zoeken in:
0
geplaatst: 5 april 2006, 22:58 uur
De muziek van The Cure is best te pruimen. Ik zag 2 jaar geleden een optreden. Muzikaal zeker niet slecht maar die frontman lijkt me een echte zak te zijn. Komt op, begint te zingen en bolt em op het einde af zonder iets te zeggen tegen het publiek.
Vond ik echt zielig en kwam over van ik doe dit voor de poen en niet voor de muziek,fans...
ARMOEE!
Vond ik echt zielig en kwam over van ik doe dit voor de poen en niet voor de muziek,fans...
ARMOEE!
0
geplaatst: 6 april 2006, 13:52 uur
Hmm, nog nooit iets van gemerkt.. ik heb ze toch al vier keer gezien, inclusief vorig jaar nog. Robert was juist erg enthousiast en het publiek werd wel degelijk meerdere keren bedankt. Ze kwamen ook liefst 3 maal terug voor iets van 6 nummers toegift! Klinkt niet als een band die aan het incashen is 

0
geplaatst: 6 april 2006, 15:29 uur
Volledig tof doen en grapje maken is volgens mij ook wel redelijk afgezaagd. Het zijn toch de nummers die belangrijk zijn. + het feit dat hij drie maal terugkwam voor iets meer dan zes nummes is toch een teken dat hij het publiek respecteert. 6 nummers extra vind ik beter dan pakweg 'Fuck President Bush' of 'how does everybody feel?' Dat zou On-The Cure zijn.
0
geplaatst: 7 april 2006, 20:28 uur
Nee, da's een beetje beneden de stand van deze band 
Popijopi gedrag zal je deze band niet op betrappen, gelukkig maar..

Popijopi gedrag zal je deze band niet op betrappen, gelukkig maar..

0
geplaatst: 21 juli 2006, 23:25 uur
Ik ga me binnenkort ook maar eens wagen aan de albums van The Cure. Het enthousiasme van orbit maakt me toch heel erg nieuwsgierig
Met welke kan ik het beste beginnen, orbit?
Met welke kan ik het beste beginnen, orbit?
0
geplaatst: 21 juli 2006, 23:33 uur
Nouja, niet alleen mijn enthiousiasme hoor, kijk maar eens naar de gemiddelden van veel cure-platen, dat liegt er niet om..
Pornography lijkt me alvast geen goed startpunt. Qua 'oude' cure-sound is seventeen seconds een beter startpunt dan deze. Als seventeen seconds je bevalt stap je naar faith, en vanaf die stap je naar Pornography
Maar de platen Disintegration en Wish zijn wat moderner en sluiten misschien beter aan bij de muziek waar je al naar luistert (arcade fire e.d.). Dus misschien moet je die eerst eens binnenhalen
Pornography lijkt me alvast geen goed startpunt. Qua 'oude' cure-sound is seventeen seconds een beter startpunt dan deze. Als seventeen seconds je bevalt stap je naar faith, en vanaf die stap je naar Pornography

Maar de platen Disintegration en Wish zijn wat moderner en sluiten misschien beter aan bij de muziek waar je al naar luistert (arcade fire e.d.). Dus misschien moet je die eerst eens binnenhalen

0
geplaatst: 11 november 2006, 01:23 uur
Bij The Cure - Pornography (1982):
Hoe zit het met de verdeling van de geslachten bij andere meesterwerken van The Cure, orbit? (Faith, Seventeen Seconds, Disintegration, etc.), of valt daar geen pijl op te trekken?
orbit schreef:
Ach, de jongens trekken naar Pornography, de meisjes naar Head On The Door.. zo is het altijd al geweest
Ach, de jongens trekken naar Pornography, de meisjes naar Head On The Door.. zo is het altijd al geweest

Hoe zit het met de verdeling van de geslachten bij andere meesterwerken van The Cure, orbit? (Faith, Seventeen Seconds, Disintegration, etc.), of valt daar geen pijl op te trekken?

0
Feeder
geplaatst: 11 november 2006, 01:49 uur
O jawel... we hebben hier thuis eigenlijk 3 exemplaren van het vrouwelijke geslacht lopen die the cure "het van het" vinden. En slechts 2 mannen...
Maar goed, ik stel vast dat de mannen pornography, faith, seventeen seconds en disintegration verkiezen. De vrouwen hebben het meet voor the top, the head on the door, three imaginary boys en kiss me kiss me kiss me. (er is hier niemand die écht happig is op hun werk van de jaren 90). Eigenlijk is het wel zo dat iedereen alles graag hoort hoor, disintegration ligt namelijk écht bij iedereen in het bovenste schuifje en the cure is hier voor zowat iedereen de favo-band, gotta love the cure. Nou ja... was dit verhelderend ?
Maar goed, ik stel vast dat de mannen pornography, faith, seventeen seconds en disintegration verkiezen. De vrouwen hebben het meet voor the top, the head on the door, three imaginary boys en kiss me kiss me kiss me. (er is hier niemand die écht happig is op hun werk van de jaren 90). Eigenlijk is het wel zo dat iedereen alles graag hoort hoor, disintegration ligt namelijk écht bij iedereen in het bovenste schuifje en the cure is hier voor zowat iedereen de favo-band, gotta love the cure. Nou ja... was dit verhelderend ?
0
geplaatst: 11 november 2006, 01:52 uur
Zeer zeker, Feeder. Je hebt me op dit late tijdstip zeker een heldere uitleg gegeven. Op naar "Seventeen Seconds" en "Faith" dan maar (was ik toch al van plan, maar door jouw verhelderende betoog ben ik nog een stukje zekerder van mijn opvolgers van "Disintegration" en "Pornography".). 

0
Feeder
geplaatst: 11 november 2006, 02:46 uur
Mag ik je aanraden om toch niet de andere albums van the cure te vergeten? Ik zweer het dat ze de moeite waard zijn.
0
geplaatst: 11 november 2006, 02:54 uur
In dit topic vind je onderaan de pagina een handig overzichtje van welke Cure albums MuMe leden verkiezen, berekend aan de hand van hun top 5 

0
geplaatst: 17 november 2006, 17:37 uur
Ik ben er even een weekje tussenuit geweest, maar ik ben er weer. Bedankt voor de link, freddze, en ik zal ook zeker niet de andere albums van The Cure vergeten, Feeder
.
.
0
geplaatst: 30 november 2006, 14:11 uur
De geruchten doen de ronde dat The Cure volgend jaar een dubbelcd zou uitbrengen. Zeker is alleszins dat er op 5 december een live dvd verschijnt, en dat de groep heeft toegezegd voor het Ultra Music Festival (Miami, Florida - VS) op 27 maart.
Bron: popnieuws op de site van Studio Brussel
Bron: popnieuws op de site van Studio Brussel
0
geplaatst: 15 december 2006, 23:33 uur
Bij The Cure - Pornography (1982):
Ik wil er wel wat over zeggen. Ik kan de muzikale voorkeuren van HiLL wel aardig plaatsen en had deze reactie bij Pornography wel verwacht.
HiLL zal Boys don´t Cry wel bevallen, misschien Seventeen Seconds ook nog wel. Faith en Pornography is andere (zware) koek. Meer voor de geoefende Cure-luisteraar.
Elbow is trouwens ook wat zwaar op de hand en hebben ook goed naar the Cure geluisterd. Hoe zit dat HiLL?
Ik wil er wel wat over zeggen. Ik kan de muzikale voorkeuren van HiLL wel aardig plaatsen en had deze reactie bij Pornography wel verwacht.
HiLL zal Boys don´t Cry wel bevallen, misschien Seventeen Seconds ook nog wel. Faith en Pornography is andere (zware) koek. Meer voor de geoefende Cure-luisteraar.
Elbow is trouwens ook wat zwaar op de hand en hebben ook goed naar the Cure geluisterd. Hoe zit dat HiLL?
0
geplaatst: 15 december 2006, 23:36 uur
Ja Elbow kan ik erg goed waarderen en als zij goed naar the Cure hebben geluisterd dan heb ik stiekem toch een voorliefde voor ze.
Dus zal ik mij -nogmaals dat ene liedje van deze band waardeer ik serieus- aan dat album (The Head on the Door) wagen?
Inderdaad mijn muzieksmaak ligt ergens anders en daarom wil ik ook niet verdere platen die ik eventueel ook slecht zou vinden met mijn stemmen de grond in duwen.
Dus zal ik mij -nogmaals dat ene liedje van deze band waardeer ik serieus- aan dat album (The Head on the Door) wagen?Inderdaad mijn muzieksmaak ligt ergens anders en daarom wil ik ook niet verdere platen die ik eventueel ook slecht zou vinden met mijn stemmen de grond in duwen.
0
geplaatst: 15 december 2006, 23:49 uur
HiLL, je zou The Head on the Door inderdaad kunnen proberen. Daar staan toch wel minsten een aantal nummers op die je wel kan waarderen denk ik. Misschien Boys Don't Cry inderdaad ook wel, maar Seventeen Seconds zou ik me als ik jou was niet aan wagen, behalve dan A Forest zal je wel goed vinden, want die vindt geloof ik iedereen goed.
Op Kiss me Kiss me Kiss me staan trouwens ook wel een aantal mooie luisterliedjes (om het zomaar te noemen) zoals Catch, How Beautiful You Are en Just Like Heaven, maar ook het springerige Why Can't I Be You?
The Cure heeft inmiddels een aardig ruim aanbod aan nummers dus 1 cd'tje samenstellen met nummers die je van hun kan waarderen moet wel lukken!
Op Kiss me Kiss me Kiss me staan trouwens ook wel een aantal mooie luisterliedjes (om het zomaar te noemen) zoals Catch, How Beautiful You Are en Just Like Heaven, maar ook het springerige Why Can't I Be You?
The Cure heeft inmiddels een aardig ruim aanbod aan nummers dus 1 cd'tje samenstellen met nummers die je van hun kan waarderen moet wel lukken!

0
Feeder
geplaatst: 26 december 2006, 15:09 uur
Bij The Cure - Faith (1981):
Wie geeft er nog in godsnaam al z'n cd's van the cure weg ?
luisteraart schreef:
en ik mijn hele Cure-collectie weggaf
en ik mijn hele Cure-collectie weggaf
Wie geeft er nog in godsnaam al z'n cd's van the cure weg ?
0
geplaatst: 26 december 2006, 15:17 uur
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn interesse in de band ook wel enigzins is verflauwd gedurende de jaren 90.. maar ik was een jaar of 5 geleden toch weer heel erg blij met mijn collectie! Goede muziek blijft gelukkig ook gewoon goed.
0
Feeder
geplaatst: 26 december 2006, 15:21 uur
Inderdaad, de cure uit de jaren 90 suckt vergeleken met wat ze in de jaren 80 gebracht hebben.
0
luisteraart
geplaatst: 26 december 2006, 15:25 uur
Feeder schreef:
Wie geeft er nog in godsnaam al z'n cd's van the cure weg ?
Wie geeft er nog in godsnaam al z'n cd's van the cure weg ?
LP's. Zouden anders ook wel in de loop der jaren door CD's worden vervangen.
(Alleen Wish had ik als CD, maar omdat dat een verjaardagscadeautje was, deed ik die niet weg. Zat wel te verstoffen in een achterafhoekje van de muziekladen)
Bovendien kun je nog altijd beter aan een liefhebber weggeven, dan gewoon in de supermarkt of op internet te koop aanbieden en ze in onbekende handen zien verdwijnen.
Mijn oplossing was respectvoller tegenover de jarenlange trouwe diens van de collectie.
0
geplaatst: 7 januari 2007, 14:22 uur
freddze schreef:
De geruchten doen de ronde dat The Cure volgend jaar een dubbelcd zou uitbrengen.
De geruchten doen de ronde dat The Cure volgend jaar een dubbelcd zou uitbrengen.
Goed nieuws!!! Robert had volgens geruchten al 30 songs klaarliggen

0
geplaatst: 14 januari 2007, 22:23 uur
Ja, hij zou moeite hebben (gehad) met teksten schrijven, wil voorkomen in herhaling te vallen. Dat is dan toch wel aardig van hem. 
Ff over die deluxe albums. Hoe zit dat nou, wat denken jullie, waarom komt er eerst zo'n box "Join The Dots" uit en nu dit weer?
Een paar mogelijkheden:
A. Robert Smith was zijn zolder aan het opruimen en is een hele aardige man die alles wat hij vindt met zijn fans wil delen.
B. Robert Smith smijt met geld en vilt zijn bedrijfje The Cure tot op het bot leeg om aan meer poen te komen.
C. De platenmaatschappij van The Cure zoekt mogelijkheden om The Cure tot op het bot uit te buiten.
Nog andere opties? Weet iemand misschien de waarheid?
Er bestaat megaveel bootleg-materiaal van The Cure, gaan ze dat straks ook allemaal officieel verkopen?

Ff over die deluxe albums. Hoe zit dat nou, wat denken jullie, waarom komt er eerst zo'n box "Join The Dots" uit en nu dit weer?
Een paar mogelijkheden:
A. Robert Smith was zijn zolder aan het opruimen en is een hele aardige man die alles wat hij vindt met zijn fans wil delen.
B. Robert Smith smijt met geld en vilt zijn bedrijfje The Cure tot op het bot leeg om aan meer poen te komen.
C. De platenmaatschappij van The Cure zoekt mogelijkheden om The Cure tot op het bot uit te buiten.
Nog andere opties? Weet iemand misschien de waarheid?
Er bestaat megaveel bootleg-materiaal van The Cure, gaan ze dat straks ook allemaal officieel verkopen?
0
Feeder
geplaatst: 14 januari 2007, 23:13 uur
Ik ben anders wel héél erg blij met mijn deluxe editions hoor ! Het kan me geen bal schelen ofdat het nu enkel en alleen om het geld draait. Ik heb ze toch maar lekker 
Bovendien staat er op die join the dots véél materiaal dat je niet op de deluxe editions kan vinden. Ach, Jantje is blij, laat hem nu blij zijn

Bovendien staat er op die join the dots véél materiaal dat je niet op de deluxe editions kan vinden. Ach, Jantje is blij, laat hem nu blij zijn

0
geplaatst: 14 januari 2007, 23:30 uur
Ja het deluxe materiaal is weer een aanvulling van Join The Dots inderdaad. Ik vind het ook leuk om al dat demo materiaal enzo te horen hoor, toch allemaal weer "nieuw" materiaal zeg maar, maar toch vraag ik me af hoe ze zo'n moment uitkiezen om het uit te brengen. En waarom kun je dat "nieuwe" materiaal niet los van het album kopen, want nu moet je dus al die al die albums nog een keer kopen als je ze al hebt! Beetje sneaky manier van een album nogmaals in de verkoop krijgen ofzo?
Ach ja... marketingstrategieën...
Ach ja... marketingstrategieën...

0
Feeder
geplaatst: 14 januari 2007, 23:33 uur
Mag ik jou er even op wijzen dat sommige mensen veel belang hechten aan mooie hoesjes ? Deze cd's heb ik voor de rest van m'n leven en daarom ben ik meer dan blij als ik ze in zo'n verzorgde staat kan hebben. Het geluid van de originele cd's is iedere keer ook behoorljk opgepoetst. Ach ach ach, ik vind dat het z'n geld meer dan waard is hoor. Als je een echte the cure fan bent ben je meer dan blij met deze deluxe editions.
0
geplaatst: 14 januari 2007, 23:47 uur
Als jij er blij mee bent ben ik ook blij. Tenslotte zie ik graag gelukkige Cure-fans. Dus ik...
(precies... ik hou verder mijn mond over sneaky marketingstrategieën enzo; ze maken tenslotte ook mensen blij met wat ze aanbieden...)
ps
ja... misschien denk ik ook anders omdat ik wat ouder ben, mijn leven duurt nog wat minder lang...
(precies... ik hou verder mijn mond over sneaky marketingstrategieën enzo; ze maken tenslotte ook mensen blij met wat ze aanbieden...)ps
Feeder schreef:
Deze cd's heb ik voor de rest van m'n leven .....
Deze cd's heb ik voor de rest van m'n leven .....
ja... misschien denk ik ook anders omdat ik wat ouder ben, mijn leven duurt nog wat minder lang...

0
Feeder
geplaatst: 14 januari 2007, 23:50 uur
Inderdaad ! Ze maken mensen blij ! Ik heb bijvoorbeeld al m'n oude cd's aan een heel goede vriendin gegeven. Die was dan ook weer héél erg blij.
* denotes required fields.


