in de loop der tijd ook meer gaan waarderen.
Het werd wel meer pop op die plaat, maar kwalitatief prima in orde.
Maar dit is een nog wat ongepoleiste diamant van een band met veel potentie.
Wellicht door de spontaniteit ook, mijn favoplaat.
Talk Talk's ontwikkeling vind ik persoonlijk boeiender. Dat begon als synthpop en eindigde als een mix van klassiek,jazz, rock en avant garde.
Die weken geleidelijk steeds meer van de pop af en wisten er, na The Colour Of Spring nog 2 meesterwerken uit te persen.
Maar het is anders natuurlijk.
TFF alleen met Orzabel vind ik trouwens ook de moeite waard.
Songs From The Big Chair ben ik in de loop der tijd ook meer gaan waarderen.
Het werd wel meer pop op die plaat, maar kwalitatief prima in orde.
Maar dit is een nog wat ongepoleiste diamant van een band met veel potentie.
Wellicht door de spontaniteit ook, mijn favoplaat.
Talk Talk's ontwikkeling vind ik persoonlijk boeiender. Dat begon als synthpop en eindigde als een mix van klassiek,jazz, rock en avant garde.
Die weken geleidelijk steeds meer van de pop af en wisten er, na The Colour Of Spring nog 2 meesterwerken uit te persen.
Maar het is anders natuurlijk.
TFF alleen met Orzabel vind ik trouwens ook de moeite waard.
1
geplaatst: 2 januari 2018, 21:34 uur
Beetje vlot neergepend wellicht. Zijn er dan ook onnatuurlijke ontwikkelingen in bands? Is niet elke ontwikkeling in een band een natuurlijke, want bijv voortvloeiend uit de botsing van karakters van de leden, dan wel dwingende externe (financiële) omstandigheden?
0
geplaatst: 2 januari 2018, 21:51 uur
Daar heb je een punt.
Ik bedoel eigenlijk dat TFF een ontwikkeling doormaakte die ook met volwassenheid te maken had en dat is logisch.
De lyrics op Songs From The Big Chair laten een andere insteek horen bijv.
Een Shout zo laten klinken zoals het uiteindelijk is geworden, daar had Orzabel nooit aan gedacht. Die bombast had nooit op The Hurting gestaan. ( docu top 2000 a go go.)
Het werd breder en meer popgericht uiteindelijk.
Bij Talk Talk ging het andersom.
Zo maakt iedere act een andere ontwikkeling door. En idd door bepaalde factoren/ omstandigheden.
Ik bedoel eigenlijk dat TFF een ontwikkeling doormaakte die ook met volwassenheid te maken had en dat is logisch.
De lyrics op Songs From The Big Chair laten een andere insteek horen bijv.
Een Shout zo laten klinken zoals het uiteindelijk is geworden, daar had Orzabel nooit aan gedacht. Die bombast had nooit op The Hurting gestaan. ( docu top 2000 a go go.)
Het werd breder en meer popgericht uiteindelijk.
Bij Talk Talk ging het andersom.
Zo maakt iedere act een andere ontwikkeling door. En idd door bepaalde factoren/ omstandigheden.
1
geplaatst: 2 januari 2018, 21:56 uur
Ik vind de ontwikkeling van Talk Talk meer vergelijkbaar met Japan.
In ieder geval vooral die van Sylvian en Hollis.
TFF wist met hun boodschap een steeds groter publiek te bereiken.
Boos op de wereld, maar steeds commerciëler weer gegeven.
Het kille gevoel van begin jaren 80 maakte plaats voor meer hoop, en een meer kapitalistische denkwijze.
Merkbaar in bands als U2, Simple Minds, Spandau Ballet, Duran Duran en UB40.
Volwassenwording, en van het idealisme je beroep maken, en dan toch wel vallen voor het grote geld.
Voor mij wijken bands als Talk Talk en Japan daar van af; die bleven hun ideologie trouw, en ontwikkelden zich, wat uiteindelijk hun ondergang betekenden.
Tears For Fears was een eenheid, maar de denkwijzen van de beide frontmannen kwamen steeds verder uit elkaar te liggen; iets wat je in Nederland min of meer ook mee maakte bij Doe Maar en Het Goede Doel.
Maar zo zie ik het.
In ieder geval vooral die van Sylvian en Hollis.
TFF wist met hun boodschap een steeds groter publiek te bereiken.
Boos op de wereld, maar steeds commerciëler weer gegeven.
Het kille gevoel van begin jaren 80 maakte plaats voor meer hoop, en een meer kapitalistische denkwijze.
Merkbaar in bands als U2, Simple Minds, Spandau Ballet, Duran Duran en UB40.
Volwassenwording, en van het idealisme je beroep maken, en dan toch wel vallen voor het grote geld.
Voor mij wijken bands als Talk Talk en Japan daar van af; die bleven hun ideologie trouw, en ontwikkelden zich, wat uiteindelijk hun ondergang betekenden.
Tears For Fears was een eenheid, maar de denkwijzen van de beide frontmannen kwamen steeds verder uit elkaar te liggen; iets wat je in Nederland min of meer ook mee maakte bij Doe Maar en Het Goede Doel.
Maar zo zie ik het.
0
geplaatst: 2 januari 2018, 22:11 uur
Ik vermoed zo maar dat Orzabel het artistieke brein is.
Wellicht dat daarom ook de wrijving is ontstaan.
Wellicht dat daarom ook de wrijving is ontstaan.
0
geplaatst: 3 januari 2018, 00:07 uur
bikkel2 schreef:
Ik vermoed zo maar dat Orzabel het artistieke brein is.
Wellicht dat daarom ook de wrijving is ontstaan.
Ik vermoed zo maar dat Orzabel het artistieke brein is.
Wellicht dat daarom ook de wrijving is ontstaan.
Dat had er zeker mee te maken. De opnamen voor The Seeds of Love hadden hun tol geëist en zowel op creatief vlak als op persoonlijk vlak waren ze uit elkaar gegroeid.
0
geplaatst: 19 april 2018, 08:14 uur
Slecht nieuws. The UK en Ierland tour t/m 12 mei is uitgesteld vanwege gezondheidsredenen. Nu maar hopen dat 14 mei alles weer in orde is.
Tears For Fears postpone UK tour due to "health concerns" - officialcharts.com
Tears For Fears postpone UK tour due to "health concerns" - officialcharts.com
0
geplaatst: 19 april 2018, 09:08 uur
Dungeon schreef:
Slecht nieuws. The UK en Ierland tour t/m 12 mei is uitgesteld vanwege gezondheidsredenen. Nu maar hopen dat 14 mei alles weer in orde is.
Slecht nieuws. The UK en Ierland tour t/m 12 mei is uitgesteld vanwege gezondheidsredenen. Nu maar hopen dat 14 mei alles weer in orde is.
Nederland is ook gisteren ook al uitgesteld naar 17 februari
Als je een maand van te voren al cancelled, en dan 8 maanden uitstelt, en het is echt om gezondheidsredenen... is er serieus iets aan de hand denk ik dan.
Jammer.. zag er erg naar uit....
0
geplaatst: 19 april 2018, 12:14 uur
Even een tiental data bekeken, opmerkelijk dat alle die data precies 9 maanden verplaatst zijn!
Dat dit voor een aantal data mogelijk is lijkt me al lastig, maar tot nu toe lijkt het voor alle data die ik zag te gelden, lijkt me bijna astronomische onwaarschijnlijk dat op geen enkele van de locatie's niet al iets gepland stond.
nevermind... zie dat diverse Engelse data niet precies 9 maanden zijn verplaatst
Dat dit voor een aantal data mogelijk is lijkt me al lastig, maar tot nu toe lijkt het voor alle data die ik zag te gelden, lijkt me bijna astronomische onwaarschijnlijk dat op geen enkele van de locatie's niet al iets gepland stond.
nevermind... zie dat diverse Engelse data niet precies 9 maanden zijn verplaatst
0
geplaatst: 19 april 2018, 12:15 uur
lennon schreef:
Nederland is ook gisteren ook al uitgesteld naar 17 februari
Als je een maand van te voren al cancelled, en dan 8 maanden uitstelt, en het is echt om gezondheidsredenen... is er serieus iets aan de hand denk ik dan.
Jammer.. zag er erg naar uit....
(quote)
Nederland is ook gisteren ook al uitgesteld naar 17 februari
Als je een maand van te voren al cancelled, en dan 8 maanden uitstelt, en het is echt om gezondheidsredenen... is er serieus iets aan de hand denk ik dan.
Jammer.. zag er erg naar uit....
Dank voor je reactie. Inderdaad jammer. Misschien iets te maken met het verlies van z'n vrouw vorig jaar. Nou ja, ik wacht nog wel langer, ik hoop dat het allemaal goed komt.
0
geplaatst: 12 januari 2019, 18:22 uur
Dungeon schreef:
Ze komen ook op Parkpop
Ze komen ook op Parkpop
Geloof dat we dat maar moeten afwachten. Er borrelt weer eens iets tussen die 2. Zou zomaar eens gecancelled kunnen gaan worden.
0
geplaatst: 13 januari 2019, 19:56 uur
lennon schreef:
Geloof dat we dat maar moeten afwachten. Er borrelt weer eens iets tussen die 2. Zou zomaar eens gecancelled kunnen gaan worden.
(quote)
Geloof dat we dat maar moeten afwachten. Er borrelt weer eens iets tussen die 2. Zou zomaar eens gecancelled kunnen gaan worden.
Sja...Wat dat betreft kun je beter fan van U2 zijn.
0
geplaatst: 17 januari 2019, 11:18 uur
lennon schreef:
Geloof dat we dat maar moeten afwachten. Er borrelt weer eens iets tussen die 2. Zou zomaar eens gecancelled kunnen gaan worden.
(quote)
Geloof dat we dat maar moeten afwachten. Er borrelt weer eens iets tussen die 2. Zou zomaar eens gecancelled kunnen gaan worden.
Het lijkt erop dat het allemaal goed komt.
0
geplaatst: 13 februari 2019, 19:52 uur
Voor de liefhebbers. Ze treden aanstaande zondag op in AFAS
0
geplaatst: 13 februari 2019, 22:24 uur
Heer Hendrik schreef:
Voor de liefhebbers. Ze treden aanstaande zondag op in AFAS
Voor de liefhebbers. Ze treden aanstaande zondag op in AFAS
Joh
0
geplaatst: 7 oktober 2021, 16:14 uur
Nieuw album!:
Tears For Fears announce a new studio album: "The Tipping Point"
https://superdeluxeedition.com/wp-content/uploads/2021/10/cover-1.jpg
Single/titeltrack:
Tears For Fears announce a new studio album: "The Tipping Point"
https://superdeluxeedition.com/wp-content/uploads/2021/10/cover-1.jpg
Single/titeltrack:
* denotes required fields.
* denotes required fields.