zoeken in:
0
geplaatst: 18 mei 2005, 19:03 uur
bonothecat schreef:
na 1992 maken ze sowieso geen goeie muziek meer........daarvoor kwamen ze nog wel eens met wat leuks
na 1992 maken ze sowieso geen goeie muziek meer........daarvoor kwamen ze nog wel eens met wat leuks
en toch geef je MIndfields 3.5 * KOD lang geleden gehoord en ook niet 0.5* gegeven (dus er zal toch wel enkele goeie nummers opstaan) en TTLG heb je nog niet gehoord, dus om direct te zeggen dat ze geen goeie muziek meer maken klopt dan niet echt he
0
geplaatst: 18 mei 2005, 19:24 uur
TOTO schreef:
en toch geef je MIndfields 3.5 * KOD lang geleden gehoord en ook niet 0.5* gegeven (dus er zal toch wel enkele goeie nummers opstaan) en TTLG heb je nog niet gehoord, dus om direct te zeggen dat ze geen goeie muziek meer maken klopt dan niet echt he
(quote)
en toch geef je MIndfields 3.5 * KOD lang geleden gehoord en ook niet 0.5* gegeven (dus er zal toch wel enkele goeie nummers opstaan) en TTLG heb je nog niet gehoord, dus om direct te zeggen dat ze geen goeie muziek meer maken klopt dan niet echt he
Vanaf 92 werd het er niet beter op.......laat ik het zo formuleren
0
geplaatst: 19 mei 2005, 19:38 uur
bonothecat schreef:
Totaal anders......huh........als ik ze in mijn cd speler stop zou ik echt niet weten welk nummer van welke cd komt.
Totaal anders......huh........als ik ze in mijn cd speler stop zou ik echt niet weten welk nummer van welke cd komt.
je kunt me niet wijsmaken dat je een nummer van KOD op Tambu kunt plaatsen, KOD is een echt Rock album terwijl Tambu een akoestisch album is met zelfs een funk nummer erop (Baby He's your Man bv)
en ook Mindfields is weer anders daar staan ook weer wat experimentele nummers op zoals High Price Of Hate en Better Worlds
0
geplaatst: 19 mei 2005, 21:16 uur
Ja zo kun je ook stellen dat AC/DC een hele afwisselende band is, die maken ook hardrock en akoestische nummers.
Oh en ik had gisteravond geen tijd meer om die nummers te downen en nu zijn dus de links(begrijpelijkerwijs) verwijdert. Ik zal binnenkort eens wat binnentrekken van de eerdere albums, ik las dat Bonocat die nog wel te pruimen vond.
Oh en ik had gisteravond geen tijd meer om die nummers te downen en nu zijn dus de links(begrijpelijkerwijs) verwijdert. Ik zal binnenkort eens wat binnentrekken van de eerdere albums, ik las dat Bonocat die nog wel te pruimen vond.
0
geplaatst: 19 mei 2005, 22:59 uur
ok maar verspreid over alle albums heeft Toto vanallerlei genres gespeeld: hard-rock, pop/rock, r&b, blues, fusion, jazz, dus het is niet één en hetzelfde wat ze op ieder album spelen.
zo zijn ook bijna alle Toto-leden te horen op albums van o.a Micheal Jackson (Thriller is grootendeels door Toto ingespeeld), Bruce Springsteen, Ray Charles, Julio Eglisias, Steely Dan, Joe Satriani, Righteous Brothers, Radioactive, Elton John, Aretha Franklin, Brian Eno, The Who, Pink, Cher, Chicago, Eric Clapton, Jimmy Cliff, Alice Cooper, Earth Wind & Fire, Herbie Hancock, Paul Mcartney, Diana Ross, Van Halen en een heleboel filmsoudtracks nog.
tis een hele lijst die nog eindeloos doorgaat, wat il hiermee wil zeggen, Toto beheerst vrijwel alle genres en dat vind je ook terug op sommige albums van hun.
zo zijn ook bijna alle Toto-leden te horen op albums van o.a Micheal Jackson (Thriller is grootendeels door Toto ingespeeld), Bruce Springsteen, Ray Charles, Julio Eglisias, Steely Dan, Joe Satriani, Righteous Brothers, Radioactive, Elton John, Aretha Franklin, Brian Eno, The Who, Pink, Cher, Chicago, Eric Clapton, Jimmy Cliff, Alice Cooper, Earth Wind & Fire, Herbie Hancock, Paul Mcartney, Diana Ross, Van Halen en een heleboel filmsoudtracks nog.
tis een hele lijst die nog eindeloos doorgaat, wat il hiermee wil zeggen, Toto beheerst vrijwel alle genres en dat vind je ook terug op sommige albums van hun.
0
geplaatst: 20 mei 2005, 01:19 uur
Op welke platen van andere artiesten ze hebben gespeeld is natuurlijk irrelevant. We hebben het nu over de band Toto en niet over de afzonderlijke muzikanten.
0
geplaatst: 20 mei 2005, 22:56 uur
Vind Toto trouwens vooral een goede band die wat saaie muziek maakt.
Songs schrijven kunnen ze echt wel en qua muzikale uitvoering zijn ze gewoon erg sterk, zelfs de grootste Toto-hater kan dat echt niet tegenspreken.
Het probleem is alleen dat ze (naar mijn smaak) van die typisch Amerikaanse rockballads en middle of the road nummers maken. Het heeft van alles, behalve energie en een hart.
Songs schrijven kunnen ze echt wel en qua muzikale uitvoering zijn ze gewoon erg sterk, zelfs de grootste Toto-hater kan dat echt niet tegenspreken.
Het probleem is alleen dat ze (naar mijn smaak) van die typisch Amerikaanse rockballads en middle of the road nummers maken. Het heeft van alles, behalve energie en een hart.
0
geplaatst: 23 mei 2005, 10:37 uur
Je hebt gelijk Sietse.....Ik ben wel benieuwd wat we hier eigenlijk van toto vinden......zonder de mening van TOTO er in door te laten spelen. Toto was vroeger 1 van mijn favoriete bands. Mijn eerste echte optreden of 1 van de eerste was van Toto in Groningen. Erg leuk moet ik zeggen. Was is de tijd van past to present met een zuidafrikaanse zanger naar ik meen. Maar ik ben de band echt ontgroeid. Sommige cd's kan ik nog wel waarderen, maar de grootste deel is niet meer aan mij besteed. Het is in mijn beleving meer van hetzelfde, en in de tijd stil blijven staan. Het is zo goed te horen dat het goede muzikanten zijn....maar goede muzikanten maken nog geen muziek met passie of een hart.
Wie volgt!
Wie volgt!
0
geplaatst: 23 mei 2005, 11:49 uur
Nou ik ken Toto dus van de bekende hits. Die vind ik vaak beter dan de meeste nummers die voorbij komen op Sky Radio. Africa, Hold The Line, Rosanna, het zijn allemaal goede poprocksongs. Helemaal niks mis mee, maar het zal nooit mijn favoriete muziek worden(overigens hebben ze ook een hit 'I'll Be Over You' gehad en dat nummer is wel erg slecht) daarnaast heb ik op advies van TOTO wat minder bekende nummers van de band beluisterd en die waren over het algemeen om te huilen zo gedateerd. Het is allemaal niet slecht gemaakt ofzo, maar het doet me gewoon helemaal niks.
0
Sietse
geplaatst: 23 mei 2005, 16:36 uur
Ik vind zelf toto niet veel aan, het doet mij niet veel. Voor mij ontbreekd het gevoel. Nu ben ken ik niet heel veel meer dan de hits, maar ook wat ik buiten die dingen heb gehoord is het gewoon niet mijn ding.
Goede muziekanten, dat wel, maar zo gevoelloos.
Goede muziekanten, dat wel, maar zo gevoelloos.
0
dutch2
geplaatst: 23 mei 2005, 17:51 uur
Ik heb indertijd Toto 4 gekocht omdat ik Rosanna en Africa wel mooi vond. Het derde nummer bleek ook nog wel aardig maar de rest van het album was bijzonder zouteloos. De latere nummers van Toto die ik leerde kennen leden onder hetzelfde euvel: goed uitgevoerd maar zonder kraak of smaak.
Dit gezegd hebbende, Toto is denk ik een goede introductie voor de wat behoudende types die rockmuziek willen leren kennen. Maar om daar te blijven steken, nou nee. Muziek is een groot en kleurrijk universum, en dan is het zonde om in dat aardige, maar weinig opwindende provinciestadje te blijven hangen.
Dit gezegd hebbende, Toto is denk ik een goede introductie voor de wat behoudende types die rockmuziek willen leren kennen. Maar om daar te blijven steken, nou nee. Muziek is een groot en kleurrijk universum, en dan is het zonde om in dat aardige, maar weinig opwindende provinciestadje te blijven hangen.
0
geplaatst: 23 mei 2005, 19:10 uur
TOTO schreef:
zo zal ik ook maar eens een paar platen wat jullie goed vinden draaien, en daar mijn mening over proberen te geven.
ik hoop dat hierbij alle verbale geweld tot een verleden behoort.
zo zal ik ook maar eens een paar platen wat jullie goed vinden draaien, en daar mijn mening over proberen te geven.
ik hoop dat hierbij alle verbale geweld tot een verleden behoort.
Leuk TOTO.... ben benieuwd wat je van andere muziek vind. Misschien is het Topic cd's die aandacht verdienen wat!
0
geplaatst: 23 mei 2005, 21:25 uur
hehe eindelijk.
Ik hoop ook dat er eindelijk normaal geschreven word.
Ik heb de hele tijd niet gereageerd, omdat ik het te ver vond gaan.
Misschien de generatie kloof
Het gaat hier om muziek, en niet om elkaar af te zeiken.
Waar ik het wel mee eens ben is dat Steve Lukather maar eens op moet houden met dat geklaag over van alles en nog wat.
Want dat hangt mij onderhand ook de strot uit.
Bijna elk intervieuw is het zelfde van de laatse jaren.
En dat begint behoorlijk eentonig te worden, en zielig, en daar hou ik ook niet van.
Ik hoop ook dat er eindelijk normaal geschreven word.
Ik heb de hele tijd niet gereageerd, omdat ik het te ver vond gaan.
Misschien de generatie kloof

Het gaat hier om muziek, en niet om elkaar af te zeiken.
Waar ik het wel mee eens ben is dat Steve Lukather maar eens op moet houden met dat geklaag over van alles en nog wat.
Want dat hangt mij onderhand ook de strot uit.
Bijna elk intervieuw is het zelfde van de laatse jaren.
En dat begint behoorlijk eentonig te worden, en zielig, en daar hou ik ook niet van.
0
geplaatst: 24 mei 2005, 11:50 uur
Goed, mijn mening over de muziek van Toto is wel bekend, denk ik. Veilig, saai en zielloos.
0
geplaatst: 29 mei 2005, 18:40 uur
ik had het al eerder gemeld, maar nu is het officieel bekend gemaakt.
Greg Phillinganes becomes official TOTO member — 26 May 2005
After he's been working with TOTO for quite some time now, Greg Phillinganes has finally become an official band member! From now on, TOTO will have six steady members again as David Paich of course continues to be part of the band. TOTO and the TOTO99 website staff say a big "Welcome" to Greg and we hope you all will too!
Luke: "We want to welcome our newest member Greg, and I DO mean "Member" hahaha. It is an honor and thanks for making it all fresh again and seeing You, Dave and Steve Porcaro workin together puts a huge smile on all of our faces. Your input and writing on the new record will surely make this one of our personal best. Here's 25 more years."
Bobby: "As in any addition to a family, we embrace Greg with open arms (and minds). He's one of the most talented musicians we know, and is an eye-to-eye equal to David on keyboard. In addition to his keyboard knowledge, he's also a world class singer with perfect pitch. Greg is a keynote artist with anything he gets involved with, and he's, more importantly, a friend. We love him."
David: "Greg is the man. He is the Michael Jordan of keys....I have now become his humble student...
p.s. TOTO’s range will be expanded this album to feature him as well as Steve Porcaro."
Greg Phillinganes becomes official TOTO member — 26 May 2005
After he's been working with TOTO for quite some time now, Greg Phillinganes has finally become an official band member! From now on, TOTO will have six steady members again as David Paich of course continues to be part of the band. TOTO and the TOTO99 website staff say a big "Welcome" to Greg and we hope you all will too!
Luke: "We want to welcome our newest member Greg, and I DO mean "Member" hahaha. It is an honor and thanks for making it all fresh again and seeing You, Dave and Steve Porcaro workin together puts a huge smile on all of our faces. Your input and writing on the new record will surely make this one of our personal best. Here's 25 more years."
Bobby: "As in any addition to a family, we embrace Greg with open arms (and minds). He's one of the most talented musicians we know, and is an eye-to-eye equal to David on keyboard. In addition to his keyboard knowledge, he's also a world class singer with perfect pitch. Greg is a keynote artist with anything he gets involved with, and he's, more importantly, a friend. We love him."
David: "Greg is the man. He is the Michael Jordan of keys....I have now become his humble student...
p.s. TOTO’s range will be expanded this album to feature him as well as Steve Porcaro."
0
geplaatst: 31 mei 2005, 19:21 uur
Echt gaaf, een hele toffe gozer, en aardig ik heb al ontmoet, tijdens de Toto meeting vorig jaar.
Een echte aanwinst voor Toto, speelt goed keyboard en zingt goed.
Een echte aanwinst voor Toto, speelt goed keyboard en zingt goed.
0
geplaatst: 31 mei 2005, 20:43 uur
idd een hele geoie toevoeging bij Toto, heb hem 2 keer live gezien en hij voegt echt iets toe, geweldig keyboardspeler en zanger, prachtig hoe hij Purple Rain zong
0
geplaatst: 5 juni 2005, 12:19 uur
over het optreden van Toto op THe Night Of The Proms:
TOTO kan zich zonder blikken of blozen één van Amerika's grootste succesformaties noemen. De band, in 1976 in Los Angeles opgericht door David Paich (toetsen en zang), Jeff (drums) en Steve (toetsen) Porcaro, Steve Lukather (gitaar en zang), Bobby Kimball (zang) en David Hungate (bas), verkocht in ruim een kwarteeuw meer dan 25 miljoen albums. Naar aanleiding van hun 25-jarig bestaan toonde de groep belangstelling om opnieuw op het feest van klassiek en pop te mogen optreden. Een aanbod dat uiteraard niet werd afgeslagen. In 1994 zorgde TOTO voor een onvergetelijke editie en één van de allerbeste publiekswaarderingen. Het appreciatiecijfer dat toen werd gegeven, behoort tot de allerhoogste die ooit voor een 'top of the bill' werd genoteerd.
TOTO kan zich zonder blikken of blozen één van Amerika's grootste succesformaties noemen. De band, in 1976 in Los Angeles opgericht door David Paich (toetsen en zang), Jeff (drums) en Steve (toetsen) Porcaro, Steve Lukather (gitaar en zang), Bobby Kimball (zang) en David Hungate (bas), verkocht in ruim een kwarteeuw meer dan 25 miljoen albums. Naar aanleiding van hun 25-jarig bestaan toonde de groep belangstelling om opnieuw op het feest van klassiek en pop te mogen optreden. Een aanbod dat uiteraard niet werd afgeslagen. In 1994 zorgde TOTO voor een onvergetelijke editie en één van de allerbeste publiekswaarderingen. Het appreciatiecijfer dat toen werd gegeven, behoort tot de allerhoogste die ooit voor een 'top of the bill' werd genoteerd.
0
geplaatst: 5 juni 2005, 12:26 uur
Ooit in de 2e week van september op een dinsdag als het niet regende? Praten we over dit soort records 

0
geplaatst: 5 juni 2005, 17:31 uur
ik snap hem ook niet helemaal, waarschijnlijk in het verkeerde topic dit bericht, neo ?
0
geplaatst: 5 juni 2005, 17:56 uur
Ik denk dat Neo bedoelde dat dit soort 'records' niet echt interessant zijn. Het zal vast een bijzonder optreden zijn geweest, maar het gaat toch niet om dat soort waarderingscijfers?
0
geplaatst: 5 juni 2005, 18:10 uur
herman schreef:
Het zal vast een bijzonder optreden zijn geweest, maar het gaat toch niet om dat soort waarderingscijfers?
Het zal vast een bijzonder optreden zijn geweest, maar het gaat toch niet om dat soort waarderingscijfers?
tis toch altijd goed om te horen dat het publiek een liveoptreden met een hoog cijfer waardeert ?
0
moviefreak#1
geplaatst: 6 juni 2005, 15:44 uur
Ja als een band top-of-the-bill is mag je er vanuit gaan dat er veel "fans" aanwezig zijn. Dat heeft natuurlijk wel zijn invloeden op zo'n uitslag. Dat soort records zijn dus niet zo heel erg belangrijk.
0
geplaatst: 6 juni 2005, 19:17 uur
er zullen ongetwijfeld veel fans aanwezig zijn geweest, maar bij The NIght of the Proms komt ook een heel ander publiek op af.
maar sowieso wort Toto live zeer gewaardeerd, ze zijn in de top 10 van best bezochte concerten ter wereld en dat terwijl ze sinds 1988 niet meer in hitlijsten voorkomen en zonder uitgebreide promotiecampagnes, dat wil toch ook wel iets zeggen denk ik.
maar sowieso wort Toto live zeer gewaardeerd, ze zijn in de top 10 van best bezochte concerten ter wereld en dat terwijl ze sinds 1988 niet meer in hitlijsten voorkomen en zonder uitgebreide promotiecampagnes, dat wil toch ook wel iets zeggen denk ik.
0
geplaatst: 6 juni 2005, 19:42 uur
TOTO schreef:
ze zijn in de top 10 van best bezochte concerten ter wereld en dat terwijl ze sinds 1988 niet meer in hitlijsten voorkomen en zonder uitgebreide promotiecampagnes, dat wil toch ook wel iets zeggen denk ik.
ze zijn in de top 10 van best bezochte concerten ter wereld en dat terwijl ze sinds 1988 niet meer in hitlijsten voorkomen en zonder uitgebreide promotiecampagnes, dat wil toch ook wel iets zeggen denk ik.
Dat er heel veel mensen in de jaren '80 zijn blijven hangen?
0
geplaatst: 6 juni 2005, 19:54 uur
ter info Toto heeft ook na 1990 muziek gemaakt, en je zou verbaast zijn als je eens wist hoeveel jongeren er fan van Toto zijn
* denotes required fields.
