menu
zoeken in:
Father McKenzie
Deze artieste is een boegbeeld van de wegwerppopcultuur, zeker weten.
Ik vind dat sinds de jaren negentig de algehele degeneratie van de popmuziek is ingezet.
Een uitzondering hier en daar niet te na gesproken, uiteraard.

Gelukkig ben ik de hitparade-huppeldepup-kauwgomballen-pop al jààààren ontgroeid.

En nu ga ik Going Home van Ten Years After nog eens draaien, zie!

avatar van musicman13
precies heeft weinig zin om met de oudere generatie te gaan discusseren over Beyoncé.

Misterfool
sterke recensie

ik ben het echter nergens met je eens. ik mis het gevoelige en orginele bij beyoncé. dit betekend echter alleen dat ik andere eisen stel aan mijn muziek. bij een andere R&B diva krijg ik meer gevoel mee: Dianna ross. ik ben absoluut geen pure beatle of bob dylan fan ik luister naar allerlij soorten muziek en dus ook R&B. alle poespas om haar heen(het pornoactrice uiterlijk,de danspasjes) intresseren mij niet. ik heb mijn punt echter gemaakt en zal hier voorlopig niet meer posten

@mjuman ik schrijf wat ik denk. om zogenaamde beschermende nuance geef ik niet.

avatar van HiLL
Hier kunnen jullie verder discussiëren over Beyonce. Het was bij het album allemaal net even te off-topic. En houd het aub 'gezellig'. De een vind haar goed zingen, de ander niet. Prima, maar wellicht dat men dat ook van elkaar kan respecteren.

avatar van musicman13
Misterfool schreef:
sterke recensie

ik ben het echter nergens met je eens. ik mis het gevoelige en orginele bij beyoncé. dit betekend echter alleen dat ik andere eisen stel aan mijn muziek. bij een andere R&B diva krijg ik meer gevoel mee: Dianna ross. ik ben absoluut geen pure beatle of bob dylan fan ik luister naar allerlij soorten muziek en dus ook R&B. alle poespas om haar heen(het pornoactrice uiterlijk,de danspasjes) intresseren mij niet. ik heb mijn punt echter gemaakt en zal hier voorlopig niet meer posten

@mjuman ik schrijf wat ik denk. om zogenaamde beschermende nuance geef ik niet.


thnx for the compliment!

avatar van Jordyp
Nieuwe single:




Wat een tegenvaller... Het is te hopen dat dit het minste nummer van het album wordt.

avatar van Rhythm & Poetry
Ze was goed op Glastonbury. En lekker.

avatar van Yestsida
Bown Down (I Been On):




Vooral het tweede deel (I Been On) is echt hard. Had dit niet verwacht van Beyoncé.
Geproduceerd door Hit-Boy, Timbaland, Polow da Don en Planet VI.

avatar van Yestsida
De H-Town All-Stars Remix van I Been On met Lil' Keke, Slim Thug, Willie D, Scarface, Z-Ro & Bun B.



catchup
Samen met hubby op tournee, ik weet het nog niet... (die lelijkerd) Mojo Concerts - JAY-Z AND BEYONCÉ

avatar van VDB79
geplaatst:
Bij Beyoncé - RENAISSANCE:

S1998 schreef:
De meeste popdiva’s zien het einde van hun carrière al eindigen na hun 35e. Soms komt dat omdat hun muziek ook daadwerkelijk van mindere kwaliteit is, maar vaak worden ze gewoon gecanceld vanwege hun leeftijd en wordt goed nieuw materiaal compleet genegeerd. Beyoncé weet met haar 40 jaar toch relevant / interessant te te blijven voor de grote massa, iets wat tot nu toe alleen Madonna écht is gelukt (naar mijn weten). Ik hoop dat ze dat nog lang blijft en dat het ‘publiek’ eens stop met het ageisme wat heel erg speelt in de wereld van de popmuziek.


Als je muziek verkoopt door in je blote kont te gaan staan dansen, is het niet zo gek dat mensen je beu zijn na je 35e.
Wat dat betreft vind ik Billie Eilish een beter rolmodel dan Beyoncé. Ik vraag me sowieso af hoe relevant Beyoncé überhaupt is voor de huidige popcultuur. Akkoord, er zit een enorme marketingmachine achter, en ze heeft goed gescoord met haar powerfeminisme imago. Bovendien heeft ze met en via haar man Jay -Z enorm veel invloed achter de schermen. Maar ik vraag me sterk af of jongeren (14 - 25 jaar) zich nog door haar aangesproken voelen of dat de doelgroep toch meer dertigers, veertigers met heimwee naar hun jeugd.

avatar van goldendream
geplaatst:
Hierboven schrijft iemand: "Als je muziek verkoopt door in je blote kont te gaan staan dansen, is het niet zo gek dat mensen je beu zijn na je 35e."

Hoe één zinnetje de nagel op de kop slaat.
O ja, iemand heeft gezocht en gezocht om één pikant clipje te vinden van Kate Bush, Suzanne Vega en Julianne Regan en kwam op de proppen met 'Babooshka' van Kate. Waw!
Als tegenzet zoek ik één normaal, deftig clipje van Beyoncé, maar ik vind er geen.

avatar van S1998
geplaatst:
VDB79 schreef:
(quote)


Als je muziek verkoopt door in je blote kont te gaan staan dansen, is het niet zo gek dat mensen je beu zijn na je 35e .


Deze uitspraak slaat nergens op. Ten eerste zien de meeste vrouwen er op deze leeftijd nog steeds heel erg goed uit (Jennifer Lopez bijvoorbeeld). Een beetje oneerbiedig om te stellen dat dat niet zo is. Maar daarnaast zijn er natuurlijk genoeg sterren die nooit ‘in hun blote kont hebben staan dansen’ waarvan hun muziek nu geen aandacht meer krijgt. Kijk naar vrouwen als: Emeli Sandé, Anastacia, Mariah Carey, Celine Dion, Jessie J, Ellie Goulding, Christina Aguilera, Kelly Clarkson. En zo zijn er nog tal van iconen op te noemen die na een bepaalde leeftijd worden genegeerd en in het geval van een Mariah Carey continu belachelijk worden gemaakt. Ageisme ten top.

Beyoncé weet hier nog aan te ontkomen, maar de vraag is voor hoe lang!

avatar van deric raven
geplaatst:
Beyoncé blijft een krachtige vrouw, een rolmodel. Haar opkomst bij een nummer als Run the World (Girls) blijft iconisch. Eigenlijk de enige artiest van na de eeuwwisseling die deze uitstraling heeft. Vreemd eigenlijk, in de jaren tachtig hadden we genoeg grootheden (Madonna, Freddie Mercury, Michael Jackson, Prince, George Michael, Bono, Whitney Houston en zo nog wel meer). Zelfs een Adele en Lady Gaga hebben niet een soortgelijke uitstraling. Beyoncé is uniek, men valt over de albumhoes, ook niet mijn ding. Prince, Madonna, Freddie Mercury en zelfs George Michael speelden ook met hun sex-appeal, hadden ze niet nodig, maar als ze zich daarbij gelukkig voelden, prima toch.

avatar van Hans Brouwer
Bij Beyoncé - RENAISSANCE:

Beyoncé: een onbeduidend zangeresje uit de VS die de gemoederen zo bezig houdt. Verbazingwekkend.

avatar van goldendream
Er zijn dus mensen die er ook naar luisteren. Amai, dat is beest, wat dat ook wil zeggen.

avatar van Minneapolis
goldendream schreef:
Amai, dat is beest, wat dat ook wil zeggen.

Wie is Amai?

avatar van goldendream
Amai is de neef van beest?

avatar van AOR_Lover
America has a problem. Het heet Beyonce. Meest overschatte mevrouw uit de VS blijkt uit dit album.

avatar van Slowgaze
Hans Brouwer schreef:
Beyoncé: een onbeduidend zangeresje uit de VS die de gemoederen zo bezig houdt. Verbazingwekkend.

AOR_Lover schreef:
America has a problem. Het heet Beyonce. Meest overschatte mevrouw uit de VS blijkt uit dit album.

Wat is dat toch met oude, witte fans van onbeduidende groepjes als Deep Purple, Queen en AC/DC dat ze zo'n continue aandrang voelen om online over Beyoncés succes te klagen? Die impuls is net zo zielig als volslagen has-been Roger Waters die denkt dat hij anno 2022 relevanter is dan Drake en The Weeknd.

avatar van Minneapolis
Slowgaze schreef:
(quote)

(quote)

Wat is dat toch met oude, witte fans van onbeduidende groepjes als Deep Purple, Queen en AC/DC dat ze zo'n continue aandrang voelen om online over Beyoncés succes te klagen? Die impuls is net zo zielig als volslagen has-been Roger Waters die denkt dat hij anno 2022 relevanter is dan Drake en The Weeknd.


Nu vind ik het bijzonder dat mijn jonge collega's zeer bekend zijn met The Weeknd en Drake, maar nog nooit hebben gehoord van The Weeknd's mixtapes en Frank Ocean (in mijn ogen beide een stuk beter), maar ik begrijp je punt.

avatar van goldendream
Moet er rekening gehouden worden met de mening van Lamar en West-bewonderaars?

avatar van trebremmit
Slowgaze schreef:
(quote)

(quote)

Wat is dat toch met oude, witte fans van onbeduidende groepjes als Deep Purple, Queen en AC/DC dat ze zo'n continue aandrang voelen om online over Beyoncés succes te klagen? Die impuls is net zo zielig als volslagen has-been Roger Waters die denkt dat hij anno 2022 relevanter is dan Drake en The Weeknd.


Hoe weet jij dat deze users wit zijn, en als jij daarvan uitgaat heb je dan zelf niet een beetje last van vooroordelen?

avatar van voskat
trebremmit schreef:
Hoe weet jij dat deze users wit zijn


Hij heet AOR_Lover

avatar van Slowgaze
voskat schreef:
Hij heet AOR_Lover

En de ander Hans. Als dat geen beredeneerde gok was.

avatar van Hans Brouwer
Slowgaze schreef:
Wat is dat toch met oude, witte fans van onbeduidende groepjes dat ze zo'n continue aandrang voelen om online over Beyoncés succes te klagen?
Ik ben wel oud maar niet wit. De zomerzon van 2022 heeft ervoor gezorgd dat ik een hartstikke bruine kop heb. Beyoncé gun ik alle succes van de wereld maar waarom zoveel ophef bij haar nieuwste album? Zo bijzonder is dat meisje en/of "Renaissance" toch niet?

avatar van trebremmit
Humor, iemand die tupac als usernaam heeft is dus zwart? Bijzonder die vooroordelen bij sommigen, bovendien snap ik niet waarom het belangrijk is, dacht dat wel verleden tijd was.

avatar van Man of Sorrows
Slowgaze schreef:
(quote)

(quote)

Wat is dat toch met oude, witte fans van onbeduidende groepjes als Deep Purple, Queen en AC/DC dat ze zo'n continue aandrang voelen om online over Beyoncés succes te klagen? Die impuls is net zo zielig als volslagen has-been Roger Waters die denkt dat hij anno 2022 relevanter is dan Drake en The Weeknd.


Wel een Weeknd fan, geen Beyonce fan, maar losstaand daarvan voel ik enkel plaatsvervangende schaamte -en ik hoop velen met mij- bij dergelijke post. Voor één keer lijkt me verdere duiding overbodig.

avatar van nico1616
Ik ben ook niet wit maar blank en kon Beyoncé best wel appreciëren, zeker haar album uit 2013 vind ik top. Het feit dat ze zuchzelf nu censureert (‘spaz’ is blijkbaar not done in de VS) na het minste protest doet afbreuk aan haar geloofwaardigheid. Ik verwacht van een plaat dat het een kunstwerk is waar de artiest volledig achter staat. Van Kanye weten we dat hij zijn werk blijft bijschaven.
Maar wat Beyoncé nu doet lijkt me platte commerce en een vreselijk precedent. Wat is de volgende stap? Alle vrouwonvriendelijke lyrics uit de ‘witte mannen’ AOR muziek van de jaren 70 gaan opkuisen?

avatar van AOR_Lover
Slowgaze schreef:
(quote)

(quote)

Wat is dat toch met oude, witte fans van onbeduidende groepjes als Deep Purple, Queen en AC/DC dat ze zo'n continue aandrang voelen om online over Beyoncés succes te klagen? Die impuls is net zo zielig als volslagen has-been Roger Waters die denkt dat hij anno 2022 relevanter is dan Drake en The Weeknd.


Als iemand roept dat Queen een onbeduidend groepje is neem ik die persoon niet serieus meer. Jaren lang op 1 in diverse lijsten. Dat lukt mevrouw Knowles nooit en te nimmer.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:01 uur

geplaatst: vandaag om 21:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.