zoeken in:
0
handsome_devil
geplaatst: 28 augustus 2007, 19:39 uur
Ik heb de extra disc van de SE eigenlijk nog nooit gedraaid, maar hij staat verder wel mooi als kastvulling.
0
jean maurice
geplaatst: 28 augustus 2007, 20:29 uur
moet je toch eens draaien, dan draai je het album niet meer tenminste dat heb ik, ik draai eigenlijk allen nog die tweede disc 

0
djeffibrelich
geplaatst: 28 augustus 2007, 20:31 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Dit is trouwens de enige The Cure plaat die ik zo hoog zou kunnen waarderen tot nu toe. Dat meest recente album heeft wel redelijk donkere nrtjes, maar valt hierbij toch in het niet. Verder ken ik Disintegration en Kiss Me... welke ik allebij te licht vind qua sfeer. Aanraders?
Dit is trouwens de enige The Cure plaat die ik zo hoog zou kunnen waarderen tot nu toe. Dat meest recente album heeft wel redelijk donkere nrtjes, maar valt hierbij toch in het niet. Verder ken ik Disintegration en Kiss Me... welke ik allebij te licht vind qua sfeer. Aanraders?
Faith. En heel mischien is ook Seventeen Seconds wel wat voor je.
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 20:34 uur
Zeker de moeite waard hoor vooral bij Three imaginary Boys het punk wave stadium nog' zijn de bonustracks van toegevoegde waarde.
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 21:43 uur
hmm ik zal er eens over nadenken. Maar 9,95 of 22,95 vind ik toch wel een erg groot verschil. Bedankt voor de tips allemaal. Faith heb ik inmiddels in mn Torrent browser staan. en oh: die is net klaar zie ik.
0
djeffibrelich
geplaatst: 28 augustus 2007, 22:23 uur
gewoon die van 9.95 halen.
of een originele lp.
niet luisteren naar die mensen die remasters aan het ophemelen zijn want het is allemaal bullshit.
een paar oninteresante oude home-demos zijn niets waard en het oppoetsen van de originele sound is ook makelijk geld verdienen.
geef mij maar een album zoals die gemaakt is.
of een originele lp.
niet luisteren naar die mensen die remasters aan het ophemelen zijn want het is allemaal bullshit.
een paar oninteresante oude home-demos zijn niets waard en het oppoetsen van de originele sound is ook makelijk geld verdienen.
geef mij maar een album zoals die gemaakt is.
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 22:30 uur
ThirdEyedCitizen schreef:
Feit is dat ik deze cd wel moet kopen. Nu kan ik voor 9 euro de normale Remasster versie kopen en voor 22 euro ongeveer de SE. Heb ik die SE echt nodig?
Feit is dat ik deze cd wel moet kopen. Nu kan ik voor 9 euro de normale Remasster versie kopen en voor 22 euro ongeveer de SE. Heb ik die SE echt nodig?
Bij bol.com haal je hem voor €7,99, ook Faith en Seventeen Seconds zijn daar voor €7,99 te koop. En je moet de gewone versie halen, al die extra tracks zijn onzin en er bewust opgezet om fans uit te melken...ook al ken ik de tracks niet.

0
djeffibrelich
geplaatst: 28 augustus 2007, 22:37 uur
bij de plato haal je ze volgens mij ook voor 7,99 of 8,99, een van de twee.
ik heb iig nooit een remaster gehoord die de moeite waard was.
ik heb iig nooit een remaster gehoord die de moeite waard was.
0
geplaatst: 28 augustus 2007, 23:07 uur
Ach, die bonustracks zijn wel aardig (Temptation Two, Demise met name, ook Airlock is interessant), maar niets van dat bonusspul haalt het zelfs maar een miniscule fractie bij de tracks op de reguliere plaat. Hou die 12 euro maar op zak en bestel gewoon de remaster! Ik vind het geluid wel mooi geremastered namelijk, dus dat is wel de moeite.
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 00:08 uur
Goed, na vele reacties denk ik dat ik maar besluit die versie van 7,99 bij Bol haal. (tnx Klumpie, meestal is NLStore wel goedkoper dan Bol)
0
djeffibrelich
geplaatst: 29 augustus 2007, 00:48 uur
jean als jij pornography geramastered mooi vind klinken en er het geld voor over hebt , dan zou ik zeggen , geniet er van!
ik heb hem voor 5 euro op lp gescoord en de sound is bij mij prima, dus we zijn geen van beiden suckers.
het is alleen dat sommigen van ons pas net op zichzelf wonen en dat sommigen van ons weleens een centje extra kunnen (moeten) sparen.
ik heb hem voor 5 euro op lp gescoord en de sound is bij mij prima, dus we zijn geen van beiden suckers.
het is alleen dat sommigen van ons pas net op zichzelf wonen en dat sommigen van ons weleens een centje extra kunnen (moeten) sparen.

0
geplaatst: 29 augustus 2007, 00:50 uur
ik ben het wel met Djef eens; als je dan toch meer wil besteden, dan kun je beter Join the Dots aanschaffen. Lijkt mij interessanter.
0
jean maurice
geplaatst: 29 augustus 2007, 00:57 uur
@Leon: who the hell are they??? 
@djeffibrelich: zittten er niet van die vervelende krassen op die lp? ik vind een lp altijd zo lastig als je moet plassen!!!dat gedoe met die naald en zo!!!
maar ik ben liever lui dan moe
dat zal het zijn!!!
ja dat sparen ken ik, toen ik studeerde had ik soms zo weinig geld dat ik een week op aardappelen leefde, mmm soms verlang ik er nog wel eens naar terug, maar 9 euro voor een cd is toch niet veel?

@djeffibrelich: zittten er niet van die vervelende krassen op die lp? ik vind een lp altijd zo lastig als je moet plassen!!!dat gedoe met die naald en zo!!!

maar ik ben liever lui dan moe
dat zal het zijn!!!ja dat sparen ken ik, toen ik studeerde had ik soms zo weinig geld dat ik een week op aardappelen leefde, mmm soms verlang ik er nog wel eens naar terug, maar 9 euro voor een cd is toch niet veel?

0
djeffibrelich
geplaatst: 29 augustus 2007, 01:04 uur
een elpee is niet zo makelijk als een cd idd, met dat omdraaien halverwege.
beide format's hebben zo hun eigen charme.
ik zal verder niet uitleggen wat ik leuk vind aan een elpee.
9 euro is verder een goede deal, ik heb meer problemen met die dure special editions dan die remasters zonder extra tracks.
ik kan verder ook geen vergelijking maken met de elpee, want ik heb de remaster van pornography nooit gehoord.
maar he, goede composities zijn goede composities, het maakt niet uit hoe je hem hoort, pornography is een classic!
join the dots is een box-set van the cure met alle b-kanten ,paar covers etc .. er op.
beide format's hebben zo hun eigen charme.
ik zal verder niet uitleggen wat ik leuk vind aan een elpee.
9 euro is verder een goede deal, ik heb meer problemen met die dure special editions dan die remasters zonder extra tracks.
ik kan verder ook geen vergelijking maken met de elpee, want ik heb de remaster van pornography nooit gehoord.
maar he, goede composities zijn goede composities, het maakt niet uit hoe je hem hoort, pornography is een classic!
jean maurice schreef:
@Leon: who the hell are they???
@Leon: who the hell are they???

join the dots is een box-set van the cure met alle b-kanten ,paar covers etc .. er op.
0
jean maurice
geplaatst: 29 augustus 2007, 01:09 uur
volledig mee eens soms heeft een elpee ook wel iets, als ie lekker kraakt is het net alsof je bij een open haard zit dat geknetter van het vuur, je hebt voor vijf euro een mooi stukje muziek in huis gehaald, en natuurlijk die elpee hoezen die zijn wonderschoon 

0
geplaatst: 29 augustus 2007, 01:09 uur
The Cure heeft best een aantal mooie b-kantjes uitgebracht; Join The Dots is voor Jean Maurice ook zeker een aanbeveling.
0
jean maurice
geplaatst: 29 augustus 2007, 01:10 uur
kijk zo leer ik nog wat bij, ga er eens naar op zoek 

0
geplaatst: 29 augustus 2007, 01:45 uur
Pornography remastered is beslist de moeite waard ThirdEyeCitizen!! Kopen die hap!! Maar laat de deluxe maar voor wat ie is, want die bonuszooi is amper de moeite van een 12 euro meer waard.
0
geplaatst: 29 augustus 2007, 01:57 uur
Tsja, als je toch je beurs moet omkeren en geen regelrechte cure-fan bent, zou ik beginnen met de remastered, tuurlijk wil je de deluxe als je wel een diehard bent Jean
Maar ik help de armen (moet jou toch aanspreken als ouwe anarchist?)
Ik ben het al met je eens dat de remastered de plaat extra caché geeft, dat is een begin
En het is mijn favoriete plaat allertijden, wil toch wat zeggen hmm?
Maar ik help de armen (moet jou toch aanspreken als ouwe anarchist?)
Ik ben het al met je eens dat de remastered de plaat extra caché geeft, dat is een begin
En het is mijn favoriete plaat allertijden, wil toch wat zeggen hmm?
0
jean maurice
geplaatst: 29 augustus 2007, 02:08 uur
dat is een goed begin maar die live versies van The Hanging Garden en The Figurehead, Cold, A Astrange Day en vooral het romantische All MIne zijn toch tien keer beter dan het origineel???
een anarchist blijf je je hele leven!!! ik vind elke vorm van een georganiseerde staatsvorm een misdaad tegen de mensheid, maar in deze tekst vind ik troost LUCEBERT SCHREEF:
elke staat baart haar eigen ruïne!!
een anarchist blijf je je hele leven!!! ik vind elke vorm van een georganiseerde staatsvorm een misdaad tegen de mensheid, maar in deze tekst vind ik troost LUCEBERT SCHREEF:
elke staat baart haar eigen ruïne!!

0
djeffibrelich
geplaatst: 29 augustus 2007, 05:32 uur
Het ideale album van the cure om te luisteren als je verliefd bent is disintegration.
Dus jean, check die plaat!
Hij is denk ik wel wat voor jou.
Plainsong en one more time zijn waarschijnlijk het meest geschikt om op te zetten als je met iemand naar bed gaat.
Wie pornography in de slaapkamer durft op te zetten is pas een echte freak!
Dus jean, check die plaat!
Hij is denk ik wel wat voor jou.
Plainsong en one more time zijn waarschijnlijk het meest geschikt om op te zetten als je met iemand naar bed gaat.
Wie pornography in de slaapkamer durft op te zetten is pas een echte freak!
0
jean maurice
geplaatst: 12 september 2007, 00:52 uur
Bij The Cure - Pornography (1982):
Seventeen Seconds, Faith en Pornography is het beste wat The Cure ooit heeft gemaakt, ze hebben deze albums nooit meer kunnen evenaren laat staan overtreffen en m.i. ook niet met Disintegration, en bedenk dat het geluid van Faith, Seventeen Seconds en Pornography daarvoor nog nooit eerder was vertoond, was volslagen nieuw!
Seventeen Seconds, Faith en Pornography is het beste wat The Cure ooit heeft gemaakt, ze hebben deze albums nooit meer kunnen evenaren laat staan overtreffen en m.i. ook niet met Disintegration, en bedenk dat het geluid van Faith, Seventeen Seconds en Pornography daarvoor nog nooit eerder was vertoond, was volslagen nieuw!
0
geplaatst: 12 september 2007, 00:59 uur
Toevallig dat je dit schrijft. Ik luister net Juju van Siouxsie and the Banshees, plaat die 1 jaar eerder uitkwam en ik hoor best wat gelijkenissen qua sfeer en vooral ook qua gitaar. Pornography is natuurlijk duisterder, maar nee, volkomen nieuw dus niet echt naar mijn mening, aangezien Juju eerder was.
0
jean maurice
geplaatst: 12 september 2007, 01:13 uur
kan ik het niet mee eens zijn ik hoor geen gelijkenissen met Siouxsie, The Cure was echt een stuk vernieuwender, vind Siouxsie overigens ook erg goed!!
0
geplaatst: 12 september 2007, 01:19 uur
Qua gitaar en ook vooral drums hoor ik het toch wel hoor. Maargoed, heb ze vlak na elkaar geluisterd, misschien dat dat het is.
0
jean maurice
geplaatst: 12 september 2007, 01:22 uur
mmm..schiet me net te binnen!! wist je dat Robert Smith in die tijd guitaar speelde bij Siouxsie?
0
geplaatst: 12 september 2007, 01:41 uur
Ehm nee, maar dan is het dus niet gek dat ik de gitaarsound terug hoor. 

0
jean maurice
geplaatst: 12 september 2007, 02:14 uur
je hebt gelijk, ik was helemaal vergeten dat hij tussen 1979 en 1983 guitarist was bij Siouxsie! weliswaar niet fulltime, maar toch!, later heeft hij nog in een sideproject gespeeld met Siouxsie in een band genaamd The Glove 

0
geplaatst: 12 september 2007, 14:22 uur
'79 is wat vroeg hoor... Het is pas na Pornography dat ie bij Siouxsie is gegaan, in '82 ergens, toen Simon The Cure even had gelaten voor wat het toen nog was, Smith zich afvroeg of The Cure nog een toekomst had als band, en de toenmalige gitarist van The Banshees nu eenmaal "werkonbekwaam" werd... In '84, ten tijde van The Top, besluit Smith om dan toch voor The Cure te gaan ( Dank U God!!! ), na een "reconciliation" met Simon ( Dank U Smith en Simon!!!! ).
Wat betreft "The Glove", da's niet met Siouxsie, maar met The Banshees' bassist Steve Severin.
En tot slot; ik kan er niet aan doen, maar telkens ik Closer opzet, denk ik dat The Hanging Garden gaat beginnen! Conclusie: ik vind persoonlijk dat er best wel wat vergelijkingen qua sound zijn tussen dus pakweg Closer en Pornography, en durf me stiekem zelfs een beetje aan te sluiten bij een mening die ik ooit eens in een review van Pornography heb gelezen, alleen weet ik niet meer waar: "De vraag luidt: zou The Cure deze ( Pornography ) plaat kunnen gemaakt hebben zonder Joy Division's Closer ?". Wat vanzelfsprekend niets afneemt aan de genialiteit van beide platen!
Wat betreft "The Glove", da's niet met Siouxsie, maar met The Banshees' bassist Steve Severin.
En tot slot; ik kan er niet aan doen, maar telkens ik Closer opzet, denk ik dat The Hanging Garden gaat beginnen! Conclusie: ik vind persoonlijk dat er best wel wat vergelijkingen qua sound zijn tussen dus pakweg Closer en Pornography, en durf me stiekem zelfs een beetje aan te sluiten bij een mening die ik ooit eens in een review van Pornography heb gelezen, alleen weet ik niet meer waar: "De vraag luidt: zou The Cure deze ( Pornography ) plaat kunnen gemaakt hebben zonder Joy Division's Closer ?". Wat vanzelfsprekend niets afneemt aan de genialiteit van beide platen!
0
jean maurice
geplaatst: 12 september 2007, 14:54 uur
tja toch klopt je verhaal niet helemaal, Smith was wel degelijk betrokken bij Siouxsie vanaf 1979, en wat The Glove betreft ook daar neemt Siouxsie op sommige nummers de zang voor haar rekening, maar goed ik heb nu ook weer geen zin in een welles nietes spel, ik probeer slechts toe te voegen wat ik weet en doe er verder mee wat je wil,
ik vind niet dat je JD met The Cure kunt vergelijken etc etc etc.......
ik vind niet dat je JD met The Cure kunt vergelijken etc etc etc.......
* denotes required fields.
