menu
zoeken in:
avatar van Minneapolis
AOR_Lover schreef:
(quote)


Als iemand roept dat Queen een onbeduidend groepje is neem ik die persoon niet serieus meer. Jaren lang op 1 in diverse lijsten. Dat lukt mevrouw Knowles nooit en te nimmer.


Alle vergeelde krantenpagina's met hitlijsten ten spijt.. Voor heel veel mensen is Queen geen belangrijke band. Different strokes for different folks.

avatar van goldendream
Eigenlijk is het zinloos om tegen de dwaze, kwijlende massa in te gaan ...

avatar van voskat
nico1616 schreef:
(‘spaz’ is blijkbaar not done in de VS)


In geen enkel land waar men Engels spreekt is dat een acceptabel woord. Het is zeg maar het N-woord voor gehandicapten. Heel begrijpelijk dat het wordt geschrapt.

avatar van Minneapolis
goldendream schreef:
Eigenlijk is het zinloos om tegen de dwaze, kwijlende massa in te gaan ...


Sorry dat ik momenteel meer opveer van nummers als Virgo's Groove, Plastic Off the Sofa of Pure / Honey dan wanneer voor de miljoenste keer Bohemian Rhapsody langskomt.
Je doet nogal .....

avatar van nico1616
voskat schreef:
(quote)


In geen enkel land waar men Engels spreekt is dat een acceptabel woord. Het is zeg maar het N-woord voor gehandicapten. Heel begrijpelijk dat het wordt geschrapt.


Waarom heeft ze het woord dan in eerste instantie gebruikt?
Nu, het stopt niet hiermee: 'Beyoncé Removes Kelis Interpolation From “Energy” Amid Controversy Over Credits'. Ik kan het me zo voorstellen: een leger aan juristen en nalezers op politieke correctheid in het bedrijf 'Beyoncé', en nog is het niet genoeg om een smetteloos product af te leveren...

avatar van AOR_Lover
nico1616 schreef:
(quote)


Waarom heeft ze het woord dan in eerste instantie gebruikt?
Nu, het stopt niet hiermee: 'Beyoncé Removes Kelis Interpolation From “Energy” Amid Controversy Over Credits'. Ik kan het me zo voorstellen: een leger aan juristen en nalezers op politieke correctheid in het bedrijf 'Beyoncé', en nog is het niet genoeg om een smetteloos product af te leveren...


Het is gewoon het gehunker naar aandacht en publiciteit. Bah wat een misselijkmakend mens.

avatar van Man of Sorrows
Toen ik lang geleden nog Boy without Sorrows was, had ik eens een soortgelijke discussie met toenmalig vriendinnetje. Telkens ik zei dat een nummer een hit was, werd ze boos en ontkende ze in alle toonaarden dat nummer X of Y een hit was, want in haar wereld was het maar een dwaas liedje. Tot dat niveau is de discussie hier aan het verzanden.

Als je werkelijk meent dat de relevantie van Queen beperkt is tot vergeelde krantenknipsels, raad ik je aan om eens vaker een stapje in de wereld te zetten. Wereldwijd wordt Queen door jongeren vandaag ontdekt en herontdekt. Als je meer dan dertig jaar na je dood dat hebt kunnen bewerkstelligen, dan ben je niet onbeduidend. Queen als voorbeeld geven van onbeduidend bandje door de trol hierboven was zo mogelijk nog stompzinniger dan zijn raciaal getinte uitspraken. Laten we mening en feit niet verwarren.

Beyonce is uiteraard, alle haters ten spijt, ook niet onbeduidend. Daarvoor is ze te relevant in de hedendaagse maatschappij. Ik meen ook dat de meer genuanceerde critici het feit hekelen dat de naam Beyonce eerder lijkt te staan voor een maatschappelijk model waarin censuur een belangrijke rol speelt dan wel voor het artistieke product dat wordt afgeleverd. Hetgeen ze alweer pardoes bevestigde met de hele '(sp)ass' rel.

Zoals vaak ontwaar je te midden van al deze polariserende krachten meer gelijkheid dan verschil. De Beyonce gezinde ziet in de kritiek van oudere muziekfans een aanval op diens wereldbeeld terwijl de AOR LoVer de mogelijkheid van het niet meer relevant zijn van diens favoriete bands gelijk stelt met persoonlijke vergankelijkheid. En dan gaat het er scherper aan toe dan eigenlijk het geval zou mogen zijn mbt een gesprek over muziek.

In beide gevallen staan ze dichter bij elkaar dan ze wel denken; een te grote identificatie met hun favoriete muziek. Het is maar popmuziek, jongens en meisjes.

avatar van voskat
nico1616 schreef:
(quote)


Waarom heeft ze het woord dan in eerste instantie gebruikt?
Nu, het stopt niet hiermee: 'Beyoncé Removes Kelis Interpolation From “Energy” Amid Controversy Over Credits'. Ik kan het me zo voorstellen: een leger aan juristen en nalezers op politieke correctheid in het bedrijf 'Beyoncé', en nog is het niet genoeg om een smetteloos product af te leveren...


Wat heeft dat met politiek correctheid te maken??
Ze heeft een stukje van Kelis gebruikt zonder toestemming.

avatar van Minneapolis
Man of Sorrows schreef:

Als je werkelijk meent dat de relevantie van Queen beperkt is tot vergeelde krantenknipsels,


Ho.. Goed lezen graag. Ik zeg voor velen (en imo hebben ze dat recht) om aan te geven dat voorkeuren verschillen en Queen een nogal ander geluid en genre is. Overigens zijn er best nummertjes van dat bandje die ik nog wel met plezier speel. Innuendo en Dragon Attack heel recent nog. Maar veel van hun oude rock nummers zijn voor mij totaal niet interessant.

Oh, en wat is "relevant" in vredesnaam? Muziek is voor mij een belangrijke bijzaak in het leven. En als ik er blij van wordt dan is de muziek relevant. Maakt niet uit wat voor kleur, genre, release datum of imago van betreffende artiest.

avatar van Man of Sorrows
Minneapolis schreef:
(quote)


Ho.. Goed lezen graag. Ik zeg voor velen (en imo hebben ze dat recht) om aan te geven dat voorkeuren verschillen en Queen een nogal ander geluid en genre is. Overigens zijn er best nummertjes van dat bandje die ik nog wel met plezier speel. Innuendo en Dragon Attack heel recent nog. Maar veel van hun oude rock nummers zijn voor mij totaal niet interessant.

Oh, en wat is "relevant" in vredesnaam? Muziek is voor mij een belangrijke bijzaak in het leven. En als ik er blij van wordt dan is de muziek relevant. Maakt niet uit wat voor kleur, genre, release datum of imago van betreffende artiest.


Laat ons het erop houden als nummers van een band op een festival tijdens pauzes door 70.000 (jonge) mensen worden gescandeerd, we kunnen spreken van behoorlijk relevant. Iets van een impact hebben of gegrift in het collectieve geheugen, zo je wil. Dat staat los van de muziek die jij of ikzelf graag horen of welke muziek een meerwaarde biedt aan ons leven. De meeste artiesten waar ik naar luister zijn allesbehalve relevant, zelfs onbeduidend in het muzikale landschap. Terwijl ik zelf nog nooit een volledige plaat heb gedraaid van Queen (of Fleetwood Mac, Dire Straits of Abba). Allemaal zeer relevante en allesbehalve onbeduidende namen nochtans.

avatar van Edgar18
AOR_Lover schreef:
Het is gewoon het gehunker naar aandacht en publiciteit. Bah wat een misselijkmakend mens.
Ik zie een overeenkomst...

Ondertussen heb ik Renaissance voor het eerst aanstaan. Dit draadje is daarbij voortreffelijk bijvermaak.

avatar van nico1616
Man of Sorrows schreef:
Ik meen ook dat de meer genuanceerde critici het feit hekelen dat de naam Beyonce eerder lijkt te staan voor een maatschappelijk model waarin censuur een belangrijke rol speelt dan wel voor het artistieke product dat wordt afgeleverd. Hetgeen ze alweer pardoes bevestigde met de hele '(sp)ass' rel.


Mooi verwoord en voor mij zeker het geval. Het is ook een persoonlijke ontgoocheling. Eind 2013 vond ik haar titelloze album prachtig en ik luister er nog steeds naar. Lemonade uit 2016 vond ik al minder, maar Beyoncé werd alom bewonderd, o.m. over haar persoonlijke teksten die bv. gingen over de ontrouw van haar partner. En nu komt ze met een album dat me niets zegt, tot daar aan toe, maar waar ze ook nog eens staat voor een maatschappelijke tendens die ik verwerpelijk vind (niemand mag beledigd worden zodat alle censuur verantwoord is). Bovendien is er bij een bepaald nummer sprake van 24 songwriters ... Hoe persoonlijk is dat dan nog allemaal? Hoe zit het met haar lyrics uit 2016, hoe geloofwaardig zijn die nog? Als je je geloof in de integriteit van een artiest verliest, dan is dat pijnlijk.

avatar van Minneapolis
p.s. ik hoor net Miley Cyrus langskomen op de radio. Mijn God.. Dát is nu van die plastic 13 in een dozijn meuk waar ik me wel aan kan ergeren. Om die 2 redenen (het klinkt enkel plastic en net als ieder ander) + er zit werkelijk niets lekkers aan qua bas of ritme. Zomaar een voorbeeld, maar je kunt elk willekeurig Q-music/ Slam nummer noemen. Daarom snap ik het gezeur op Beyonce's laatste werk niet zo.

avatar van goldendream
Tot slot: aan individuen die Beyoncé en andere wannabeetjes relevanter vinden dan Roger Waters, Deep Purple of Queen moet er geen tijd besteed worden.

avatar van Minneapolis
Het gaat niet alleen om Beyoncé hoor. Miley Cyrus en een heel gros van dergelijke zangeresjes hebben maar om één reden succes, passend in onze triestige maatschappij. Plaats ze achter een raam met rood licht en je merkt geen verschil. Dat is mijn mening, of er daar kwaad voor zijn of niet.


Als Beyonce en Miley Cyrus volgens jou hetzelfde klinken dan hebben we het probleem gevonden.
En ja, Beyonce is relevant in haar album / artiest topic.
Geleuter over relevantie..

avatar van goldendream
Zeg ik dat ze hetzelfde klinken? Neen, ik zeg dat dat type hetzelfde wapen hanteert om onkunde te verdoezelen en er anders niemand naar zou luisteren.

avatar van Minneapolis
goldendream schreef:
Zeg ik dat ze hetzelfde klinken? Neen, ik zeg dat dat type hetzelfde wapen hanteert om onkunde te verdoezelen en er anders niemand naar zou luisteren.


Clipjes en imago boeien mij vrij weinig, en hoe raar ik ook ben, ik ben vast niet de enige hierin.
Zelfde geldt voor Billie Eilish, waar ook zo'n discussie was.Ik volg de heisa er omheen niet. Maar ik proef geregeld van de nieuwe releases. Over het algemeen vind ik het niet veel (genoemde Cyrus bijvoorbeeld, die echt totaal andere muziek maakt imo), maar soms valt het me ook mee.

avatar van Man of Sorrows
Minneapolis schreef:
p.s. ik hoor net Miley Cyrus langskomen op de radio. Mijn God.. Dát is nu van die plastic 13 in een dozijn meuk waar ik me wel aan kan ergeren. Om die 2 redenen (het klinkt enkel plastic en net als ieder ander) + er zit werkelijk niets lekkers aan qua bas of ritme. Zomaar een voorbeeld, maar je kunt elk willekeurig Q-music/ Slam nummer noemen. Daarom snap ik het gezeur op Beyonce's laatste werk niet zo.


Misschien omdat Beyonce door fans én critici op handen wordt gedragen, en bijgevolg een nieuw album kritischer wordt bekeken? Op enkele uitzonderingen na is er niemand die zich lovend zal uitlaten over de muziek van Miley Cyrus -althans niet op muzieksites of 'correcte' media- Ik lees jouw opmerking dan ook als een klacht over Nickelback op de radio waaruit volgt dat je niet snapt dat er veel bedenkingen zijn bij de nieuwe Radiohead.

De andere redenen in verband met censuur en overdreven politieke correctheid van deze artiest zijn imo al voldoende aangehaald.

Dat hele 'vrouwelijk schoon verkoopt en dat is een probleem blabla' argument ga ik niet in mee, dat is zeuren hoe de mens in elkaar zit en dergelijk gezeur heeft nog maar zelden iemand vooruit geholpen.

avatar van voskat
Het gaat niet alleen om Beyoncé hoor. Miley Cyrus en een heel gros van dergelijke zangeresjes hebben maar om één reden succes, passend in onze triestige maatschappij. Plaats ze achter een raam met rood licht en je merkt geen verschil. Dat is mijn mening, of er daar kwaad voor zijn of niet.





Excuses aanvaard.

avatar van Michiel Cohen
Beyonce, Miley Cyrus en al die anderen? Stelt allemaal niet zoveel voor. Waarom is er hier zo weinig aandacht voor echte zangeressen die getekend zijn door het leven?


avatar van Minneapolis
Man of Sorrows schreef:
(quote)


Misschien omdat Beyonce door fans én critici op handen wordt gedragen, en bijgevolg een nieuw album kritischer wordt bekeken? Op enkele uitzonderingen na is er niemand die zich lovend zal uitlaten over de muziek van Miley Cyrus -althans niet op muzieksites of 'correcte' media- Ik lees jouw opmerking dan ook als een klacht over Nickelback op de radio waaruit volgt dat je niet snapt dat er veel bedenkingen zijn bij de nieuwe Radiohead.

De andere redenen in verband met censuur en overdreven politieke correctheid van deze artiest zijn imo al voldoende aangehaald.

Dat hele 'vrouwelijk schoon verkoopt en dat is een probleem blabla' argument ga ik niet in mee, dat is zeuren hoe de mens in elkaar zit en dergelijk gezeur heeft nog maar zelden iemand vooruit geholpen.


Mijn punt is dat ik het album deels geslaagd genoeg vind om het eens te zijn met de critici. Dit ontstijgt 99% van wat ik op de populairste zenders hoor. Voor Billie Eilish gold dat nog sterker. En ook daar tuimelden de users over elkaar heen om te schrijven wat er allemaal zo ergerlijk is aan betreffende artieste. Nogmaals; ik volg de buzz er omheen niet, en het interesseert me ook niet.
Ook denk ik dat een aantal klagers überhaupt geen R&B of hiphop lusten, en dat dat vooroordeel meespeelt.

avatar van voskat
Michiel Cohen schreef:
Beyonce, Miley Cyrus en al die anderen? Stelt allemaal niet zoveel voor. Waarom is er hier zo weinig aandacht voor echte zangeressen die getekend zijn door het leven?

*Loredana Bertè*


Oef, de keel van deze is inderdaad flink getekend.

Ben wel benieuwd wat men van bijvoorbeeld FKA Twigs vindt hier. Nota bene iemand die daadwerkelijk sekswerk heeft gedaan, wat blijkbaar tot de nodige waardeoordelen leidt hier.



avatar van Minneapolis
voskat schreef:
(quote)


Oef, de keel van deze is inderdaad flink getekend.

Ben wel benieuwd wat men van bijvoorbeeld FKA Twigs vindt hier. Nota bene iemand die daadwerkelijk sekswerk heeft gedaan, wat blijkbaar tot de nodige waardeoordelen leidt hier.

(embed)


Mijn liefde voor FKA Twigs is langzaamaan gegroeid. Mede dankzij een fantastische clip als Sad Day. Interessante artieste.

avatar van goldendream
Waarom excuses? Omdat er ook eens een gewoon lied tussen zit zonder vulgair gedoe? I don't think so.

avatar van Slowgaze
Man of Sorrows schreef:
Als je werkelijk meent dat de relevantie van Queen beperkt is tot vergeelde krantenknipsels, raad ik je aan om eens vaker een stapje in de wereld te zetten. Wereldwijd wordt Queen door jongeren vandaag ontdekt en herontdekt. Als je meer dan dertig jaar na je dood dat hebt kunnen bewerkstelligen, dan ben je niet onbeduidend. Queen als voorbeeld geven van onbeduidend bandje door de trol hierboven was zo mogelijk nog stompzinniger dan zijn raciaal getinte uitspraken. Laten we mening en feit niet verwarren.

Beyonce is uiteraard, alle haters ten spijt, ook niet onbeduidend. Daarvoor is ze te relevant in de hedendaagse maatschappij. [...]

Het valt me eerlijk gezegd een beetje tegen hoe slecht ironie herkend wordt in deze discussie; volgens mij ook door jou. Queen een onbeduidend rockgroepje noemen is uiteraard belachelijk; ik snap heel goed dat mensen daardoor beginnen te steigeren. Je denkt toch niet dat ik dat serieus meen? Waar het me om ging was even de spiegel voorhouden aan de conservatieve rockliefhebbers hier: je zit constant de prestaties van een van de grootste artiesten van de afgelopen twee decennia te ontkennen, maar hoe zou je het vinden als iemand net zulke onzinnige beweringen zou doen over rockbands uit het verleden?

Bovendien, en daar blijf ik bij, het zijn meestal de conservatieve rockliefhebbers die het nodig vinden om artiesten als Beyoncé aan te vallen (of Taylor Swift, die veelal vergelijkbare kritiek krijgt). Ik heb nog nooit een Beyoncé-liefhebber als eerste de aanval horen of zien openen op classic rock, maar andersom stikt het op de sociale media van mensen die onder nieuwsberichten graag even moeten melden dat ze Beyoncé kut vinden, dat alleen de muziek van vroeger goed was en dat Metallica pas echt fantastisch is. Ik snap werkelijk niet waar dat misplaatste snobisme vandaan komt; de enige reden die ik kan bedenken zijn een conservatievere instelling en luistergedrag, en daardoor maar niet kunnen accepteren dat rock al een paar decennia niet meer het populairste genre is in de popmuziek.

avatar van Man of Sorrows
Een controversiële post plaatsen en het nadien wegzetten als ironie of niet gemeend is ook wel wat makkelijk, dat weet je zelf even goed als ik.

Onze perceptie over social media ed is blijkbaar erg verschillend. Ik heb de indruk dat Beyoncé net één van die artiesten is waarover men steeds positief moet zijn, terwijl het erg bon ton is om Classic Rock als pispaal te gebruiken. Zal wel een soort actie reactie verhaal zijn. Dat spotten met Classic Rock is trouwens van alle tijden, de Punkers en New Wavers vonden het al saaie ouwe muziek, idem de Grungers hoewel hun muziek vaak raakvlakken vertoonde, nadien de Hiphoppers enz.

Dat die ouwe Rockers zichzelf blijven vastklampen aan hun helden van weleer zou ik niet louter toeschrijven aan snobisme, maar veeleer aan een angst voor vergankelijkheid die wellicht ergens in ieder van ons schuil gaat.

avatar van ZAP!
Lol.

avatar van voskat
Man of Sorrows schreef:
Dat die ouwe Rockers zichzelf blijven vastklampen aan hun helden van weleer zou ik niet louter toeschrijven aan snobisme, maar veeleer aan een angst voor vergankelijkheid die wellicht ergens in ieder van ons schuil gaat.


Ik klamp me ook met liefde vast aan Pixies, Nirvana, Sonic Youth en andere dingen waar ik mee op ben gegroeid.
Het echte probleem is als er niks meer bij komt, dat je je af gaat sluiten voor alles wat na je twintiger jaren komt. Waarom? Tijdsgebrek? Ik zou niet zonder nieuwe muziek kunnen...

avatar van Slowgaze
Man of Sorrows schreef:
Een controversiële post plaatsen en het nadien wegzetten als ironie of niet gemeend is ook wel wat makkelijk, dat weet je zelf even goed als ik.

Dat ben ik zeker met je eens dat dat gemakzuchtig is, maar dit was toch echt een ironische opmerking, vanaf het begin al. Ik ben echt wel op de hoogte genoeg om door te hebben dat de bands die ik bespotte er wel degelijk toe doen, die herhaling van 'onbeduidend' was een duidelijk ironisch signaal, en ik heb natuurlijk ook best een track record aan ironische posts, dus je had het kunnen weten.

Verder moest ik wel glimlachen om 'controversiële post'; ik heb verdorie altijd al controversieel willen zijn.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Zelfs op de artiestenpagina gaat het nu al weer 4 berichten niet meer over Beyoncé. In dat opzicht is ze in ieder geval uniek

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.